Skocz do zawartości

co to za model dniepra??


luku86
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

niedawno stałem sie posiadaczem dniepra niestety niewiem co to za model i z jakich mniej wiecej lat, przeglądałem wiele stron internetowych i do nieczego nie doszłem, papierów nie posiadam, tabliczki znamionowej też nie mam:/

jedynie co moge jeszcze powiedziec dla ułątwienia to wózek jest bez napedu

 

foto tutaj:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...32bbb806f1.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/12d532ffa046fa45.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4740513662c9c610.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też tak przypuszczałem ze jest to młody, koło lat 80, niewiem co z nim robić... dałem za niego 900 zł, opłacało sie?? jakie sa silniki tego typu?? podbno coraz to gorsze...

Edytowane przez luku86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy sie oplacalo?.. kosz do niego masz/ jakis papier?

 

co do silnikow to chwilami zdania sa podzielone- dlaczego? poniewaz MT801 (nazwa motoru) jest zaawansowany technicznie, ale jego jakosc (zwlaszcza w modelach dniepra przeznaczonych dla ludu) wykonanie jest tak chwilami zalosne, ze tylko stanac i zaplakac :banghead: moze troche dramatyzuje, ale jak zainwestujesz w ten silnik to bedzie jezdzic- nawet dobrze, ale koszt przekroczy ta, za ktora go kupiles :banghead:

 

Goska

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przypuszczam jakie sa koszty remontu, wózek boczny jest papierów niema:/ . Sama polerka silnika podwoiła by wartość całego ruska :wink: . Na allegro znalazłem aukcje w której ktoś remontuje tego typy silniki jest własnie z okolic jarosławia, pewnie nawet go znasz. zastanawim sie nawet nad tym czy tego mu nie zlecić...

Edytowane przez luku86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przypuszczam jakie sa koszty remontu, wózek boczny jest papierów niema:/ . Sama polerka silnika podwoiła by wartość całego ruska D.gif . Na allegro znalazłem aukcje w której ktoś remontuje tego typy silniki jest własnie z okolic jarosławia, pewnie nawet go znasz. zastanawim sie nawet nad tym czy tego mu nie zlecić...

 

..no Mirek by sie pewnie ucieszyl.. :D

ale luku.. jak nie zrobisz sam to sie nie nauczysz-a co, gdy ci stanie na trasie... laweta i na chate? to nie sa takie "kolorowe" maszyny jak japonce- niestety

 

nie boj nic- w jaroslawiu oraz okolicach az roi sie od rusofili calej masci :D

 

Goska

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwykly paskudny mt 11... powyzej 1980.

 

Goska

Noooo - prosze pani - "dwója"!!!!!

To nie MT11 - a MT10 :clap: (zerknij sobie na przedni błotnik - rzuca się w oczy, że nie jest "typowo dnieprowski" - a i jak zauważył "Motozgrzyt" głowice są starsze niż w 11-ce - w MT9 są inne);

 

Co do silnika, to nie jest on skomplikowany (tak jak powiedział mi Prince, i drugi kolega, kiedy składałem swój motocykl - musisz skupić się na pompie oleju - zregenerować - i wał musi być dobrze zrobiony).

Wał oddasz do szlifu - pasowanie nawet na 0,05mm (w Rzeszowie zrobi ci togość o nazwisku Kowal - ma warsztat przy wlocie od strony Przemyśla) - tylko najpierw sprawdź sobie czy masz proste korbowody (mnie tak jeden gość załatwił silnik - założył korby odwrotnie); Tłoki kupisz polskie (takie szare :) ), pierścienie też, gary do szlifu - do tego samego gościa co wał (pod polskie tłoki pasowanie na jakieś 0,08mm);

Głowice - oddasz do warsztatu (chyba, że sam dasz radę to zrobić), sprzęgło, rozrząd, i gaźniki można kupić nowy bez problemu (w Leżajsku jest "taki gość", który ma takie rzeczy od ręki).

Co do "oddawania silnika komuś do remontu" to nie szedłbym na to. Osobiście wolę sam zrobić (jak spieprzę to wiem co) - a przy okazji poznasz sprzęta i dowiesz się co do czego;

Książka i katalog części w rękę - i do dzieła (ja w taki sposób pierwszy raz składałem ruski silnik - obłożyłem się katalogami i poskładałem);

Edytowane przez Paolo350
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam taki sam mój jest z roku 1989 poszukaj na elementach np( zdejmij obudowę zapłonu w środku jest na pewno wybity rok w moim przypadku jest 89 04) tam zawsze jest jakaś sygnatura i wtedy dowiesz się z którego masz roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no paolo no to sie troche posprzeczamy- a od kiedy w mt-10 masz nowy typ skrzyni z filtrem? nawet w mw-650 (gdzie mt-10 jest jego cywilnym odpowiednikiem) nie ma pelnego siodla oraz takiej skrzyni (w latach 1976 produkowano "emwiaka" a mt-10 rozpoczeto wczesciej bo w 1973 i plus minus skonczono w 1976) a blotnik typu rynna pokazal sie blizej 1990. glowice zawsze mozna wymiecic- sam sie o tym przekonales bo jedna taka z kaski lezy do tej pory u mnie :buttrock: z reszta sam wiesz jak bylo

 

Goska

 

a co do blotnika ladnej ostrej rynny to byla i w mt-11, mt-12 tez tak samo jak w mw-750 M czy mw-650 a to nadal lata 1982 :biggrin:

 

(jako ciekawostka-w wersji mw-650 "M1" zakladano gazniki k-63T i nowa skrzynie- mt11 mialy sa sama historie)

Edytowane przez wild

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dorzucam jeszcze fotki duzo lepszej jakości

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...db2e20c0ed.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...84c2269bb9.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...58eb71dab4.html

 

Za silnik spróbuje sie sam zrabrać :) w sumie mam warunki zawaliste (ojciec w koncu ma zakład samochodowy ;p ) zamierzam mu zrobic kapitalke, plus polerka silnika na super błysk heh ;) pózniej to niewiem. Skoro jest to młody rocznik motocykla (mało wartościowy) to pewnie dokonam modyfikacji ogolnej wizerunku ( ehh te marzena ) moze sie uda jak bedze kasa i motywacja. Az mnie to przeraża ile bedzie przy tym roboty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha! dobre :)

 

jak ktos juz tak kombinowal to watpie by glowice stanely na jego przeszkodzie :icon_mrgreen: :buttrock:

 

no luku- jak masz mozliwoscie to dzialaj.. sprzet, miejsce posiadasz.. wieksze checi tylko trzeba w ciebie zaszczepic :wink:

 

Goska

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet w mw-650 (gdzie mt-10 jest jego cywilnym odpowiednikiem)

 

.....a nie MT16?? :bigrazz:

glowice zawsze mozna wymiecic- sam sie o tym przekonales bo jedna taka z kaski lezy do tej pory u mnie ;)

 

Skrzynię pewnie też :bigrazz: Ale nie o to chodzi, coby się spierać (bo wyjdzie, że ani ja ani ty do końca nie mamy racji.....) Sprawa przedstawia się podobnie jak z moim sprzętem (ani jedna osoba nie powiedziała mi jeszcze, że to co mam to K650 - każdy uparcie "wali hasła" typu.....Dniepr. I ten motocykl również jest "składanką" z przynajmniej dwóch modeli.......

 

a co do blotnika ladnej ostrej rynny to byla i w mt-11, mt-12 tez tak samo jak w mw-750 M czy mw-650 a to nadal lata 1982 :)

.....zapewne masz rację, tylko, że błotnik w 750-ce i 650-ce nie jest taki sam...

Nie wiem czy pamiętasz, ale jak byłaś u mnie po przedni błotnik do swojej Kaśki to przykładałem go do swojego motocykla i porównywaliśmy je (mój jest minimalnie krótszy - a cięty na pewno nie jest). Błotnik w tym Dnieprze jest taki jak u mnie.......

Ale tak jak mówię - zapewne nie dojdziemy końca w tej sprawie (bo i pewnie sami ruscy nie wiedzą dokładnie z czego poskładali ten konkretny egzemplarz.... :bigrazz: );

Edytowane przez Paolo350
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...