Yosarian Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 Witam, jako że na forum jest trochę osób znających się na elektryce, mam pytanie dotyczące okresowej konserwacji silników elektrycznych, i m.in. ich smarowania . W moim przypadku chodzi o wentylator kabiny w puszce, ale wiadomo, że wszędzie zasada jest ta sama. A więc, rozebrałem silnik ze względu na to, że trochę hałasował (popiskiwał). Łożyska są ślizgowe, bieżnia z brązu. Czym to nasmarować? Smarem łozyskowym czy olejem? Przeglądałem szczotki, są ok. Czy przydałoby się coś jeszcze zrobić poza przdmuchaniem powietrzem? Pytam, ponieważ nie chcę rozwalać deski rozdzielczej za kolejne 500km ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
..:maniek:.. Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 Łożyska są ślizgowe, bieżnia z brązu. Czym to nasmarować? Smarem łozyskowym czy olejem? Przeglądałem szczotki, są ok. Czy przydałoby się coś jeszcze zrobić poza przdmuchaniem powietrzem? to nie sa takie zwykle lozyska z brazu :-) sa to lozyska samosmarujace, ich struktura przypomina gabke.smaruje sie je na poczatku i powinno wystarczyc..ale wiadomo ze kto nie smaruje ten nie jedzie :-)najlepiej kapnij na kazda kropelke gestego oleju i wystarczy! smarem natomiast postaraj sie przesmarowac podkladki dystansowe na koncach wirnika bo to peewnie one ci popiskuja :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 Witam, jako że na forum jest trochę osób znających się na elektryce, mam pytanie dotyczące okresowej konserwacji silników elektrycznych, i m.in. ich smarowania . W moim przypadku chodzi o wentylator kabiny w puszce, ale wiadomo, że wszędzie zasada jest ta sama. A więc, rozebrałem silnik ze względu na to, że trochę hałasował (popiskiwał). Łożyska są ślizgowe, bieżnia z brązu. Czym to nasmarować? Smarem łozyskowym czy olejem? Przeglądałem szczotki, są ok. Czy przydałoby się coś jeszcze zrobić poza przdmuchaniem powietrzem? Pytam, ponieważ nie chcę rozwalać deski rozdzielczej za kolejne 500km :biggrin:Konserwacja silnikow o mocach 100kW-300kW i do tego na 3,3kV jest zupelni inna, opisac Ci? :flesje:Jakis gestu olej by sie przydal a moze nawet smarem syntetycznym przesmarowac ale na pewno nie ŁT, moze byc za gesty.W jakim stanie sa szczotki? Po za przedmuchaniem warto przemyc acetonem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yool Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Komutator !!! Przetocz mu komutator :DDD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 samr grafitwy jest najleprzy. Łożyska samosmarujące tam są jak kolega pisał, tak samo suport w tokarni przesówa sie po prowadnicy która zrobiona jest z żeliwa samosmarującego, czyli są cząstreczki grafitu jak sie nie mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Komutator !!! Przetocz mu komutator :DDD dobre :icon_biggrin: no moze zaraz nie przetaczaj, ale drobnym papierkiem sciernym mozna przeleciec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.