Skocz do zawartości

XJ 600S nie chce odpalic


sopel00
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na poczatku chcialem sie przywitac gdyz jestem tu nowy, XJ 600S to moj pierwszy moto zakupiony kilka tygodni temu.

Do ostatniej soboty bylo wszystko OK, palil, jezdzil, przyspieszal tak, ze az sie balem :flesje:.

W sobote ladna pogoda, chcialem pojezdzic i:

Odpalam: wlaczylem ssanie, krece, krece jakies 3-4min w koncu odpalil, ale na obrotomierzu tylko 1000obr/min, po kilkudziesieciu sek rozkrecil sie i juz bylo 3tys. Rozgrzewal sie tak okolo 4min, zmniejszalem po trochu ssanie, wylaczylem ssanie, ale tak jak by nie chial sie wkrecac, przejechalem sie i wogole nie mial mocy, po kilku km zaczal gasnac po dodaniu gazu, az w kocncu zgasl i juz nie chce odpalic. Podczas pruby odpalania co jakis czas tak jak by zalapal, ale nie odpala.

Wyczyscilem swiece i nic nie pomoglo, odkrecilem wezyk miedzy filterm paliwa a gaznikiem i paliwo leci.

Co mozna jeszcze sprawdzic? Poprzedni wlasciciel twierdzil, ze swiece wymienial 4tys km temu.

 

Dzieki za rady.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj przelać gaźniki, poza tym nalej świeżej wachy (może wodę ma). Jak go kręcisz to świece ma mokre? Generalnie stawiam na paliwo. Zakładam że sprawdziłeś czy iskre ma.

 

waha jest raczej swieza 2 tyg temu tankowalem, a moto stoi w suchym i cieplym garazu.

Tak swiece sa mokre, ale nie sprawdzalem czy jest iskra, dzisiaj wieczorem bede to robil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, coś dziwnego.. Nie powinieneś mieć filtra paliwa przed gaźnikami. Jaką pompe masz? Podcisnieniową czy elektryczną? Czy świece są mokre? Jeżeli tak, to je wysusz i spróbuj jeszcze raz. I jakiego kolru są świece? Może którąś dysze masz przytkaną w gaźniku. A jak zdycha, to na wszystkich garach czy tylko jakiś jeden? (czyli pompa czy jakis określony gaźnik?)

 

troszkę więcej informacji plz...

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, coś dziwnego.. Nie powinieneś mieć filtra paliwa przed gaźnikami. Jaką pompe masz? Podcisnieniową czy elektryczną? Czy świece są mokre? Jeżeli tak, to je wysusz i spróbuj jeszcze raz. I jakiego kolru są świece? Może którąś dysze masz przytkaną w gaźniku. A jak zdycha, to na wszystkich garach czy tylko jakiś jeden? (czyli pompa czy jakis określony gaźnik?)

 

troszkę więcej informacji plz...

Tak mi sie wydaje ze filtr paliwa jest zaraz za bakiem, czyli chyba przed gaznikiem. Pompa jest chyba elektryczna (kurcze, nie pomyslalem, moze pompa padla, ale w sumie czy przejechal by kilka km na niesprawnej pompie?). Dwie swiece byly mokre, a dwie suche i wszystkie byly czarne - wyczyscilem.

Zdycha chyba na wszystkich garach, ale wydaje mi sie ze jak odpala to na dwoch lub trzech bo ciezko mu strasznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi sie wydaje ze filtr paliwa jest zaraz za bakiem, czyli chyba przed gaznikiem. Pompa jest chyba elektryczna (kurcze, nie pomyslalem, moze pompa padla, ale w sumie czy przejechal by kilka km na niesprawnej pompie?). Dwie swiece byly mokre, a dwie suche i wszystkie byly czarne - wyczyscilem.

Zdycha chyba na wszystkich garach, ale wydaje mi sie ze jak odpala to na dwoch lub trzech bo ciezko mu strasznie.

No, to już więcej - jak masz 96 rok albo młodsza, to powinna mieć pompę elektryczną. A jest tak, ze paliwo idzie przez filtr, do pompy, a dopiero potem do gaźników, stąd sprawność pompy jest istotna. Może słabo działać podając za mało paliwa, a gaźniki ciutkę też ssają, ale jeżeli świece masz jak opisujesz to chyba nie pompa.

Z drugiej strony, fakt że świece czarne mówi że bierze ci za dużo paliwa. Wyjmij filtr powietrza i przejedź parę kilometrów. Ale nie za dużo! jedziesz bez filtra. Jeżeli się sytuacja poprawi, to masz zapchany filtr - tak się dzieje, filtr do wymiany. Jak nie, to masz gaźniki do czyszczenia a potem regulacji.

 

Powodzenia

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, to już więcej - jak masz 96 rok albo młodsza, to powinna mieć pompę elektryczną. A jest tak, ze paliwo idzie przez filtr, do pompy, a dopiero potem do gaźników, stąd sprawność pompy jest istotna. Może słabo działać podając za mało paliwa, a gaźniki ciutkę też ssają, ale jeżeli świece masz jak opisujesz to chyba nie pompa.

Z drugiej strony, fakt że świece czarne mówi że bierze ci za dużo paliwa. Wyjmij filtr powietrza i przejedź parę kilometrów. Ale nie za dużo! jedziesz bez filtra. Jeżeli się sytuacja poprawi, to masz zapchany filtr - tak się dzieje, filtr do wymiany. Jak nie, to masz gaźniki do czyszczenia a potem regulacji.

 

Powodzenia

Hej!

z całym szacunem dla Twojej wiedzy, uważam, że dyskusyjna jest zasadność publikowania rady brzmiącej "Wyjmij filtr powietrza i przejedź parę kilometrów. Ale nie za dużo! jedziesz bez filtra".

Wypadałoby dodać - uważaj na wiatr, żeby nie porwał leżącego na poboczu kurzu i piachu, nie jedź za ciężarówką, której prawe koła podrywają z ziemi kurz, ani w pobliżu budowy, i tylko po czystym (i suchym!!) asfalcie... Silnik to odkurzacz. Cały zassany syf ląduje w jego wnętrzu (i w gaźnikach).

 

Filtr po prostu trzeba wymienić, jeśli jest zapchany i nie da się wyczyścić powietrzem - to widać, jak się go weźmie do ręki.

 

A jeśli to nie filtr, to przyczyną czarnych świec może być jeszcze

- "zmowe" odpalanie na zbyt krótki czas (praca głównie na ssaniu)

- zła regulacja gaźników (skład mieszanki)

- za zimne świece (sprawdzić, czy są właściwe)

- zużyte świece (sprawdzić szczeliny - może te mokre mają za dużą)

 

 

Mokre świece to niekoniecznie od paliwa - w gaźnikach możesz mieć wodę...

(mogą też uszczelniacze zaworowe puszczać, no ale to widać, kiedy świeca jest mokra od wachy, a kiedy od oleju).

 

 

powodzenia!

o--o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za rady.

Dzisiaj to wszystko posprawdzam, sprawdze tez czy jest iskra na swiecy.

I tak mialem zamiar wymienic wszystkie filtry, olej i swiece wiec od tego zaczne...

 

Taka fajna pogoda sie zrobila a moj moto akurat teraz musial nawalic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka fajna pogoda sie zrobila a moj moto akurat teraz musial nawalic.

hehe, spoko, lepiej, że nawaliło w bazie, a nie gdzieś w dalekiej trasie ;)

pozdro!

 

ps. oczywiście wiesz, że trzeba dokładnie oczyścić okolice świec przed ich wykręceniem? najlepiej zanim jeszcze fajki zdejmiesz. jak nie masz kompresora to można to wykonać odkurzaczem (dokleić np. miękką rurkę od paliwa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwe że mogę ci pomoć ale najpierw wnioski z robót które dotychczas zlecili ci koledzy. Wtedy będziemy szukać

Miałem taki problem i okazał się nader błachy poprostu fajki trochu sie poluzowały i takie były objawy jakby paliwa nie było albo się zalewał

No ale to może być wiele przyczyn

Zrób co koledzy kazali i MELDUJ CO I JAK

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

z całym szacunem dla Twojej wiedzy, uważam, że dyskusyjna jest zasadność publikowania rady brzmiącej "Wyjmij filtr powietrza i przejedź parę kilometrów. Ale nie za dużo! jedziesz bez filtra".

Wypadałoby dodać - uważaj na wiatr, żeby nie porwał leżącego na poboczu kurzu i piachu, nie jedź za ciężarówką, której prawe koła podrywają z ziemi kurz, ani w pobliżu budowy, i tylko po czystym (i suchym!!) asfalcie... Silnik to odkurzacz. Cały zassany syf ląduje w jego wnętrzu (i w gaźnikach).

 

Filtr po prostu trzeba wymienić, jeśli jest zapchany i nie da się wyczyścić powietrzem - to widać, jak się go weźmie do ręki.

A najlepiej to być młodym, zdrowym i bogatym, a nie starym chorym i biednym..

 

Kurna, po prostu podpowiadam najprostszą metodę wyeliminowania jako przyczyny filtra powietrza! I dodaję ostrzeżenie. Bo wiesz, często tak jest że nie wszyscy mają nówkę zapasowy filtr na półce, a jak przychodzi do kupowania, to niektórzy mogę nie mieć pięć dyszek tu, pięć dyszek tam.

 

Oczywiście najlepiej było by wstawić moto do śnieżnobiałego serwisu, gdzie panowie w kitlach mu zrobią dobrze. A teraz wróćmy na ziemię. Opisywane objawy (zadyszka, czarne świece) MOGĄ być spowodowane zbyt bogatą mieszanką. A teraz podaj mi najszybszy sposób zubożenia mieszanki na 10 minut. śruba regluacji? Nie, szybciej jest wyjąć filtr. I o ile ktoś w kierunku moto nie rzuci garścią pyłu, to nic mu się nie stanie.

 

Trochę realizmu, plz....

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem wszystkie swiece po kolei i na kazdej jest iskra.

Zauwazylem, ze dwie swiece byly mokre, a dwie suche (moze szukac w tym kierunku? ile jest gaznikow w XJ 600? bo jesli dwa tzn ze jeden jest zapchany, ale to tylko gdybanie)

 

Filtra powietrza to juz nie sprawdze niestety gdzy trzeba zdjac bak paliwa, a to juz wykracza po za moje umiejetnosci. Ale mysle ze filtr w tym przypadku to raczej odpada, w sumie mam tylko doswiadczenia z samochodami, ale jak filtr powietrza jest brudny to raczej by jezdzil, moze mulowato ale jednak.

 

Tak jak pisalem wczesniej, moto jezdzilo bezproblemowo dwa tyg temyu - zrobilem ponad 50km, zgasilem postawilem w garazu, stal 2 tyg odpalam, rozgrzewam a tu sie nie chce wkrecac, przejechalem sie - wogole mocy, az zgasl i juz nie odpala - tak jak by palowa nie bylo. Wczesniej nie pisalem, ale to oczewiste - paliwo jest o to z pol baku, przekrecalem kranik tez na RES, ale to juz chyba z braku rozwiazania.

 

No coz, czeka mnie wizyta u mechanika.

 

Moze polecicie kogos z zachodniej czesci Warszawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze jedno pytanie - które świece są mokre? Bo w Xjcie (jak i wielu inntch moto) masz 2 cewki, odpalające cylindry 1,4 i 2,3. Zawsze jest tak że jedna cewka odpowiada za 2 cylindry. Może być tak, że na wyjętych świecach iskra jest, ale w rzeczywistości jest za słaba.

A jeżeli po zamianie cewek (możesz to spoko zrobić) jest dalej tak samo, to wyeliminowałeś elektrykę i na pewno są to te 2 gaźniki. A gaźniki to masz cztery. Rozumiem, że baku możesz nie chcieć ściągnąć, ale zajrzeć pod bak z boku to chyba możesz....

 

Co do ściągania baku i filtra powietrza - no sorki, ale jak nie czujesz się na siłach sam ściągać bak, to jedź od razu do warsztatu, bo cokolwiek trzeba będzie zrobić (minimum wyjąć i wyczyścic gaźniki) jest troszkę bardziej skomplikowane niż ściąganie baku. Zdjęcie baku w xjcie (swoją drogą napisz w końcu jaki rocznik) zajmuje 2 minuty. potrzeba odkręcić 2 śrubki....

 

A decydowanie "filtr musi być dobry, bo...." nie oglądając go jest bardzo, hmmm, optymistyczne...

Na tym proces naprawy polega - eliminujesz poszczególne składniki. A jeżeli zagnieździła ci się mysz? Nie śmiej się, takie rzeczy się dzieją.

 

Klucze w dłoń i heja. niazcej nic z tego nie będzie - chyba że jak nie, to warsztat.....

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Post dotyczy XJ600S Diversion 95r.

 

Jeszcze mi wpadla do glowy jedna rzecz:

Wg mnie nie jest podawane paliwo, gdyz wczeniej odpalal na chwile, a teraz nawet nie strzeli z tlumikow przy odpalaniu. Moze padla pompka? Pompka jest elektryczna, czy powinno sie ja uslyszec podczas odpalania? Jak sprawdzic czy podaje paliwo?

Edytowane przez sopel00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...