qlimaxDJ Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Witam Wszystkich :D W tym tygodniu stałem się szczęśliwym posiadaczem zielonej WFM M06 rocznik 1955 (dokładnie to raczej jej wraku):biggrin: Motocykl znaleźliśmy razem z kolega w budynku gospodarczym należącym do rodziców kolegi.Dokładnie rok zajęło mi nakłanianie go do tego,żeby mi WFMke odsprzedał i w końcu się udało :evil: Moto jest w miarę kompletny,brakuje tylko tylnego koła i wkładu razem z reflektorem do przedniej lampy,resztę części mam w pudle :D Numer silnika 00164 a ramy to nie pamiętam do końca ale było 74XX http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=29ee4610ce702b65 http://images31.fotosik.pl/177/34c7a6c04f4e0aa5med.jpg Jakość zdjęć jest do bani bo były robione telefonem i w dodatku w ciemnym pomieszczeniu,ale jak będę miał jakieś lepsze to zapodam :D I to mam prośbę do kogoś z okolicy Oświęcimia lub Bielska-Białej,kto jest w temacie odnawiania motocykli :D A dokładnie chodzi mi o adresy jakichś zakładów w tej okolicy w których by można było zrobić chromy,szkiełkowanie i solidne malowanie razem ze szparunkami ;) Jako że jeszcze się uczę i mam ograniczony budżet,postanowiłem że renowację będę wykonywał etapami w miarę tego na co pozwolą mi środki :P Na pierwszy ogień pójdzie chyba silnik do szkiełkowania i remontu :D POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil91 Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Ja jestem z bielska. Co do malowania - jak chcesz to moge ci prysnac motocykl. Wyjdzie taniej niz u lakiernika w warsztacie a efekt: http://polskajazda.pl/Motocykle/CZ/175_450/20749 Teraz maluje Ose Bubie6 z forum. Jestem uzalezniony jedynie od pogody, jak leje i jest zimno to nic nie moge zrobic. :biggrin: Gdybys mial pytania to wal na gg: 8356768. Ja mam 2 weterany i mam troche informacji na temat sklepow z czesciami i warsztatow. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Kolego moja rada taka, zanim zaczniesz rozbierac zbierz wszystkie czesci, i powkładaj tam gdzie powinny byc, wtedy bedziesz miał rozeznanie co trzeba jeszcze zrobic i ile kasy wywalic, bo w innym wypadku moze sie okazac ze pomalowałes moto a nagle lampa jest do malowania i jest inny odcien, albo jak bedziesz kompletował silnik to pomalowana rama bedzie sie obijac w garazu bo nie bedzie co z nia zrobic bo nie bedzie kół, a jak skompletujesz wszystko do piachu, ale pamietaj!Czesci do chromowania nie piaskuj! Bedzie problem doprowadzic to do stanu odpowiedzniego do kładzenia chromu, potem sprawdz co jest do regeneracji i spawania.rób zdjecia co skąd odkrecasz, zebys wiedział jak zmontowac. To nie jest głupie, sam miałem problemy w składaniu róznych rzeczy mimo ze mam jakies tam doswiadczenie, a tak zaoszczedzisz czas i nerwy, podkład mozesz połozyc sam sprayem i zmatowac go tzw. szmata, taka gruba wełna jak sa myjki do naczyn kupisz w sklepach z lakierami. Instalacja nie jest ciezka do połozenia ale zajmuje to troche czasu i przy okazji nauczysz sie lutowac. Pamietaj ze im wiecej zrobisz sam, tym wiecej kasy ci zostanie na inne rzeczy, a remont bedzie bardzo kosztowny. I nie oszczedzaj bo to wszystko wyjdzie, raczej zbierz kase i rób etapami, Tyle słów ewangelii swietej:-) Acha i mam orginalna instrukcje obsługi do puszczenia to mozemy sie dogadac:-)albo fotokopia gratis:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlimaxDJ Opublikowano 13 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 (edytowane) @Kamil91-Ooo..Wielkie dzięki :banghead: Po oglądnięciu tych zdjęć,muszę przyznać,że jestem pod wrażeniem :clap: W najbliższym czasie spodziewaj się ,że napisze do Ciebie na gg :wink: @Granat-Wielkie dzięki za porady,właśnie na to liczyłem,żeby ktoś podzielił się ze mną swoim doświadczeniem ;) Akurat miałem taki zamiar żeby pierwsze dokładnie obfotografowac motorek cyfrówka,bo doświadczenia z komarkiem mnie tego nauczyły (kilka lat temu gruntownie remontowałem sobie komarka i miałem małe kłopoty ze złożeniem,bo nie wiedziałem potem co do czego :icon_mrgreen: ). Zastanawiałem się właśnie nad tym czy pierwsze nie złożyć wszystkiego do kupy,żeby zobaczyć czy wszystko pasuje do siebie,ale teraz już wiem,że będę musiał tak zrobić ;) Instalacji i lutowania raczej się nie boje,bo uczę się w technikum elektronicznym ;) Oczywiście postaram się zrobić jak najwięcej,bo dla mnie to sama przyjemność :biggrin: Co do istrukcji,to kupiłem sobie w zeszłym roku na allegro książkę WFM budowa-działanie,obsługa-naprawa z 1955 roku,ale makulatury nigdy za wiele ;) Chodzi tylko o to żeby po moim remoncie moto wyglądało tak jakby świeżo wyjechało z fabryki i wytrzymało co najmniej tyle co teraz(53 lata) ;) Edytowane 13 Marca 2008 przez qlimaxDJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Pisz nawet teraz, ale pamietaj czeka cie długa droga ciernista dolina, ale sie nie lekaj i do roboty:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlimaxDJ Opublikowano 13 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Kamil91 a ze szparunkami też byś dał rade?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil91 Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Bede pierwszy raz kladl za 2 tygodnie okolo. Skoncze Ose i biore sie za CZ175. Ja zrobie to natryskowo. Jak mi sie uda to wysle jakies fotki. Juz mam zamaskowany tylni blotnik wiec nie bedzie zle. :buttrock: Na dwa miesiace mam juz rozplanowane pomalowanie 3 motocykli razem z pelnym przygotowaniem powierzchni... Jakby co to twoj jest nastepny tak na wszelki wypadek, gdybys sie tylko zdecydowal... Przy nie przygotowanych blachach czas na pomalowanie to ok. 2 tygodnie (rama+blachy+polerka+zabezpieczenie blotnikow od wewnatrz sub. ochronna) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 No , no. Niezłego truposza znalazłeś. Pewnie stał w tym pomieszczeniu jako strach na szczury :) Ale przyjemnośc remontu i późniejszej jazdy tym sprżętem jest warta wielu godzin pracy, łez i krwi. :) Tez mam kilka trupów w kolejce do remontu. Link do fotek ponizej w sygnaturze mojej. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlimaxDJ Opublikowano 14 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 @ Kamil91-Z tego co opisujesz to robisz to solidnie,a mi właśnie o takie coś chodzi,żeby było jak najlepiej i jak najtrwalej :wink: Na razie nie rezerwuje sobie terminu,bo zrobię tak jak mi to Granat poradził,czyli złoże wszystko do kupy i sprawdzę co i jak pasuje do siebie,a dopiero potem wezmę się za blacharę i lakier :cool: Jeśli już,to myślę że koło wakacji powinienem się z tym wszystkim uporać i napiszę do Ciebie co i jak ;) @ qurim-Fakt,truposz jak się patrzy,ale zakochałem się od pierwszego wejrzenia w tej okrągłej skrzyneczce na narzędzia radem z SHL M04 :clap: Wbrew tego co widać na zdjęciu,motorek jest prawie kompletny :icon_mrgreen: Pozostaje tylko ściągnąć z niego pajęczynki i dobrze go dopieścić :icon_twisted: No pewnie odstraszał te szczury,bo dokładnie to znaleźliśmy go zakopanego w kupie pszenicy :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba6 Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 1. szkilekowanie w okolicahc bielska robi tylko jeden gosc i kasuje 350 za silnik, cena jest chora. poczekaj miesiac, zglos sie do mnie i ja Ci to zrobie, wlasnie kupuje caly sprzet, bo mam tyle tego do szkielkowania, ze taniej wyjdzie samemu mi to kupic i zrobic niz do niego dawac. moja rada, szkielkuj wszystko co aluminiowe i nie bedziesz polerowal, wyglada jak nowe z fabryki, nastepnie lakierujesz to i masz na wieki. jak ja bede mial sprzet, to bede robil to po kosztach amortyzacji sprzetu, wiec oplaci Ci sie wszystko szkielkowac.2. rame i czesci tego typu lakieruj proszkowo, w bielsku jest firma emalcar, ktora to robi, cena rewelacyjna, a efekt niesamowity3. co do silnika, to pisz do mnie, bo w osie mam taki sam, wiec pomoge, czesci polecam kupowac w firmie wysylkowej skuter debica, maja swoja strone www.4.co do lakieru, to polecam kamila, chlopak sie naprawde angazuje i jest pasjonatem, wiec robi dobrze.5. jak by co to smialo pisz, tez chyba taka wfm bede mial kamil, a nie zapomniales w kolejce o komarku :clap: Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlimaxDJ Opublikowano 14 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Dzięki Buba za te wszystkie info :D Zadam teraz pewnie głupie pytanie,ale wole się upewnić: jak przygotować silnik do szkiełkowania?Rozebrać go do samych karterów? I jeszcze jedno: czy w bielsku jest jakiś zakład w którym można zrobić piaskowanie?? Z góry dzięki za pomoc :icon_question: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 No , no. Niezłego truposza znalazłeś. Pewnie stał w tym pomieszczeniu jako strach na szczury :D Ale przyjemnośc remontu i późniejszej jazdy tym sprżętem jest warta wielu godzin pracy, łez i krwi. :icon_question: Tez mam kilka trupów w kolejce do remontu. Link do fotek ponizej w sygnaturze mojej.No szczególnie ten pies wyglada na trupa:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba6 Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 silnik rozbierasz na czesci pierwsze i do szkielkowania dajesz tylko obudowy, glowice, gaznik no i wypadalo by inne pierdoly, jak np. bebny. czesci musza byc doczyszczone wstepnie z syfu, bo inaczej nic nie zostanie z kulek szklanych tak wyglada silnik po szkielkowaniuhttp://www.bikepics.com/pictures/1186592/ piaskujesz tylko blachy ito tez niekoniecznie, przed proszkowym trzeba wypiaskowac i robi to emalcar jako calosc roboty zwiazanej z proszkowym lakierowaniem no i zdjecia. rob wszystkie zdjecia, czego sie tylko da, tak abys potem wiedzial jak zlozyc. a zanim zaczniesz cokolwiek robic zgromadz cala literature Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlimaxDJ Opublikowano 14 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Jeśli chodzi o literaturę to studiuje to już przynajmiej od roku :flesje: Mam w domu oryginalną książkę obsługi z 1955 roku do tego modelu WFM,a i na necie dużo czytam;) To jak będziesz miał już tą maszynkę do szkiełkowania to daj znać,na pewno się zgłoszę :icon_question: I mam jeszcze jeden problem: cylinder który posiadam jest żeliwny,bardzo zasyfiony i nadaje się do szlifu bo w środku zadomowiło sie troch rdzy :D Jak i gdzie taki cylinder odnowić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba6 Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 wez cylinder, tlok i zawiez do sklepu Fuczik na zlotych lanach w bielsku. http://www.motorbis.pl/ oni przyjmuja do szlifu i regeneracji walow, dobiora Ci tlok do tego odrazu. mozesz tez sprobowac papierem sciernym wodnym, ale cos kolo 1000 wyczyscic jezeli to tylko nalot jest i powinno byc ok Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.