MiND Opublikowano 22 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 a co moglo uszkodzic taka jazda z zatkana odmą? dodam ze xj ma jeszcze odme w skrzyni i moze ona w czesci przejeła role tej z glowicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Główna "odma" prowadzi z tyłu skrzyni biegów do trójnika pod airboxem. Z drugiej strony tego trójnika jest podpięty wężyk z odmy głowicy. W pierwszych XJ 600 (model po 1992roku) nie było w ogóle odmy z głowicy, chyba w '93 to wprowadzili. Widocznie były problemy albo ze szczelnoscia uszczelki pod pokrywą zaworową, albo z uszczelniaczami trzonków zaworowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Ale silnik nie wytwarza aż takiego nadciśnienia żeby wypychało uszczelniacze albo uszczelki. Prędzej wprowadzili to dla lepszego przewietrzania silnika niż miało by to wpływ na uszczelki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiND Opublikowano 26 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Sprawdzalem i dmuchajac w odme glowicy leci odma skrzyni. Moto poskladane. Chcialem zapytac dlaczego odma skrzyni nie ma żadnego zaworka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Najważniejszym skutkiem braku skutecznego odpowietrzenia silnika jest szybsze zuzywanie sie uszczelniaczy, i wyzsza temperatura pracy(silnik zachowuje sie jak zamknieta szklarnia). W szkyni nie ma zaworka gdyż odpowietrzenie jest wysoko nad skrzynia i ciśnienia w skrzyni sporo mniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 A po co miałby być zaworek? W airboxie do którego jest podpięte odpowietrzenie silnika jest zawsze podciśnienie, a w silniku nadciśnienie, więc wszystkie przedmuchy z silnika trafiają do filtra i dalej do gaźnika. Spowrotem raszej nic nie trafi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 A po co miałby być zaworek? W airboxie do którego jest podpięte odpowietrzenie silnika jest zawsze podciśnienie, a w silniku nadciśnienie, więc wszystkie przedmuchy z silnika trafiają do filtra i dalej do gaźnika. Spowrotem raszej nic nie trafi... Podciśnienie to raczej jest raczej za przepustnicą - na biegu jałowym w airboksie nie masz podciśnienia a i na wysokich obrotach ono zbyt wielkie nie jest (chyba, że masz bardzo zasyfiony filtr), a zaworek jest po to, żeby ci nie wzrastało cisnienie w skrzyni korbowej jak np. strzela w gaźniki.O tym jak ważne jest odpowietrzenie przekonałem sie jak któregos dnia z rury wydechowej zaczęły walić kłęby niebieskiego dymu - wyglądało jakby silnik sie kończył, a jak sie okazało niedrożne było odpowietrzenie jednego cylindra (olej dostał się do kanałów odpowietrzających w głowicy), aż spod kolektora zaczął się sączyc olej. Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Podciśnienie to raczej jest raczej za przepustnicą - na biegu jałowym w airboksie nie masz podciśnienia a i na wysokich obrotach ono zbyt wielkie nie jest (chyba, że masz bardzo zasyfiony filtr) Podciśnienie zawsze jest, nawet na wolnych obrotach. A czy one jest duże czy małe to już jest względne pojęcie. a zaworek jest po to, żeby ci nie wzrastało cisnienie w skrzyni korbowej jak np. strzela w gaźniki. Ale przecież tego zaworka tam nie ma!! A już napewno nie ma go na głównym przewodzie "odmy".Zaworki były, ale w silnikach w których zmienia sie objętość skrzyni korbowej na skutek ruchu tłoków, np. Maluch i Junak. Ale tam zaworek zapobiegał zasysaniu powietrza z filtru w czasie ruchu tłoków do góry (ssanie/sprężanie). To nie ma nic wspólnego ze strzelaniem w gaźnik.W XJ pojemność skrzyni korbowej jest stała, niezależnie od położenia wału korbowego, jak w każdym 4-cylindrowym rzędowym silniku. Wiec zaworek jest zbyteczny. Odma zapobiega wzrastaniu ciśnienia w skrzyni korbowej na skutek przedmuchów między tłokiem a cylindrem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiND Opublikowano 29 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 ja nie montowalem narazie odmy z zaworkiem. zrobilem inaczej wstawilem tam poziomo filtr paliwa z malucha który ma pelnic funkcje takiego "zbiornika" narazie jest to rozwiazanie czasowe bo chce upewnic sie czy pierscienie nie wybijaja mi oleju. Posmigam troszke z tym a potem zobacze czy załoze zwykla rurke, czy z zaworkiem albo zostawie ten "zbiorniczek". wczesniej mialem odme zatkaną i w niej byl jakis szlam który spłynął z filtra powietrza najprawdopodobniej przez opary z gazników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.