Adam Paweł Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 Witam, sezon już dawno zaczęty - i nie daje mi spokoju taka rzecz. W seszłym sezonie jeździłem na przyzwoitych olejach, a motocykl od początku miał wyczuwalną dziurę w obrotach. Późną jesienią przeszedłem na droższy olej (taki półsportowy - ale syntetyk jak poprzednie) i oto, co się stało: 1. Dźwięk bardziej warczący i chyba nieco głośniejszy2. Zmian w rozgrzewaniu się itd. żadnych3. Dziura w obrotach prawie zniknęła4. Przyspiesza wyraźnie lepiej - mam odczucie, ze jest mocniejszy o 20% :buttrock: 5. Za to przy danej prędkości obroty są wyższe - i moto stal się wolniejszy :( W zeszłym roku dla potrzeb testu (który zamierzam napisać po przejechaniu ok. 20 tys. km :crossy: ) dokładnie pomierzyłem i ponotowałem te dane, a w ostatnich dniach zrobiłem to ponownie - i róznice są wyraźne: ok. 500 obrotów. Budziki raczej nie nawaliły: czuję (wiatr itd.), że przy np 8 tys. obr. moto jest wolniejszy (wg budzika dawniej jechał przy tych obrotach 110 z grosikiem, a teraz 100 z z ciut większym grosikiem - czyli spora różnica jak na mój motorek - blisko 10 km/h :D ) Umie to ktoś wyjaśnić :banghead: Przecież relacja obroty/prędkość powinna być stała - jeśli nie doszło do jakieś awarii? Ale to się wyraźnie zmieniło po wlaniu oleju, niemożliwe, żeby to był przypadek :D Dodam, że motocykl ma przejechane 6600 km, z tego 800 na tym nowym oleju - i poza tym absolutnie nic się z nim nie dzieje. Nie wiem, czy się martwić, czy na przeglądzie zmierzyć kompresję czy co... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 Sprawdź naciąg linki sprzęgła , moze jest za bardzo naciagnięta. Objawy wskazują ze ono sie lekko ślizga na wysokich biegach. Czy olej ma oznaczenie Jaso MA? Jesli MB to nie jest do mokrych sprzęgieł.nie jeździj z takim defektem bo spalisz tarcze sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teslasim Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 jaki to był olej ?do motocykli z mokrym sprzęgłem stosuje się oleje do nich przystosowane za dobry olej powoduje poślizg sprzęgła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazan Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 (edytowane) też bym szukał przyczyny najszybciej w ślizgającym się sprzęgle, ale jeśli tak jest to ten odchyłęk powinien być wyraźniejszy na najwyższych biegach bo przy stałej prędkości to tam są największe obciążenia na tarcze, taka wersja wydarzeń pasowałaby też do głośniejszej pracy te 500 obrotów różnicy to na którym biegu masz?? Edytowane 22 Marca 2008 przez kazan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Paweł Opublikowano 22 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 (edytowane) To jest olej Valvoline SynPower SAE 10W-40 - czyli żadne cuda.Specyfikacja zgodna z instrukcją obsługi mojego moto. Po czym poznam, że się sprzęgło ślizga? Nic nie zauważyłem podejrzanego... Czym to grozi? Te 500 różnicy w obrotach mam na 5-tym, czyli ostatnim biegu, na czwartym jest jest chyba ciut mniej. Edytowane 22 Marca 2008 przez Adam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Paweł Opublikowano 22 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 Dzięki.Sprawdziłem - olej ma oznaczenia Jaso MA - więc jest odpowiedni.Linkę sprzęgła sprawdzę jutro, ale chyba nie może być naciągnięta - raczej poluzowana - jeśli na pczątku było OK. Ale sprawdzę. Czy są jakieś inne ewidentne objawy ślizgania się sprzęgła? Ale dodam, że na niższych biegach też obroty są zawyżone w stosunku do prędkości, w podobnym stopniu jak na wyższych biegach... To ci zagadka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazan Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 jedną rzecz pominąłem, jeśli rzeczywiście odczuwasz wzrost mocy (realny nie subiektywny) a przynajmniej nie spadek to obala wersje ze sprzęgłem bo gdyby się ślizgało to by delikatnie spadała moc, więcej nic niestety nie wymyślę, za mało doświadczenia jeszcze :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Paweł Opublikowano 22 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 (edytowane) Ale dzięki za wskazanie tropów :biggrin: Moc na pewno nie spadła - dobrze pamiętam, jak pojeździłem, żeby rozgrzać silnik, potem zmieniłem ten olej - i zaraz rundka próbna - i od razu poczułem, że motorek stał się zrywniejszy :D Edytowane 22 Marca 2008 przez Adam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 A czy ten licznik jest na tyle wiarygodny że można mu wierzyć? Faktycznie 10 km/h to dość sporo ale może to jest w jego granicach błędu i nie należy sie tym sugerować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mac89 Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Zmieniałeś w ostatnim czasie napęd/zębatki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Paweł Opublikowano 24 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Też myślalem o usterce zegarów, ale te parametry zmieniły się po zmianie oleju albo krótko po niej. A ani wcześniej, ani później wskazania budzików się NIC nie zmianiały (wiem to na pewno, bo często zerkam na wskazówki) - była tylko ta jedna wyraźna zmiana. Zębatek nie zmianiałem, motocykl jest prawie nowy, napęd nie ma śladow zużycia. Przy Święcie nie chcę grzebać w moto - ale jutro sprawdze tę linkę sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 najprostszy sposób na test sprzęgła to jedziesz wolno wrzucasz wysoki bieg trzymasz sprzęgło gaz do oporu i strzał ze sprzęgła .........w takiej sytuacji moto powinno sie zmulić i gwałtownie szarpnąć i obroty gwałtownie spaść......jeśli słychać wycie a moto powoli rusza tzn za słabo ściśnięte sprzęgło albo spalone tarcze... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Paweł Opublikowano 25 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Dzięki, sprawdzę, choć metoda jakaś ekstremalna mi się wydaje :)Przyjrzałem się dziś lince - wszystko wygląda OK i zgodnie z instrukcją, jeśli już - to linka jest raczej ciut za luźna niż zbyt napięta.Naciągnąłem jak najdokładniej łańcuch, żeby wszystko było OK - i będę dalej główkował :crossy: Aha, nie tylko przy wysokich obrotach zmieniła się ta relacja obroty/prędkość, przy niskich jest tak samo - zmana jest w całym zakresie obrotów proporcjanalna. Jeszcze jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Jesli sprzęło się nie ślizga to może cisnienie w oponach masz nieodpowiednie . Pomiar prędkości jest z przodu a napęd z tyłu co moze powodować przekłamanie przy duzej roznicy w ciśnieniu . Ale to tylko tak teoretycznie bo w praktyce to byś dawno zobaczył ze masz za mało powietrza.Moim zdaniem jednak to wina sprzęgła i oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.