Skocz do zawartości

Osa M50


buba6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pozwolę sobie zbudować taki mały pamiętnik remontu i historii jednej z moich OS.

 

Osa została zakupiona bardzo okazyjnie na Bajzu we Wrocławiu, było to 3 lata temu i do dnia dzisiejszego czekała na swoją kolej. Udało się ją kupić z papierami i w mairę kompletną, jednak na pierwszy zut oka trudno bylo okreslic na ile jest kompletna, bo wygladala tak

 

http://i72.photobucket.com/albums/i166/bub...1175192-800.jpg

 

Z plusów, to był orginalny układ wydechowy do M50, co jest unkalnym zjawiskiem, można natomiast było zobaczyć kilka ulepszeń, takich jak np. gaźnik Pegaz z M52 z króćcem tak przerobinym, aby pasował na głowicę M50, kierownica była wzbogacona o dźwignię ssania. Silnik również był w częściach, więc przystąpiłem do mycia wszystkoego

 

http://i72.photobucket.com/albums/i166/bub...50/HPIM0200.jpg

 

Następnie nadszedł czas aby oddać elementy do szkiełkowania

 

http://i72.photobucket.com/albums/i166/bub...50/HPIM5508.jpg

 

W między czasie rama, zawieszenie i inne drobne elementy pojechały do lakierowania proszkowego. Załapały się i koła. Po powrocie z lakierni z przepastnych zapasów mojego ula wykopałem orginalne opony do Osy i tak zostały zmontowane koła. Do tego nowe zembatki, okładziny szczęk i polakierowane bembny.

 

http://i72.photobucket.com/albums/i166/bub...50/HPIM5505.jpg

 

http://i72.photobucket.com/albums/i166/bub...50/HPIM5503.jpg

 

Kolejny etap, to skaldanie silnika. Nie trzeba było robić regeneracji wału i szlifu cylindra, bo zrobił to poprzedni właściciel. poskładałem silnik do kupy, montując nowe łożyska, uszczelniacze, tarcze sprzęgłowe i łancuch sprzęgłowy, pojawiła się nowa zembatka na trybie zdawczym no i oczywiscie uszczelki posmarowane dodatkowo uszczelniaczem do silników. Cylinder zosał polakierowany farbą żaroodporną. A następnie wszystko powędrowało do ramy, która została powoli uzbrojona w podłogi, kopniak, puszkę akumulatora, bieznie glowki ramy, blotnik, gumy obudowy gornej, itd.

 

http://i72.photobucket.com/albums/i166/bub...50/HPIM5514.jpg

 

http://i72.photobucket.com/albums/i166/bub...50/HPIM5513.jpg

 

http://i72.photobucket.com/albums/i166/bub...50/HPIM5517.jpg

 

Kolejna sprawa to przygotowany iskrownik

 

http://i72.photobucket.com/albums/i166/bub...50/HPIM5507.jpg

 

NA tym zakończyłem wczorajszy dzień, dzisiaj mam zamiar zrobić amortyzatory.

 

Cała robota powstaje popołudniami, czasami bardzo poznymi godzinami nocnymi :) wiernym kibicem jest moja zona, ktora specjalizuje sie w doczyszczaniu elementow, nie wiem jak ona to robi, ale mi nigdy takie czyste nie wychodza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no, no....az cche sie grzebac na widok takich zdjęć. Ja niestety zaczne remonty SHL-ek i WFM-ek nie wczesniej niz za 2 lata...a juz dzis chcialbym cos poodkręcać ale motorki zostały w PL....jedyne co moge zrobic to zbierac mateiały i fotki w necie...pozdro.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj z zonka zlozylismy zawieszenie przod i tyl i cos kurde ociera mi przy przednim kole, tzn. ten chromowany kolpaczek nie kreci sie razem z kolem i ociera o bemben, no i dodatkowo kolo nie jest idealnie w Osi, czy jest ktos w stanie powiedziec jak ten przod powinien byc zlozony, bo z katalogu czesci wychodzi ze mam dobrze :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam między dekiel a bęben szedł jakiś taki dystans, nie ma tego w katalogu, ale mogę się mylić. Co do koła jeśli jest wycentrowane, wymieniłeś łożyska, zawieszenie odpowiednio skręciłeś, golenie są na tym samym poziomie patrząc od dołu to coś musiałeś pomieszać przy składaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe ze własnie ta podkładka o której pisze Wojt@s. Tez miałem taki problem w SHL - pokrywa bębna ocierała o piastę. Podkładka powinna być na łożysku pod pokrywą bębna. Latwo ją zgubić przy nieostrożnym rozkładaniu koła.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak się włączę....około 4-5 lat temu kupiłem M50 wyrejestrowaną w 1970 roku z przebiegiem 6700km :biggrin: starszy już jegomość pojeździł nią, wyjechał na stypendium do CCCP, jak przyjechał na urlop z Kraju Rad, stwierdził, że ktoś z jego rodziny dotykał i jeździł jego OSĄ....tego było za wiele. Rozebrał na części i składował w piwnicy, garażu i tapczanie :). Strat niewiele. Kanapę zjadły szczury, kierownica do chromowania, brak opaski siedzenia. Tak poza tym wszystko mam, łącznie z gwarancją, intrukcją i zdjęciami jak odbierał z WFM przy ul. Mińskiej w Wawie...Nie mogłem się jakoś za nią zabrać, bo jeździłem dnieprem pochłaniającym czas i pieniądz. Ale teraz ją wskrzeszę. Już po szkiełkowaniu, składam czasem pomału.....bo mam też innego klasyka Wartburga 353 Tourist de luxe z 1971 :)

 

 

Pozdrawiam Osommaniaków

 

PS1: co się stało z www.osaclub.pl ???

PS2: jest w ogóle jakieś 4um OSY???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z osaclub to bylo tak, ze za bardzo nikt tam nie pisywal i w koncu padlo, teraz nie ma zadnego 4um osy, ale mozemy ten temat rozwijac :biggrin:

ja wczoraj zrobilem juz wszystko co sie da bez zakladania blach, zostala mi instalacja, chromy i karoseria

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładnie. Widać dużo pracy i wkładu (nie tylko finansowego).

 

Mam pytanie: Czy to jest iskrownik od WSK?? i czy on dobrze pasuje??

 

Ozdobny dekielek na przednie koło nakładam bez żadnych podkładek, opiera się on dodatkowo, troszeczke na bębnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie: Czy to jest iskrownik od WSK?? i czy on dobrze pasuje??

 

 

jezeli to do mnie pytanie, to jest to iskrownik sciagniety z tej Osy orginalnie, ale z tego co udalo mi sie ustalic metoda porownawcza, to taki sam jest w M52

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...