Skocz do zawartości

Odma


MiND
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Główna "odma" prowadzi z tyłu skrzyni biegów do trójnika pod airboxem. Z drugiej strony tego trójnika jest podpięty wężyk z odmy głowicy.

W pierwszych XJ 600 (model po 1992roku) nie było w ogóle odmy z głowicy, chyba w '93 to wprowadzili. Widocznie były problemy albo ze szczelnoscia uszczelki pod pokrywą zaworową, albo z uszczelniaczami trzonków zaworowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejszym skutkiem braku skutecznego odpowietrzenia silnika jest szybsze zuzywanie sie uszczelniaczy, i wyzsza temperatura pracy(silnik zachowuje sie jak zamknieta szklarnia). W szkyni nie ma zaworka gdyż odpowietrzenie jest wysoko nad skrzynia i ciśnienia w skrzyni sporo mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co miałby być zaworek?

W airboxie do którego jest podpięte odpowietrzenie silnika jest zawsze podciśnienie, a w silniku nadciśnienie, więc wszystkie przedmuchy z silnika trafiają do filtra i dalej do gaźnika. Spowrotem raszej nic nie trafi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co miałby być zaworek?

W airboxie do którego jest podpięte odpowietrzenie silnika jest zawsze podciśnienie, a w silniku nadciśnienie, więc wszystkie przedmuchy z silnika trafiają do filtra i dalej do gaźnika. Spowrotem raszej nic nie trafi...

 

Podciśnienie to raczej jest raczej za przepustnicą - na biegu jałowym w airboksie nie masz podciśnienia a i na wysokich obrotach ono zbyt wielkie nie jest (chyba, że masz bardzo zasyfiony filtr), a zaworek jest po to, żeby ci nie wzrastało cisnienie w skrzyni korbowej jak np. strzela w gaźniki.

O tym jak ważne jest odpowietrzenie przekonałem sie jak któregos dnia z rury wydechowej zaczęły walić kłęby niebieskiego dymu - wyglądało jakby silnik sie kończył, a jak sie okazało niedrożne było odpowietrzenie jednego cylindra (olej dostał się do kanałów odpowietrzających w głowicy), aż spod kolektora zaczął się sączyc olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podciśnienie to raczej jest raczej za przepustnicą - na biegu jałowym w airboksie nie masz podciśnienia a i na wysokich obrotach ono zbyt wielkie nie jest (chyba, że masz bardzo zasyfiony filtr)

 

Podciśnienie zawsze jest, nawet na wolnych obrotach. A czy one jest duże czy małe to już jest względne pojęcie.

 

a zaworek jest po to, żeby ci nie wzrastało cisnienie w skrzyni korbowej jak np. strzela w gaźniki.

 

Ale przecież tego zaworka tam nie ma!! A już napewno nie ma go na głównym przewodzie "odmy".

Zaworki były, ale w silnikach w których zmienia sie objętość skrzyni korbowej na skutek ruchu tłoków, np. Maluch i Junak. Ale tam zaworek zapobiegał zasysaniu powietrza z filtru w czasie ruchu tłoków do góry (ssanie/sprężanie). To nie ma nic wspólnego ze strzelaniem w gaźnik.

W XJ pojemność skrzyni korbowej jest stała, niezależnie od położenia wału korbowego, jak w każdym 4-cylindrowym rzędowym silniku. Wiec zaworek jest zbyteczny. Odma zapobiega wzrastaniu ciśnienia w skrzyni korbowej na skutek przedmuchów między tłokiem a cylindrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie montowalem narazie odmy z zaworkiem. zrobilem inaczej wstawilem tam poziomo filtr paliwa z malucha który ma pelnic funkcje takiego "zbiornika" narazie jest to rozwiazanie czasowe bo chce upewnic sie czy pierscienie nie wybijaja mi oleju. Posmigam troszke z tym a potem zobacze czy załoze zwykla rurke, czy z zaworkiem albo zostawie ten "zbiorniczek". wczesniej mialem odme zatkaną i w niej byl jakis szlam który spłynął z filtra powietrza najprawdopodobniej przez opary z gazników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...