Skocz do zawartości

Obódowa chłodnicy


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Widziałem ostatnio chromowaną obódowe chłodnicy, i mam pytanie czy trudne jest zrobienie chromu na obodowach>>>? Jeżeli źle sprecyzowałem pytanie to prosze o poprawienie... Moje obodowy są malowane na srebrny kolor, i poprzedni własciciel miał dosłownie parkingówke, i lekko przerysował, i nie wiem, czy malować od nowa, czy może zastosować troszke chromu/...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś gadałem z gostkiem co sam sie bawił w takie rzeczy. Mam zdięcie jak był w trakcie tzw polerki , ale nie wiem jak wrzucić. Przepis jest mniej wiecej taki:

 

Do polerki będziecie potrzebować:

- papieru ściernego o grubości minimum 250

- papierów wodnych o grubościach 500, 1000, 1 arkusz 1200, 1500, 2000, 2500

- paste do polerowania aluminium lub paste G-10

- kółko polerskie z filcem ( czy coś takiego )

 

Zatem.

1. Jeżeli część aluminiowa jest pokryta jakąś farbą, najlepiej jest ją usunąć jakimś preparatem np: "Paint Remover" - ok .22 zł [jeden z najlepszych i jest w spray'u co jest bardzo wygodne] , albo "Profit" - ok. 7 zł [ w puszcze, trzeba nakładać pędzlem, a farba złazi zaje... ciężko ]

 

2. Jeżeli część nie była malowana, albo jest już po usunięciu farby - (wtedy alu wygląda jak "surowe", jest bardzo szare tj. na fotce)

 

Wtedy, moim zdaniem najlepiej jest "rozruszać" tą wierzchnią warstwe papierem o gęstości 250, sam tak zacząłem robić przy przedniej feldze w SR, po tym jak sie wku... żę 500'tką tre i tre i nie widać końca. Zatem lekko trąc papierem 250 przygotowujesz sobie to "żywe" alu do tej "właściwej" polerki.

Ważne jest aby nie trzeć zbyt silnie - tzn tak z wyczuciem - bo 250'tka jest dosyć gruba i może wam zrobić małe ryski, z którymi będziecie się później męczyć trąc 500'tką w celu ich zatarcia. Trzecie do momentu, aż wyłoni się wam jakby "srebrne" alu --->

 

i do takiego wstępnego stanu trzeba doprowadzić cały element...

 

3. Mając już tak przygotowaną fele, zaczynacie trzeć papierem wodnym o gęstości 500. Musimy pamiętać, że polerowane miejsce musi być "mokre", dlatego dobrym motywem jest umieszczenie polerowanego elementu nad wiadrem z wodą, wtedy możecie trzeć i co chwila szybko moczyć papierek w wodzie, jeżeli nie macie takiej możliwości możecie buchnąć mamie ten spryskiwacz co myje nim okna,lustra itp... wylać płyn to np:słoika, a zbiornik wypełnić wodą, następnie użyć go do "nawilżania" polerowanej powierzchni - ten sposób jest bardziej wygodny.

ja zrobiłem tak...

 

 

No i trzemy już pełną siła... trzemy... aż alu będzie się stawało coraz jaśniejsze. Papierek zmieniamy najlepiej wtedy gdy nie czujemy pod palcem dosyć mocnego stwarzania oporu przez powierzchnie. Co jakieś 3-4 min. sprawdzamy czy polerowane miejsce nie jest już dosyć jasne. Jeżeli jest - przenosimy prace na powierzchni kawałek dalej. Ważne jest aby zacierać wszystkie te większe rysy, które są dosyć duże albo głębokie !! Bo później wszystko będzie widać. Naprawde warto jest się pomęczyć nad nimi.

Ogólnie cały proces polerki trwa najdłużej przy tarciu papierem 500! I TO ON JEST NAJWAŻNIEJSZY, BO DAJE PODSTAWE NASTĘPNYM ! Dlatego im dłużej trzecie, tym lepszy będzie efekt końcowy! Dla porównania ja swoją przednią fele tarłem 2,5 dnia 500'tką... wyglądała tak ...

 

 

4. Teraz będzie już z górki, po zakończeniu tarcia 500'tką bierzemy 1000'czkę

Postępujemy tak samo jak przy 500'tce... trzemy to zatarcia rys powstałych na skutek tarcia 500'tką. Nie musi to być już tak dokładne, jednakże wszystkie większe rysy muszą zniknąć.

 

Gdy uznamy, że już starczy bierzemy papier 1200 i przez jakąś 1/2 - 1/3 tego czasu co tarliśmy papierem 1000, polerujemy dalej.

Mniej dokładnie, ważne aby silnie dociskać.

 

Później przchodzimy do 1500 ... procedura sie powtarza jak w poprzednich papierach ... nastepnie zabieramy sie do roboty z papierem 2000 i na koniec 2500 - aby już kompletnie zatrzeć najmniejsze rysy.

 

Element powinien wyglądać mniej więcej tak :

 

 

5. Po tarciu smarujemy element pastą do polerowania aluminium - podobno jest b.db efekt, albo pastą G-10.

 

Bierzemy wiertarke, zakładamy na nie kółko z filcem i bierzemy sie do roboty [na allegro są stożki z filcu, nimi można łatwiej polerować] ważne jest aby po "wypolerowaniu" całej pasty, nałożyć jego kolejną warswte i powtórzyć cały proces, jeżeli pasta będize za gęsta możecie "psiuknąć" sobie wcześniej wspomnianym spryskiwaczem mamy na powierzchnie aby rozrzedzić paste. (uwaga bo może chlapać )

 

 

 

jeżeli będziecie używać takiej gumowej tarczki, uważajcie żeby nie dotknąć nim do alu podczas polerki... bo guma weżre się w alu i później będzie trzeba to "zmazywać"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...