Skocz do zawartości

Co jest nie tak w 929 - pomocy!!!


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

czyli filtra sie nie czepiac??Jednym problemem moze byc exup??

 

 

Filtr oczywiscie powinieneś sprawdzić. A przyczyn moze być wiele - najbardziej prawdopodobne to rozregulowanie exup i ten wydech przelotowy. Chociaż ja bym stawiał w pierwszej kolejnosci na exup. Przad 954 miałem tez 929 i popełniłem kiedys błąd zakładajac przelotowego Lasera. Szarpać nie szarpał, ale stracił zauważalnie przy niskich i średnich obrotach. Zakładanie akcesoryjnych przelotowych wydechów bez strojenia to wywalone w błoto pieniądze.

 

 

Pozdrówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli jest wina exupu to moze macie jakas szczegolowa instrukcje jak go wyregulowac. Serwisowke mam ale tylko w jezyku angielskim i tam niewiele jest i za duzo nie zrozumię technicznego jezyka. Wydech sportowy mam Miga i jak go zsynchronizuje z K&N to powinno byc lepiej tak sadze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobnie w swoim zx'sie . U mnie jeszcze przy odjęciu gazu lubił czasem szczelić w wydech wiec ewidentnie za uboga mieszanka układu biegu jałowego. Odkręciłem więcej paliwa i wymieniłem filtr i po problemie. Ale oczywiście u Ciebie wtrysk. Sprawdź sobie ten filtr jak jest jakiś tuningowy wysoko przepływowy to zamień na fabryczny. Ten wydech tez pewnie nie pomaga

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli jest wina exupu to moze macie jakas szczegolowa instrukcje jak go wyregulowac. Serwisowke mam ale tylko w jezyku angielskim i tam niewiele jest i za duzo nie zrozumię technicznego jezyka.

 

 

Kiedys opisywałem to na pl.rec.motocykle - wklejam kopie opisu, ale on dotyczy 954 - powinno być podobnie w 929 - postaraj się w miarę mozliwosci porównac z serwisówką, ew niech ci ją ktos przetłumaczy poprostu.

 

opis

 

ten zawor o ktorym mowa to HVIX albo EGCV - zaleznie od

zrodel (u Yamahy nazywa sie to EXUP). W celu regulacji trzeba zdjac lewy

boczek owiewki i odkrecic chromowany dekielek znajdujacy sie pod silnikiem

(na koncu kolektora wydechowego) Poz zdjeciu dekielka zobaczymy na obodowie

zaworu trzy punkty odniesienia - jeden na godzinie 12, jeden na 9 i jeden na

6. Treaz nalezy sobie zadac pytanie - czy zalezy nam bardziej na plynnej

jezdzie w zakresie 2 tys - 3,5 tys obr - wtedy musimy sie skupic na jak

najdokladniejszym ustawieniu pozycji 9 i 12. Jezeli jednak bardziej nas

interesuje rowne i plynne oddawanie mocy od 3 tys do czerwonego pola to

trzeba sie skoncentrowac na pozycji 6. Dlaczego ten podzial ? Ano dlatego,

ze nie jest mozliwe idealne wyregulowanie wszystkich pozycji, tak zeby za

kazdym przelaczeniem dokladnie sie zgadzaly. Przystepujemy do operacji -

nalezy zdemontowac siedzenie kierowcy i znalezc gniazdo diagnostyczne (takie

2 pinowe na kabelku - chyba jedyne niepodlaczone). W gniazdo to wpinamy

zworke, albo jeszcze lepiej przelacznik i ustawiamy go w pozycji wlaczonej.

Wylacznik awaryjny w pozycji ON, wlaczamy zaplon -

teraz zawor symuluje pozycje jaka przyjmie przy 8 tys obotow, czyli pozycje

na godzinie 6. Znacznik na zaworze musi pokrywac sie dokladnie ze

znacznikiem na obudowie zaworu. Tutaj uwaga - zawor ma ogranicznik ruchu -

NIE MOZE dojsc do tego ogranicznika, grozi to sfajczeniem silniczka ktory

bedzie probowal caly czas dalej przestawiac zawor. Teraz wyciagamy zworke

(lub rozlaczamy przelacznik) z gniazda diagnostycznego. Zawor powinien

przestawic sie na pozycje na godzinie 9. Teraz bedzie widac, ze pozycje sie

nie zgadzaja - jedna lub obie. Dobrze jest zasymulowac sobie przy pomocy

zworki (lub przelacznika) prace zaworu. Nie za szybko, tak zeby mial czas

przyjac pozycje robocze. Da sie bez trudu zauwazyc, ze praktycznie za kazdym

razem te pozycje beda troszke inne, jednak jedna bedzie ustawiana

zdecydowanie precyzyjniej (stad ten podzial o ktorym wspomnialem wczesniej).

Przy pomocy srubek regulacyjnych na linkach ustawic dokladnie wybrana

pozycje - czyli 6 lub 9. Po regulacji dociagnac nakretki kontrujace.

Nastepnie przy pomocy zworki (lub przelacznika) wymusic kilkukrotnie ruch

zaworu, zwrocic przy tym uwage, czy po osiagnieciu pozycji koncowych

silniczek sie wylacza (dotknac go, nie moze byc wyczuwalnych wibracji).

Jezeli tak nie jest, to albo linki sa za bardzo naciagniete, albo zawor

osiagnal ogranicznik mechaniczny. Nalezy to skorygowac, bo zagrozony jest

silniczek sterujacy zaworem. Kiedy osiagniemy juz dokladne i powtarzalne

ustwaianie sie zaworu w wybranej pozycji, mozemy wyjac zworke (lub odlaczyc

przelacznik). Nalezy teraz rozgrzac silnik i dokonac kontroli koncowej,

czyli :

- odpalic silnik i podniesc obroty do 3 tys - zawor powinien ustawic sie w

pozycji na godzinie 12

- podniesc obroty powyzej 8 tys - przy przekraczaniu 8 tys zawor powinien

sie ustawic w pozycji na godzinie 6.

Jezeli tak jest to mozemy poskrecac wszystko do kupy - mamy spokoj na ca 6

tys km (niestety tylko tyle).

 

W airbox'ie jest jeszcze klapka, ktorej znacznik powinien zgadzac sie z

punktemm odniesienia przy zwartym gniezdzie diagnostycznym. Ale to ma w

zasadzie tylko znaczenie jesli chodzi o tlumienie odglosow z airbox'u, wiec

wystarczy to sprawdzac przy kontroli filtra powietrza.

 

 

Pozdrówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuc zdjecie z wlasciwej strony w serwisowce to przeczytam i ci powiem.

 

Adam M.

na moje oko to te obrazki ale moje oko moze się czasami mylić bo z j angielskim kiepsko u mnie (kurcze może są serwisówki po rusku ???? :buttrock: :bigrazz: )

 

http://images29.fotosik.pl/182/97be0989d775f4damed.jpg

http://images23.fotosik.pl/182/206e14dde25c6cf0.jpg

http://images26.fotosik.pl/182/288373b78b32a125.jpg

http://images31.fotosik.pl/191/83ff5667fb640b18.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ten sam sposob, tyle ze ty musisz miec kreske zaworu na 0 przy 3 tys obr, i na 180 przy 8 tys. Jezeli tak nie jest to musisz regulowac to kablami jak na rysunkach, najpierw dolny ze sprezyna a potem skasowac jakikolwiek luz gornym kablem.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tegop szarpania przy biegu jalowym. Dzis prejechalem sie kolegi gsxr600 98rok i nie ma cegos takiego. Gdy jechalem na 3 biegu odpuscilem calkowicie gaz oborty okoo 1tys i odkrecilem gwaltownie do konca. Motor zaczal bardzo powoli wstawac ale nie szarpal. Wiec jeszcze raz pytam co przyczyna exup czy filtr??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tegop szarpania przy biegu jalowym. Dzis prejechalem sie kolegi gsxr600 98rok i nie ma cegos takiego. Gdy jechalem na 3 biegu odpuscilem calkowicie gaz oborty okoo 1tys i odkrecilem gwaltownie do konca. Motor zaczal bardzo powoli wstawac ale nie szarpal. Wiec jeszcze raz pytam co przyczyna exup czy filtr??

 

Więc zadaj sobie odrobinę trudu i sprawdź jedno i drugie, bo nikt tu nie jest jasnowidzem i nie wie co siedzi na 100% w twoim motocyklu. A porównywanie zachowania 929 do gsx-r600 z 98 r jest mało sensowne - rózne motocykle mogą się różnie zachowywać - suza nie ma chyba wtrysku a na pewno nie ma exup.

 

Pozdrówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...