Bartosz Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 hellojest i kolejna osa na 4umtymrazem w moim posiadaniu:) widze ze jak wiekszosc kupila swoje osy w worku i paru skrzynkach tak samo bylo w moim przypadkuprzez kilka - kilkanascie lat stala na warszawskim zoliborzu na 7pietrze na balkonie;/pozniej odkupil ja drugi wlasciciel rozebral na czesci pierwsze i nigdy nie skonczyl...na szczescie sa papiery ale niestety czesci gratow brakuje tak przynajmniej ze wstepnych ogledzin wynika:( narazie nie zdazylem nawet rozlozyc wszystkiego i spr czego brakuje ale dam rade:) jak bedzie wiecej czasu i kasy to zacze skladac i kompletowac :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Padza Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 jezeli to do mnie pytanie, to jest to iskrownik sciagniety z tej Osy orginalnie, ale z tego co udalo mi sie ustalic metoda porownawcza, to taki sam jest w M52 Aha. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 hellojest i kolejna osa na 4umtymrazem w moim posiadaniu:) widze ze jak wiekszosc kupila swoje osy w worku i paru skrzynkach tak samo bylo w moim przypadkuprzez kilka - kilkanascie lat stala na warszawskim zoliborzu na 7pietrze na balkonie;/ Jak tak dalej pójdzie to też dołącze do grona posiadaczy Osy w proszku. kolega ma namairy na goscia co ma SHL, Ose, Simsona starego jakies silniki do OS tez i duzo klamotów a nie wie co z tym zorbić. Zatem kolega wpadł na pomysł ze da mu za to swoją Suze GS400 i wiezmie te sprzęty i 1000PLN z nimi. Niegłupi pomysł bo gosc od tych złomów zgrzał się na biedna GS400 i jest gotów dać swoje skarby i jeszcze wkelić tysiaka PLN. A ja sie rozliczę z kolegą i będą nowe trupy w garażu. W sumie to ów kolega to moj naj naj ziomek od dziecka i zawsze razem montujemy wraki w garażu. sprawa wyjaśni się na dniach to dam znać. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loopy1 Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 Też mam OSĘ i też w puzzlach :) Pare klocków brakuje, ale do odtworzenia. http://www.bikepics.com/pictures/952301/ Niestety bez dokumentów. Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba6 Opublikowano 7 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 oczywiscie wczoraj musialem sie zdenerwowac, zakupilem sobie instalacje elektryczna, ktora bedac plug&play, nie pasowala i trzeba bylo ja przerabiac, no ale to jeszcze przezyje, natomiast gdy chcialem zalozyc kolo magnesowe, za cholere nie chce wejsc na cewki, bo sie blokuje. cewki mam wymienione na nowe, ale sa identyczne jak stare, co ciekawe kolo magnesowe nawet na stare cewki nie chce juz wejsc. normalnie czary, skurczylo sie chyba przez noc :icon_mrgreen: Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 oczywiscie wczoraj musialem sie zdenerwowac, zakupilem sobie instalacje elektryczna, ktora bedac plug&play, nie pasowala i trzeba bylo ja przerabiac, no ale to jeszcze przezyje, natomiast gdy chcialem zalozyc kolo magnesowe, za cholere nie chce wejsc na cewki, bo sie blokuje. cewki mam wymienione na nowe, ale sa identyczne jak stare, co ciekawe kolo magnesowe nawet na stare cewki nie chce juz wejsc. normalnie czary, skurczylo sie chyba przez noc :buttrock:Wiele razy miałem taki wist, że po zmianie cewki na współczesną, ta okazywała się za duża. Pozostaje wziąć pilnik i powolutku dopiłować zewnętrzną powierzchnię blaszek w cewkach. sprawdź też, czy któryś "metalowy róg" nabiegunników w cewce nie jest zgiety, bo to włąśnie tam najczęściej dochodzi do blokowania koła magnesowego (odkształcenia powstają w czasie np. składowania lub demontażu iskrownika). Warto też sprawdzić, czy któryś z magnesów w kole nie jest poluzowany oraz czy wpust nie jest za wysoki, bo wówczas "przesuwa się oś obrotu". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba6 Opublikowano 7 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 bardzo Ci dziekuje za pomoc, po raz kolejny dostaje konkretna i rzeczową odpowiedź od Ciebie, szkoda, że nie można na tym forum dawać pochwał, bo były by na pewno. Wracając do sprawy, może lepiej stoczyć koło magnesowe? Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Padza Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 oczywiscie wczoraj musialem sie zdenerwowac, zakupilem sobie instalacje elektryczna, ktora bedac plug&play, nie pasowala i trzeba bylo ja przerabiac, no ale to jeszcze przezyje, natomiast gdy chcialem zalozyc kolo magnesowe, za cholere nie chce wejsc na cewki, bo sie blokuje. cewki mam wymienione na nowe, ale sa identyczne jak stare, co ciekawe kolo magnesowe nawet na stare cewki nie chce juz wejsc. normalnie czary, skurczylo sie chyba przez noc ;) No właśnie też założyłem dwie nowe cewki świetlne i za chiny nie pasowały pod magneto. Spędziłem pół dnia z fleksem w ręku i przycinałem cewki, aż wejdzie magneto. Nie muszę mówić, że wcześniejsze czyszczenie wzięło w łeb. Stąd było moje wcześniejsze pytanie o iskrownik, czy pasuje. Zastanawiałem się, czy w osie jest inny, czy co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 bardzo Ci dziekuje za pomoc, po raz kolejny dostaje konkretna i rzeczową odpowiedź od Ciebie, szkoda, że nie można na tym forum dawać pochwał, bo były by na pewno. Wracając do sprawy, może lepiej stoczyć koło magnesowe?Co do toczenia koła to nie jestem pewny czy się uda zrobić to dobrze. Bazą czyli powierzchnią ustalającą położenie koła w czasie obrotu względem cewek iskrownikajest stożek w krzywce. Aby dobrze roztoczyć koło, trzeba by najpierw bazując na tym stożku przetoczyć delikatnie zewnętrzną powierzchnię koła. Dopiero po wykonaniu takiej bazy można bardzo delikatnie próbować skrawać magnesy. Ale uwaga. Są one pieruńsko twarde a udeżenia o nóż mogą zmienić ich biegunowość. Bezpieczniejsze wydaje się więc ręczne dopiłowywanie cewek. A wiedzą dzielę się ponieważ sam miałem Osę M52, która dała mi w kość (np. paliła tylko w tedy gdy połączyło się przewód gaszenia zapłonu z przewodem zasilającym oświetlenie, co tłumaczyłem osłabieniem magnesów i indukowaniem za małego napięcia na cewce zapłonowej). Osę zrobiłem na tip top i czym prędzej sprzedałem, bo przeklęłem ją jako zemstę Gomółki. Zresztą robiłem wówczas już Harleya i na to potrzebowałem kasę. Ale życzę wytrwałości bo obiektywnie to ładny sprzęcik, tylko jakość wykonania i materiałów jest iście socjalistyczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Heh. Z tymi cewkami to też miałem niezły ubaw kiedyś w SHL. Zmieniałem cewy bvo cos nie tka było a póxniej magneto zaczęło trzec o cewki. Spiłowałem powierzchnie cewek i było OK. Mnie się wydaje ze powowdem złego ustawienia sewk są nierówno wiercone otwory mocujące cewki w wyniku czego czasem są bliżej magnesów a czasem dalej. pozdro. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loopy1 Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Mam taki problem, bo nie wiem jak bardzo bliźniacze są konstrukcje silników SHL M11 i OSA M52. Do Osy mam cylinder po szlifie, głowicę, króciec, gaznik, kartery i osłony (wszystkie; lewa i prawa z wentylatorem), a więc elementy charakterystyczne dla osy. Nie ma natomiast wału, skrzyni, sprzęgła i innej drobnicy (śrubek, podkładek itp.). Mam natomiast silnik do SHL M 11 i zastanawiam się czy silnik z Osy da się uzupełnić elementami z SHL'i?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Mam taki problem, bo nie wiem jak bardzo bliźniacze są konstrukcje silników SHL M11 i OSA M52. Do Osy mam cylinder po szlifie, głowicę, króciec, gaznik, kartery i osłony (wszystkie; lewa i prawa z wentylatorem), a więc elementy charakterystyczne dla osy. Nie ma natomiast wału, skrzyni, sprzęgła i innej drobnicy (śrubek, podkładek itp.). Mam natomiast silnik do SHL M 11 i zastanawiam się czy silnik z Osy da się uzupełnić elementami z SHL'i??Jeśli to silnik starego typu (czyli nie jest to Wiatr 175, bo takie w końcówce produkcji montowano) to powinno się dać przeszczepić wnętrzności. Osa różniła się właśnie cylindrem, kołem magnesowym (bo miało przynitowany wirnik), sposobem napędu mechanizmu rozruchowego oraz kadłubem, posiadającym żeberka do zbierania oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba6 Opublikowano 14 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 srodek jest taki sam, masz wszystkie wazne czesci, wiec spokojnie, oczywiscie mowisz o M52. Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartas Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Wracajac do Osy: http://picasaweb.google.com/bartekszam/OsaM50Adama Moto jeszcze na silniku z plombami :banghead:, jezdzi tak samo jak wyglada :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loopy1 Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 (...) oraz kadłubem, posiadającym żeberka do zbierania oleju. Nie za bardzo wiem o czym mowisz w tym przypadku...? Gdzie tego szukać? Oczywiscie mowa jest o M52. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.