Skocz do zawartości

Stopka boczna motocykla a odpalanie


nufry
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mógłby ktoś wyjaśnić krótko jak to się dzieje, że po rozłożeniu bocznej stopki nie można odpalić motocykla? W moim GPZ to właśnie nie działa. Sam automat jest sprawny. Problem jest w złym podłączeniu przewodów. Czy jeden przewód powinien iść na masę? Skąd zaś powinien wychodzić drugi przewód? Z tego, co zauważyłem drugi przewód powinien dochodzić do kostki, którą się wpina w puszkę z bezpiecznikami. Nie wiem, do którego przewodu się podpiąć. Może ma ktoś kawasaki GPZ 500 w wersji amerykańskiej i mógłby sprawdzić u siebie? :flesje:

Edytowane przez nufry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu miałem kawę 650 Tengai :flesje: Tam moto gasło dopiero po zapięciu jedynki, nie pamiętam dokładnie połączenia kabli, ale jak znajdę trochę czasu to poszperam u siebie bo miałem gdzieś cały schemat elektryczny.

Pozdrawiam :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu miałem kawę 650 Tengai Tam moto gasło dopiero po zapięciu jedynki, nie pamiętam dokładnie połączenia kabli, ale jak znajdę trochę czasu to poszperam u siebie bo miałem gdzieś cały schemat elektryczny.

Pozdrawiam

 

Schemat do kawy GPZ mam, tylko kolory mi sie nie zgdzają w tej wtyczce gdzie bezpieczniki. Teraz w moto mam tak zrobione, że jeden przewód jest połączony z masą ( to sprawdziłem miernikiem przejścia) a drugi lecji do kostki i nie ma w nim napięcia. Na schemacie wyrażnie widać, że przewód ma iść do kostki gdzie są bezpieczniki tylko nie wiem gdzie go wpiąć. Czy podczas rozłożenia stopki i próby odpalenia kontrolki piwinny się świecić, tylko sam rozrusznik powinien nie kręcić? Jak to działa ? Czy działa to robiąc jakieś zwarcie, skoro jeden jest na masę podłączony a drugi leci do bezpieczników :flesje:

 

Szpadi, dlaczego po wciśnięciu sprzęgła gaśnie? nie powinno być tak jak w samochodzie ?

Edytowane przez nufry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest po to żebyś nie zapomniał złożyć tej podstawki i odjechać jak ci to spełnia tą funkcje to wszystko jest w porządku innej rzeczy ten włącznik nie mógł realizować chyba że masz specjalną kontrolkę rozłożonej podstawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest po to żebyś nie zapomniał złożyć tej podstawki i odjechać jak ci to spełnia tą funkcje to wszystko jest w porządku innej rzeczy ten włącznik nie mógł realizować chyba że masz specjalną kontrolkę rozłożonej podstawki.

 

Wiem po co to jest, jeśli jest stopka rozłożona to nie powinno się dać opalić moto, tylko na jakiej zasadzie to działa i co odcina, cała elektryke? sam rozrusznik ? zapłon? o to mi chodzi. Obecnie, czy ma rozłożoną stopkę, czy złożoną to mogę opalić i odjechać. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie gpz przy rozłożonej stopce odpala , daje się wdusić sprzęgło i NAWET włączyć bieg . gaśnie wtedy kiedy rozłożona jest stopka , masz zapięty bieg i próbujesz puścić sprzęgło . a kolory przewodów nie nie zgadzają ci się prawdopodobnie dlatego ze masz schemat od wersji europejskiej a sam masz moto w wersji amerykańskiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak napisał 'kiler' ,w moim VN-ie tak właśnie to działa.

'nufry' jeżeli ty możesz ruszyć przy rozłożonej stopce ,to coś tam masz zrypane.

Widocznie ktoś tam grzebał i odłączył to zabezpieczenie.

W skład tego zabezpieczenia wchodzą:

-wyłącznik stopki

-wyłącznik sprzęgła

-kontrolka luzu N

Jeżeli o czymś zapomniałem to dopiszcie

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie gpz przy rozłożonej stopce odpala , daje się wdusić sprzęgło i NAWET włączyć bieg . gaśnie wtedy kiedy rozłożona jest stopka , masz zapięty bieg i próbujesz puścić sprzęgło . a kolory przewodów nie nie zgadzają ci się prawdopodobnie dlatego ze masz schemat od wersji europejskiej a sam masz moto w wersji amerykańskiej

A nie powinno to działać w ten sposób, że jak jest rozłożona stopka to nie powinien odpalać? Znalazłem schemat od wersji U.S & CANADA tak, że jest dobry bo nie ma postojówki.

 

W skład tego zabezpieczenia wchodzą:

-wyłącznik stopki

-wyłącznik sprzęgła

-kontrolka luzu N

 

A jeśli mam np. uszkodzony wyłącznik sprzęgła, to wtedy przy rozłożonej stopce też będę mógł ruszyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałbym nakłamać, ale z tego co wiem to moto albo gasi się masą, albo +. Więc może w GPZ działa to tak jak czerwony prztyczek od zapłony na kierownicy. Jak masz rozłożoną stopkę to tak jak byś miał wyłączony zapłon + nie zakręcisz silnikiem.

Jeżeli od tego czujnika idzie Ci masa, do kostki, to ja bym podłączył do tego przewodu który idzie od przełącznika od zapłonu (wyłącza zapłon +nie zakręcisz rozrusznikiem).

Przy rozłożonej stopce silnik zdecydowanie nie powinien kręcić :-) Wtedy np przy rozłożonej stopce i zapiętym biegu by Ci moto wyszarpało.

 

Zobacz na schemacie czy gasi się - i powinno zadziałać.

 

Florek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie powinno to działać w ten sposób, że jak jest rozłożona stopka to nie powinien odpalać?

 

fabrycznie działa tak jak ci napisałem

 

A jeśli mam np. uszkodzony wyłącznik sprzęgła, to wtedy przy rozłożonej stopce też będę mógł ruszyć ?

zależy jak jest uszkodzony . jeśli zaciął się w pozycji "wduszone sprzęgło" to możesz jeździć . jeśli w pozycji "wyduszone sprzęgło" to nie możesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

schemat instalacji - na schemacie widać, że jeden przewód idzie na masę, a drugi do kostki która jest wpięta pod bezpieczniki. No i nie wiem jak znaleźć ten drugi przewód.

 

zależy jak jest uszkodzony . jeśli zaciął się w pozycji "wduszone sprzęgło" to możesz jeździć . jeśli w pozycji "wyduszone sprzęgło" to nie możesz

 

A ten przy sprzęgle jeśli jest uszkodzony to poprostu nie można ruszyć bo mot gaśnie, tak ?

Edytowane przez nufry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na schemacie widać, że jeden przewód idzie na masę, a drugi do kostki która jest wpięta pod bezpieczniki.

 

są dwie możliwości

1 albo słabo widze bo ten schemat jest kiepskiej jakości

2 albo jestem już taki stary że aż ślepy

ale ja nie widzę żeby którykolwiek z przewodów od tego elementu który zaznaczyłeś szedł na masę

 

A ten przy sprzęgle jeśli jest uszkodzony to poprostu nie można ruszyć bo mot gaśnie, tak ?

 

tak jak napisałem wcześniej - zależy w jakiej pozycji się zaciął

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

większy schemat - zamieszczam większy schemat. Kolorami oznaczyłem gdzie według mnie idą przewody. Możliwe, że źle czytam ten schemat. Wydaje mi się, że kropki na przewodzi to odgałęzienie z tego przewodu.

 

Według Ciebie Kiler drugi przewód gdzie idzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewygodnie by bylo gdyby nie dawalo sie odpalic motocykla stojacego na bocznej stopce.

GPZ gasla w momencie puszczania sprzegla kiedy kosa byla rozlozona, a Blady gasnie w momencie wbicia biegu.

Pamietam jak to bylo rozwiazane w VF 750, boczna postawka skladala sie automatycznie, kiedy tylko prostowalo sie motocykl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...