Skocz do zawartości

Sportowa Jazda Motocyklem


RaY
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiesz, kolega się martwi o Ciebie :) :)

:notworthy:

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konkikkonik, to co piszesz nie nadaje sie do przyswojenia bez udzialu zajec praktycznych...

 

wez wytlumacz czlowiekowi, ze jak poczuje lekki zanik sily na kierownicy podczas wyjscia z zakretu, to za chwile bedzie lezal, jak nic z tym nie zrobi... teoretycznie mozna wykuc rzeczy o ktorych piszesz "na blache" ale co z tego, dopiero ileśset takich zanikow sily na wejsciu/wyjsciu pozwoli mu na rozumienie tego, co sie dzieje podczas sportowej jazdy...

 

nastepna sprawa: hamulec tylny, ilu domoroslych sportowcow potrafi go uzywac w zakrecie? i wez bez praktyki przygotuj sie do sezonu... gdzie to cwiczyc? w miescie? poza miastem? porazka...

 

sportowa jazda - tylko tor... inaczej Closed Casket

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konkikkonik, to co piszesz nie nadaje sie do przyswojenia bez udzialu zajec praktycznych...

 

wez wytlumacz czlowiekowi, ze jak poczuje lekki zanik sily na kierownicy podczas wyjscia z zakretu, to za chwile bedzie lezal, jak nic z tym nie zrobi... teoretycznie mozna wykuc rzeczy o ktorych piszesz "na blache" ale co z tego, dopiero ileśset takich zanikow sily na wejsciu/wyjsciu pozwoli mu na rozumienie tego, co sie dzieje podczas sportowej jazdy...

 

nastepna sprawa: hamulec tylny, ilu domoroslych sportowcow potrafi go uzywac w zakrecie? i wez bez praktyki przygotuj sie do sezonu... gdzie to cwiczyc? w miescie? poza miastem? porazka...

 

sportowa jazda - tylko tor... inaczej Closed Casket

 

Czy ja wiem , zawodnicy MotoGP i Superbike czasami wychodzą z zakrętu na jednym kole jadąc jeszcze w pochyleniu :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konkikkonik, to co piszesz nie nadaje sie do przyswojenia bez udzialu zajec praktycznych...

 

wez wytlumacz czlowiekowi, ze jak poczuje lekki zanik sily na kierownicy podczas wyjscia z zakretu, to za chwile bedzie lezal, jak nic z tym nie zrobi... teoretycznie mozna wykuc rzeczy o ktorych piszesz "na blache" ale co z tego, dopiero ileśset takich zanikow sily na wejsciu/wyjsciu pozwoli mu na rozumienie tego, co sie dzieje podczas sportowej jazdy...

 

nastepna sprawa: hamulec tylny, ilu domoroslych sportowcow potrafi go uzywac w zakrecie? i wez bez praktyki przygotuj sie do sezonu... gdzie to cwiczyc? w miescie? poza miastem? porazka...

 

sportowa jazda - tylko tor... inaczej Closed Casket

Przykro mi ale chyba też nie bardzo rozumiesz co chciałem przekazać. Jedno jest pewne, bez praktycznych treningów cała teoria jaka przyswajacie z ksziążek jest nic nie warta.

Jeżeli chodzi o wyjście zakrętu to przednie koło jest nam nie potrzebne, więc siły przestają być ważne i tak to trzeba zostawić, czyli dać motocyklowi się prostować i dawać w pałę (można wychodzić na gumie, tylko to strata sekud). Ale w większości przypadków robicie ruch odwrotny, czyli dodając gazu prawą ręką wypychacie kierownicę i stosujecie nieświadomie zjawisko przeciwskrętu co powoduje dokręcanie moto. Nie mówcie,że wy tego nie robicie bo wielu wielu zawodników wysokiej klasy miała i ma z tym problem. Dotyczy to również lewego zakrętu, gdzie przy wyjściu zabieracie siły z kierownicy drugą ręką.

Co do hamowania w zakręcie, nie mówiłem o tylnym hamulcu tylko o przednim. Tylny hebel w zakręcie służy do kontroli mocy na wyjści i ustawiania zawieszenia. Hamuje się i wykonuje manewry omijania, podnoszenia i klejenia tylko przednim hamulcem.

Więcej na temat technik nie napiszę.

Pytasz gdzie można się tego nauczyć? Tylko na placach treningowych, tak uczy się na całym świecie, a od tamtego sezonu w ProMotorze. Moża się tego nauczyć tylko w relacji trener uczeń, oko w oko. Na torze stosuje się techniki i uczy się zastosowania ich przy dużych prędkościach. Jak już umiesz je stosować, to uczysz się taktyki jazdy. Dlatego podkreślam techniki jazdy sportowej czy normalnej nauczycie się tylko indywidualnie CIĘŻKO PRACUJĄC z trenerem.

Pozdrawiam.

Edytowane przez konikkonik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w większości przypadków robicie ruch odwrotny, czyli dodając gazu prawą ręką wypychacie kierownicę i stosujecie nieświadomie zjawisko przeciwskrętu co powoduje dokręcanie moto. Nie mówcie,że wy tego nie robicie bo wielu wielu zawodników wysokiej klasy miała i ma z tym problem. Dotyczy to również lewego zakrętu, gdzie przy wyjściu zabieracie siły z kierownicy drugą ręką.

 

czyli jak poprawnie dodawac gazu na wyjsciu? co zrobic z prawa reka, zeby nie popychac/ciagnac kierownicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jak poprawnie dodawac gazu na wyjsciu? co zrobic z prawa reka, zeby nie popychac/ciagnac kierownicy?

Króciutko:

1. Jesteśmy daleko przed zakrętem , obserwacja punktów strefy hamowania i punktu oddalania od zewnętrznej.

2. dojazd do strefy hamowania, wyniesienie w hamowaniu, obserwacja (szukanie, bo wcale nie musi być widoczny) środka i apexu.

3. w hamowaniu po zasadniczym hamowaniu, przeniesienie masy tzw. kolano ale bez złożenia, bardzo powolna praca ręki w świadomym przeciwskręcie tzw. wolna kierownica, patrzymy na za środek tzw. apex ( może go jeszcze nie być widać), oddalamy się od zewnętrznej powoli, wszystko ze sklejonym przednim zawieszeniem, przedni hebel trzyma.

4. widzimy środek, jeszcze chwilka i wraz z odpowiednim gazem na zakładkę puszczamy powoli hebel z wywieraniem siły na wewnętrzną część kiery. Zakładki nie umiem wytłumaczyć literkami. To jest jednoczesne trzymanie siły dawanie gazu do podtrzymania i puszczanie habla.

5. Ten manewr nazywam pachnięciem, robi się go szybko, dużo czynności na raz. To jest właśnie zasadnicze złożenie i tylko tu w zakręcie możecie przytrzeć podnóżkami.

6. potem przez chwilę patrzycie na S1 tzw. apex, a potem to już w pałę (przenosimy wzrok daleko na wyjście) i przednie koło jest nam nie potrzebne. O ten moment pytasz, to tu jeszcze większość ludzi trzyma siłę i dokręca moto. W tym momencie trzeba oprzeć się na zewnętrznej nodze i dać motocyklowi prostować się na wyjście. Czyli powalczyć z odruchem dodawanie gazu i naciskania na kierę, dużo w pałę odciążone ręce. Odruch jaki mamy każe nam ściskać wtedy kierę. No tak już mamy wszyscy.

 

To tak w skrócie, i tak czytanie tego nic nie poprawi w waszej technice. Po to żeby tak jeździć potrzebne są ćwiczenia pozycji i tzw. sekwencji, czyli nauki odpowiednich ruchów w zakręcie. I co ciekawe nie nauczycie się tego sami bez obiektywnej oceny z zewnątrz, a najciekawsze to to, że można się tego nauczyć tylko na małych prędkościach. Mówię tu o poprawnej nauce.

 

Pomądralowałem pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a my czekamy na tą praktyke i doczekać sie nie możemy :icon_razz: :buttrock:

Marzec 4 :flesje:

Od nastepnego piątku zapisuje, info będą na stronie. A przy okazji prośba do wszystkich, którzy czekają na treningi. Jeździjcie na moto, teraz cały tydzień ma byc śliczna pogoda. Zrobiłem ostatnio trening z kolegą, który nie jeździł przez zimę, tragedia i wszystko po kwadratach. Zróbcie ok. 500 km, ci którzy wiedzą co ćwiczyć poproszę o cały zestaw. Parkingi przed marketami czakają.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od nastepnego piątku zapisuje, info będą na stronie. A przy okazji prośba do wszystkich, którzy czekają na treningi. Jeździjcie na moto, teraz cały tydzień ma byc śliczna pogoda. Zrobiłem ostatnio trening z kolegą, który nie jeździł przez zimę, tragedia i wszystko po kwadratach. Zróbcie ok. 500 km, ci którzy wiedzą co ćwiczyć poproszę o cały zestaw. Parkingi przed marketami czakają.

Pozdrawiam.

 

Niektórzy dopiero po teorii i nie wiedza, ale za to od stycznia jeżdżą i za 20 minut wsiadają na motorek :icon_razz:

Miejsca pewnie jeszcze nie poznamy?:flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy dopiero po teorii i nie wiedza, ale za to od stycznia jeżdżą i za 20 minut wsiadają na motorek :icon_razz:

Miejsca pewnie jeszcze nie poznamy?:flesje:

To się chwali, to może wpadniesz do Magdalenki pod maszt, zobaczysz jak wygląda trening enduro. Będziemy tam o 10.30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...