Skocz do zawartości

Zielona WFM M06 1955


qlimaxDJ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przecież między 2 a 3 jest luz (czasem ciężko w niego trafić ale jest!). Co prawda nie jest to bieg jałowy, ale niektórzy mówią luz dojazdowy czy coś w tym stylu. Co do pierwszego biegu to nie wiem, musisz obejrzeć jak to działa. Ja psztrykałem biegami jak miałem silnik rozpołowiony, więc tak chyba najłatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha,no właśnie dziwny ten luz mi się wydawał bo nie słyszałem nic wcześniej,że pomiędzy 3 a 2 występuje taki :icon_razz: No,ale człowiek się uczy przez całe życie :icon_mrgreen: Wystarczy mocniej przeciągnąć dźwignię i bieg normalnie wskakuje :icon_biggrin:

 

A co do tej jedynki,to zmieniacz jest sprawny,ale podczas wrzucania jedynki dojdzie tylko do połowy i tak jak by coś blokowało dalej bieg :icon_rolleyes: Jutro to jeszcze całe rozgrzebie i powoli przeanalizuję i dam znać co i jak :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do tej jedynki,to zmieniacz jest sprawny,ale podczas wrzucania jedynki dojdzie tylko do połowy i tak jak by coś blokowało dalej bieg :icon_rolleyes: Jutro to jeszcze całe rozgrzebie i powoli przeanalizuję i dam znać co i jak :rolleyes:

Jeśli robisz sprawdzenie działania zmieniacza, to musisz obracać wałkami, czyli trzeba kręcić zarówno wałkiem zdawczym jak i sprzęgłowym i jednocześnie próbować wrzucić jedynkę. Trochę to trudne, ale jak ktoś pomoże na pewno się uda. Skrzynia w WFM jest tak prosta, że o ile nie założyłeś kół z różnych wersji (różniły się ilością kłów i otworów na nie oraz parametrami wymiarowymi wałków ) lub po prostu nie włożyłeś ich odwrotnie (mi ta sztuka nigdy się nie udała, więc nawet nie wiem czy się tak da zrobić) to na 100% skrzynia musi pracować i przełączać biegi. Mogą one wyskakiwać w czasie jazdy (złe dystansowanie i zużycie kłów) ale zmiana musi być możliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wszystko OK :icon_razz: Małe zaćmienie miałem i sprawdzałem skrzynie nie obracając wałkami,no ale zdarza się czasami:P Rano z powrotem mnie oświeciło i już przy kręcących wałkach wszystko sprawdzone i działanie skrzynie jest jak najbardziej ok :icon_mrgreen: Poza kołem II biegu (22z),które jest do wymiany bo nie wiadomo czemu,ale bije w jednym miejscu...chodzi jak by było jajowate :icon_rolleyes: Nowe koło zębate już zamówione :biggrin:

 

Aż wstyd mieć problemy przy takiej prostej skrzyni biegów,ale no nie składałem jeszcze takiego silnika :tongue: Dzięki za pomoc :)

Edytowane przez qlimaxDJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czołem Panowie :biggrin: Jaki macie sprawdzony sposób na ściągnięcie łożysk z wału tak,żeby nie uszkodzić ani wału,ani łożysk? :rolleyes:

 

Ściągacz do łotrzyk? Jak popsujesz najwyżej zainwestujesz 5zł w łożysko :icon_mrgreen: Ale powinno przetrwać nie takie delikatne ona są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie problem w tym,że nie posiadam :icon_razz: Ale trzeba zainwestować bo i tak się w przyszłości przyda :cool: A co do łożysk 5zł to chyba masz na myśli chińszczyznę? :biggrin:

Ganiam na łożyskach po 7zł sztuka i są ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Się świeci jak psu jajec. :D

Tarcze sprzęgła nowe ? Ja mam chińskie po 2 zł sztuka i strasznie puchną!! Na zimnym luz na klamce tyci tyci, a jak się trochę sprzęgło pokaci to luz na klamce tak gigantyczny że sprzęgła nie da się rozłączyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się właśnie nad tym cylindrem,ale pewnie już się nie dowiem czy od nowości był taki założony,czy ktoś w późniejszym momencie go podmienił :) W każdym bądź razie był nominalny,a teraz jest po szlifie (2. szlif).Jak kiedyś dostane oryginalny cylinder to najwyżej sie podmieni :)

 

Sprzęgło kompletnie nowe (kosz,tarcze,sprężyny,łańcuch,zębatki),stare raczej nie nadawało się do ponownego montażu.Tarcze kupione na skuter dębica,nie mam pojęcia jak się zachowują bo jeszcze nie testowałem,ale mam nadzieję,że się nie rozczaruję ;)

 

Koła przed remontem mniej więcej wyglądały tak:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b0864b6ceae8ce2c.html

 

Po piaskowaniu,malowaniu proszkowym i z nowymi szprychami:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/73f2aa0e508428b4.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...