Skocz do zawartości

X11 vs XJR1300 vs GSX1400 - różnice, podobieństwa, wady, zalety


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Od jakiegoś czasu naszła mnie straszliwa ochota na zasmakowanie mocniejszego wiatru i większej adrenalinki - do tej pory śmigałem tylko chopperkami.

 

Szukam jakiegoś przyzwoitego i nietuzinkowego nakeda, za jakieś 15 tyś (to taka elastyczna w każdą stronę kwota).

 

Wpadły mi w oko takie sprzęty - Yama XJR1300, Suzi GSX1400 i Honia X11

 

Narazie dosiadam VT1100 ale podejrzewam że 1100 ccm w V-ce i w silniku rzędowym raczej nie podlega żadnym porównaniom. Mam 185 cm wzrostu i około 100 kg wagi więc sprzety poniżej tysiączka raczej nie wchodzą w grę ze względów dajmy na to estetycznych :crossy:

 

Chodzi mi o moto raczej do jazdy rekreacyjnej, bez samobujczych popisówek, a że nigdy dotąd nie miałem styczności z tego typu maszynami mam wątpliwości, jak się prowadzą, jak wchodzą w zakręty, jak reagują na "głaskanie" manetki, jakie mają słabe a jakie mocne punkty.

 

Wizualnie najpardziej przypadła mi X11 ale design to w końcu nie wszystko.

 

Proszę zatem o poradę i z góry dziękuję :crossy:

Edytowane przez michorg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Od jakiegoś czasu naszła mnie straszliwa ochota na zasmakowanie mocniejszego wiatru i większej adrenalinki - do tej pory śmigałem tylko chopperkami.

 

Szukam jakiegoś przyzwoitego i nietuzinkowego nakeda, za jakieś 15 tyś (to taka elastyczna w każdą stronę kwota).

 

Wpadły mi w oko takie sprzęty - Yama XJR1300, Suzi GSX1400 i Honia X11

 

Narazie dosiadam VT1100 ale podejrzewam że 1100 ccm w V-ce i w silniku rzędowym raczej nie podlega żadnym porównaniom. Mam 185 cm wzrostu i około 100 kg wagi więc sprzety poniżej tysiączka raczej nie wchodzą w grę ze względów dajmy na to estetycznych :icon_rolleyes:

 

Chodzi mi o moto raczej do jazdy rekreacyjnej, bez samobujczych popisówek, a że nigdy dotąd nie miałem styczności z tego typu maszynami mam wątpliwości, jak się prowadzą, jak wchodzą w zakręty, jak reagują na "głaskanie" manetki, jakie mają słabe a jakie mocne punkty.

 

Wizualnie najpardziej przypadła mi X11 ale design to w końcu nie wszystko.

 

Proszę zatem o poradę i z góry dziękuję :icon_razz:

z góry zaznaczam że nie jeździłem żadnych z tych motocykli, moja opinia wynika z tego co gdzieś widziałem/czytałem/słyszałem...

Wszystkie trzy motocykle o które pytasz mają bardzo dużą nadwyżkę mocy, przy czym XX pochodzi z tego co się orientuję w prostej linii z XX-a..

Skoro moto ma być do rekreacji, powinieneś skupić się chyba głównie na aspektach estetycznych. 10KM w jedną czy drugą stronę z pewnością nie zrobi różnicy.

Pisałeś też że litra w Vce i R4 nie ma co porównywać... A i owszem nie ma bo wrażenia z Vki będą o wiele lepsze ;) pod warunkiem że będzie to silnik sportowy a nie cruiser. Ale to tak jako coekawostka tylko.

wiem, że mój post niewiele wnosi ale co tam, może się jednak przyda.

pozdroo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... a może byś tak użył wyszukiwarki? jest duży temat zbiorczy o x11, sam niedawno zbierałem w nim wszystkie istotne, kilkupostowe wątki, żeby tacy jak ty poszukiwacze wiedzy i opinii mieli łatwiej. o xjr też sporo napisano, porównania z gsx1200/ 1400 też są, o ile mnie pamięć nie myli. wszystko to jest, trzeba tylko się nieco wysilić i poszukać

wybacz, ale nie mam ochoty po raz kolejny karmić wynikami wyszukiwarki czyjegoś lenia... to się po prostu kiedyś nudzi

jsz

 

ps. na motogen.pl jest test/ wrażenia z jazdy xjr. sam pisałem. też ze względu na pytania takie jak twoje

 

...janse że nie wszystko, przecież to XX w wersji naked, więc nie ma się nad czym zastanawiać :icon_razz:

 

nie, są pewne różnice konstrukcyjne. ostatnio chyba widziałem info na ten temat na forum albo na prm. generalnie zdaniem tych, którzy mieli okazję pojeździć, x11 jest jakiś taki mniej wygodny

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Panie Moderatorze - używałem wyszukiwarki, po pierwsze szukam porady jako ktoś, kto chce sie przesiąść z choppera na nakeda, to też jest istotne, po drugie sporo wątków pochodzi sprzed kilku lat, po trzecie to wszystko jes tak porozrzucane, że trzeba by było spędzić wieki na zebranie konkretów wertując setki postów nieraz jednozdaniowych, nic do kwestii nie wnoszących. Owszem jest temat zbiorczy o X11 gdzie 80% postów to spór czy pali 7 litrów czy 6 i pół...

 

Spox, jeżeli uważasz że zaśmiecam, to usuń i nie podnośmy sobie nawzajem ciśnienia. Tak czy inaczej rispekt :icon_razz:

Edytowane przez michorg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Panie Moderatorze - używałem wyszukiwarki, po pierwsze szukam porady jako ktoś, kto chce sie przesiąść z choppera na nakeda, to też jest istotne, po drugie sporo wątków pochodzi sprzed kilku lat, po trzecie to wszystko jes tak porozrzucane, że trzeba by było spędzić wieki na zebranie konkretów wertując setki postów nieraz jednozdaniowych, nic do kwestii nie wnoszących. Owszem jest temat zbiorczy o X11 gdzie 80% postów to spór czy pali 7 litrów czy 6 i pół...

 

Spox, jeżeli uważasz że zaśmiecam, to usuń i nie podnośmy sobie nawzajem ciśnienia. Tak czy inaczej rispekt :)

Spokojnie, jeszua tak ma, że każdego posta zaczyna od "użyj wyszukiwarki"... Wiesz jedni mówili że "Aleksandria musi zostać pokonana" inni, że "Balcerowicz musi odejść", a jeszcze inni... no sam już wiesz co mówią inni :crossy:

pozdroo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Moj ojciec przesiadl sie z Vulcana 750 na XJR 1300 i jest bardzo zadowolony.

W moim odczuciu jedynymi mankamentami XJR sa stosunkowo mocno cofniete podnozki (a juz zdecydowanie bardziej niz w mojej CBF1000) oraz ociezalosc przy minimalnych predkosciach. Trzeba troche sily wlozyc w manewrowanie na parkingu. Silnik reaguje z pewnym opoznieniem na ruch manetka gazu, w dolnych obrotach wydaje sie z lekka przez to mulowaty, ale z drugiej strony potezny moment obrotowy robi swoje, wiec braku elastycznosci tej maszynie zarzucic nie mozna... Od 3-4 tys.obr juz naprawde zapier... jedzie szybko :P. Hamulce - zyletki. Mam wrazenie, ze lepiej wyczuwalne i dozowalne niz w mojej CBF1000, a szczegolnie tyl. W XJR czuje sie sile hamowania po nacisnieciu tylnego hebla, a w CBF mam wrazenie, ze dzwignia noznego hamulca jest twarda jak deska i nic sie nie dzieje :P.

XJR swoje pali. Na gaznikach da sie ponizej 6 zejsc, jak jest sie masochista, a na wtrysku podobno sprawa ma sie duzo gorzej.

 

Swego czasu byl artykul porownujacy wszystkie najwieksze nakedy - GSX 1400, XJR 1300, CB 1300 i ZRX 1200. Wygral ZRX (bo tester mial sportowe zaciecie, a ZRX ma najzwawszy i najmocniejszy silnik z tej czworki), na drugiej pozycji wyladowala CB 1300 (opisywana jako tak idealna, ze az nudna), potem byl GSX 1400, a na koncu XJR 1300 (z racji najdluzszego stazu na rynku z tej czworki bez zadnych zmian konstrukcyjnych i z uwagi na chlodzenie powietrzem).

 

GSX 1400 i X11 sa mi obce, wiec sie nie wypowiadam.

 

Pozdro

Edytowane przez zbyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hondy możesz jeszcze zobaczyć x4, ale niekoniecznie musi tak "przemawiać" jak x11. za to nietuzinkowa jest z pewnością :D

z rzeczy bardziej klasycznych jest jeszcze inazuma, którą sobie ludziska chwalą, którzy posiadają

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V-max jest fajny, ale troche zniechęca mnie mała pojemnność baku, no i wygląd.. hm.. ma w sobie tyleż co przyciąga jak tyle samo kontrowersji, chyba nie o to mi chodzi. Poza tym już się przymierzałem do niego i jakoś mi niewygodnie...

 

hondy możesz jeszcze zobaczyć x4, ale niekoniecznie musi tak "przemawiać" jak x11. za to nietuzinkowa jest z pewnością :)

 

o tak... jest piękna, ale chyba poza moim zasięgiem finansowym...

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam ZRX-a mialem zajebisty sprzęt - jedynie co wkurza to brak centralnej stopki i często siadają uszczelniacze ale...jest dynamiczny, oszczędny i piękny......ale na prawde bardzo trudno trafić ladną nie bitą sztukę :icon_mrgreen:

 

Przez ręce mi się przewinęly różne sprzęty Hornety z750 gsx750 obecnie mam XX-a ale powiem jedno ZRX dawal najwięcej frajdy !

Edytowane przez ścinacz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...