Skocz do zawartości

Osa M50


buba6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hello

jest i kolejna osa na 4um

tymrazem w moim posiadaniu:)

 

widze ze jak wiekszosc kupila swoje osy w worku i paru skrzynkach tak samo bylo w moim przypadku

przez kilka - kilkanascie lat stala na warszawskim zoliborzu na 7pietrze na balkonie;/

pozniej odkupil ja drugi wlasciciel rozebral na czesci pierwsze i nigdy nie skonczyl...

na szczescie sa papiery ale niestety czesci gratow brakuje tak przynajmniej ze wstepnych ogledzin wynika:(

 

narazie nie zdazylem nawet rozlozyc wszystkiego i spr czego brakuje ale dam rade:)

 

jak bedzie wiecej czasu i kasy to zacze skladac i kompletowac :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli to do mnie pytanie, to jest to iskrownik sciagniety z tej Osy orginalnie, ale z tego co udalo mi sie ustalic metoda porownawcza, to taki sam jest w M52

 

 

Aha. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hello

jest i kolejna osa na 4um

tymrazem w moim posiadaniu:)

 

widze ze jak wiekszosc kupila swoje osy w worku i paru skrzynkach tak samo bylo w moim przypadku

przez kilka - kilkanascie lat stala na warszawskim zoliborzu na 7pietrze na balkonie;/

 

 

Jak tak dalej pójdzie to też dołącze do grona posiadaczy Osy w proszku. kolega ma namairy na goscia co ma SHL, Ose, Simsona starego jakies silniki do OS tez i duzo klamotów a nie wie co z tym zorbić. Zatem kolega wpadł na pomysł ze da mu za to swoją Suze GS400 i wiezmie te sprzęty i 1000PLN z nimi. Niegłupi pomysł bo gosc od tych złomów zgrzał się na biedna GS400 i jest gotów dać swoje skarby i jeszcze wkelić tysiaka PLN. A ja sie rozliczę z kolegą i będą nowe trupy w garażu. W sumie to ów kolega to moj naj naj ziomek od dziecka i zawsze razem montujemy wraki w garażu. sprawa wyjaśni się na dniach to dam znać.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie wczoraj musialem sie zdenerwowac, zakupilem sobie instalacje elektryczna, ktora bedac plug&play, nie pasowala i trzeba bylo ja przerabiac, no ale to jeszcze przezyje, natomiast gdy chcialem zalozyc kolo magnesowe, za cholere nie chce wejsc na cewki, bo sie blokuje. cewki mam wymienione na nowe, ale sa identyczne jak stare, co ciekawe kolo magnesowe nawet na stare cewki nie chce juz wejsc. normalnie czary, skurczylo sie chyba przez noc :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie wczoraj musialem sie zdenerwowac, zakupilem sobie instalacje elektryczna, ktora bedac plug&play, nie pasowala i trzeba bylo ja przerabiac, no ale to jeszcze przezyje, natomiast gdy chcialem zalozyc kolo magnesowe, za cholere nie chce wejsc na cewki, bo sie blokuje. cewki mam wymienione na nowe, ale sa identyczne jak stare, co ciekawe kolo magnesowe nawet na stare cewki nie chce juz wejsc. normalnie czary, skurczylo sie chyba przez noc :buttrock:

Wiele razy miałem taki wist, że po zmianie cewki na współczesną, ta okazywała się za duża. Pozostaje wziąć pilnik i powolutku dopiłować zewnętrzną powierzchnię blaszek w cewkach. sprawdź też, czy któryś "metalowy róg" nabiegunników w cewce nie jest zgiety, bo to włąśnie tam najczęściej dochodzi do blokowania koła magnesowego (odkształcenia powstają w czasie np. składowania lub demontażu iskrownika). Warto też sprawdzić, czy któryś z magnesów w kole nie jest poluzowany oraz czy wpust nie jest za wysoki, bo wówczas "przesuwa się oś obrotu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo Ci dziekuje za pomoc, po raz kolejny dostaje konkretna i rzeczową odpowiedź od Ciebie, szkoda, że nie można na tym forum dawać pochwał, bo były by na pewno.

 

Wracając do sprawy, może lepiej stoczyć koło magnesowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie wczoraj musialem sie zdenerwowac, zakupilem sobie instalacje elektryczna, ktora bedac plug&play, nie pasowala i trzeba bylo ja przerabiac, no ale to jeszcze przezyje, natomiast gdy chcialem zalozyc kolo magnesowe, za cholere nie chce wejsc na cewki, bo sie blokuje. cewki mam wymienione na nowe, ale sa identyczne jak stare, co ciekawe kolo magnesowe nawet na stare cewki nie chce juz wejsc. normalnie czary, skurczylo sie chyba przez noc ;)

 

 

No właśnie też założyłem dwie nowe cewki świetlne i za chiny nie pasowały pod magneto. Spędziłem pół dnia z fleksem w ręku i przycinałem cewki, aż wejdzie magneto. Nie muszę mówić, że wcześniejsze czyszczenie wzięło w łeb.

 

Stąd było moje wcześniejsze pytanie o iskrownik, czy pasuje. Zastanawiałem się, czy w osie jest inny, czy co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo Ci dziekuje za pomoc, po raz kolejny dostaje konkretna i rzeczową odpowiedź od Ciebie, szkoda, że nie można na tym forum dawać pochwał, bo były by na pewno.

 

Wracając do sprawy, może lepiej stoczyć koło magnesowe?

Co do toczenia koła to nie jestem pewny czy się uda zrobić to dobrze. Bazą czyli powierzchnią ustalającą położenie koła w czasie obrotu względem cewek iskrownikajest stożek w krzywce. Aby dobrze roztoczyć koło, trzeba by najpierw bazując na tym stożku przetoczyć delikatnie zewnętrzną powierzchnię koła. Dopiero po wykonaniu takiej bazy można bardzo delikatnie próbować skrawać magnesy. Ale uwaga. Są one pieruńsko twarde a udeżenia o nóż mogą zmienić ich biegunowość. Bezpieczniejsze wydaje się więc ręczne dopiłowywanie cewek.

A wiedzą dzielę się ponieważ sam miałem Osę M52, która dała mi w kość (np. paliła tylko w tedy gdy połączyło się przewód gaszenia zapłonu z przewodem zasilającym oświetlenie, co tłumaczyłem osłabieniem magnesów i indukowaniem za małego napięcia na cewce zapłonowej). Osę zrobiłem na tip top i czym prędzej sprzedałem, bo przeklęłem ją jako zemstę Gomółki. Zresztą robiłem wówczas już Harleya i na to potrzebowałem kasę. Ale życzę wytrwałości bo obiektywnie to ładny sprzęcik, tylko jakość wykonania i materiałów jest iście socjalistyczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh. Z tymi cewkami to też miałem niezły ubaw kiedyś w SHL. Zmieniałem cewy bvo cos nie tka było a póxniej magneto zaczęło trzec o cewki. Spiłowałem powierzchnie cewek i było OK. Mnie się wydaje ze powowdem złego ustawienia sewk są nierówno wiercone otwory mocujące cewki w wyniku czego czasem są bliżej magnesów a czasem dalej. pozdro.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem, bo nie wiem jak bardzo bliźniacze są konstrukcje silników SHL M11 i OSA M52. Do Osy mam cylinder po szlifie, głowicę, króciec, gaznik, kartery i osłony (wszystkie; lewa i prawa z wentylatorem), a więc elementy charakterystyczne dla osy. Nie ma natomiast wału, skrzyni, sprzęgła i innej drobnicy (śrubek, podkładek itp.). Mam natomiast silnik do SHL M 11 i zastanawiam się czy silnik z Osy da się uzupełnić elementami z SHL'i??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem, bo nie wiem jak bardzo bliźniacze są konstrukcje silników SHL M11 i OSA M52. Do Osy mam cylinder po szlifie, głowicę, króciec, gaznik, kartery i osłony (wszystkie; lewa i prawa z wentylatorem), a więc elementy charakterystyczne dla osy. Nie ma natomiast wału, skrzyni, sprzęgła i innej drobnicy (śrubek, podkładek itp.). Mam natomiast silnik do SHL M 11 i zastanawiam się czy silnik z Osy da się uzupełnić elementami z SHL'i??

Jeśli to silnik starego typu (czyli nie jest to Wiatr 175, bo takie w końcówce produkcji montowano) to powinno się dać przeszczepić wnętrzności. Osa różniła się właśnie cylindrem, kołem magnesowym (bo miało przynitowany wirnik), sposobem napędu mechanizmu rozruchowego oraz kadłubem, posiadającym żeberka do zbierania oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...