buba6 Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Pozwolę sobie zbudować taki mały pamiętnik remontu i historii jednej z moich OS. Osa została zakupiona bardzo okazyjnie na Bajzu we Wrocławiu, było to 3 lata temu i do dnia dzisiejszego czekała na swoją kolej. Udało się ją kupić z papierami i w mairę kompletną, jednak na pierwszy zut oka trudno bylo okreslic na ile jest kompletna, bo wygladala tak http://i72.photobucket.com/albums/i166/bub...1175192-800.jpg Z plusów, to był orginalny układ wydechowy do M50, co jest unkalnym zjawiskiem, można natomiast było zobaczyć kilka ulepszeń, takich jak np. gaźnik Pegaz z M52 z króćcem tak przerobinym, aby pasował na głowicę M50, kierownica była wzbogacona o dźwignię ssania. Silnik również był w częściach, więc przystąpiłem do mycia wszystkoego http://i72.photobucket.com/albums/i166/bub...50/HPIM0200.jpg Następnie nadszedł czas aby oddać elementy do szkiełkowania http://i72.photobucket.com/albums/i166/bub...50/HPIM5508.jpg W między czasie rama, zawieszenie i inne drobne elementy pojechały do lakierowania proszkowego. Załapały się i koła. Po powrocie z lakierni z przepastnych zapasów mojego ula wykopałem orginalne opony do Osy i tak zostały zmontowane koła. Do tego nowe zembatki, okładziny szczęk i polakierowane bembny. http://i72.photobucket.com/albums/i166/bub...50/HPIM5505.jpg http://i72.photobucket.com/albums/i166/bub...50/HPIM5503.jpg Kolejny etap, to skaldanie silnika. Nie trzeba było robić regeneracji wału i szlifu cylindra, bo zrobił to poprzedni właściciel. poskładałem silnik do kupy, montując nowe łożyska, uszczelniacze, tarcze sprzęgłowe i łancuch sprzęgłowy, pojawiła się nowa zembatka na trybie zdawczym no i oczywiscie uszczelki posmarowane dodatkowo uszczelniaczem do silników. Cylinder zosał polakierowany farbą żaroodporną. A następnie wszystko powędrowało do ramy, która została powoli uzbrojona w podłogi, kopniak, puszkę akumulatora, bieznie glowki ramy, blotnik, gumy obudowy gornej, itd. http://i72.photobucket.com/albums/i166/bub...50/HPIM5514.jpg http://i72.photobucket.com/albums/i166/bub...50/HPIM5513.jpg http://i72.photobucket.com/albums/i166/bub...50/HPIM5517.jpg Kolejna sprawa to przygotowany iskrownik http://i72.photobucket.com/albums/i166/bub...50/HPIM5507.jpg NA tym zakończyłem wczorajszy dzień, dzisiaj mam zamiar zrobić amortyzatory. Cała robota powstaje popołudniami, czasami bardzo poznymi godzinami nocnymi :) wiernym kibicem jest moja zona, ktora specjalizuje sie w doczyszczaniu elementow, nie wiem jak ona to robi, ale mi nigdy takie czyste nie wychodza :) Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KuKu Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Gratuluje remontu takiego świetnego motocykla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol1001 Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Buba :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: Napisałeś "historii jednej z moich OS" - może pochwaliłbyś się pozostałą częścią kolekcji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil91 Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Powiem Wam ze wyjdzie z tego piekny motorek. Bylem, widzialem - pelen podziw. Wszystko robione zgodnie ze "sztuka". Super! Musze kiedys do Ciebie wpasc na male dlubanko. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moskit1 Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Oj to i Ja musze pogratulować :lapad: Również posiadam ose wiem ile trzeba pracy do ogólnego złożenia a potem dopiero remoncik :( Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 no, no....az cche sie grzebac na widok takich zdjęć. Ja niestety zaczne remonty SHL-ek i WFM-ek nie wczesniej niz za 2 lata...a juz dzis chcialbym cos poodkręcać ale motorki zostały w PL....jedyne co moge zrobic to zbierac mateiały i fotki w necie...pozdro. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Gratuluje przywracania swietnosci ladnego skutera... :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba6 Opublikowano 27 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 dzisiaj z zonka zlozylismy zawieszenie przod i tyl i cos kurde ociera mi przy przednim kole, tzn. ten chromowany kolpaczek nie kreci sie razem z kolem i ociera o bemben, no i dodatkowo kolo nie jest idealnie w Osi, czy jest ktos w stanie powiedziec jak ten przod powinien byc zlozony, bo z katalogu czesci wychodzi ze mam dobrze :/ Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Z tego co pamiętam między dekiel a bęben szedł jakiś taki dystans, nie ma tego w katalogu, ale mogę się mylić. Co do koła jeśli jest wycentrowane, wymieniłeś łożyska, zawieszenie odpowiednio skręciłeś, golenie są na tym samym poziomie patrząc od dołu to coś musiałeś pomieszać przy składaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Możliwe ze własnie ta podkładka o której pisze Wojt@s. Tez miałem taki problem w SHL - pokrywa bębna ocierała o piastę. Podkładka powinna być na łożysku pod pokrywą bębna. Latwo ją zgubić przy nieostrożnym rozkładaniu koła. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hodscha Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 A tak się włączę....około 4-5 lat temu kupiłem M50 wyrejestrowaną w 1970 roku z przebiegiem 6700km :biggrin: starszy już jegomość pojeździł nią, wyjechał na stypendium do CCCP, jak przyjechał na urlop z Kraju Rad, stwierdził, że ktoś z jego rodziny dotykał i jeździł jego OSĄ....tego było za wiele. Rozebrał na części i składował w piwnicy, garażu i tapczanie :). Strat niewiele. Kanapę zjadły szczury, kierownica do chromowania, brak opaski siedzenia. Tak poza tym wszystko mam, łącznie z gwarancją, intrukcją i zdjęciami jak odbierał z WFM przy ul. Mińskiej w Wawie...Nie mogłem się jakoś za nią zabrać, bo jeździłem dnieprem pochłaniającym czas i pieniądz. Ale teraz ją wskrzeszę. Już po szkiełkowaniu, składam czasem pomału.....bo mam też innego klasyka Wartburga 353 Tourist de luxe z 1971 :) Pozdrawiam Osommaniaków PS1: co się stało z www.osaclub.pl ???PS2: jest w ogóle jakieś 4um OSY??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba6 Opublikowano 4 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 z osaclub to bylo tak, ze za bardzo nikt tam nie pisywal i w koncu padlo, teraz nie ma zadnego 4um osy, ale mozemy ten temat rozwijac :biggrin:ja wczoraj zrobilem juz wszystko co sie da bez zakladania blach, zostala mi instalacja, chromy i karoseria Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 http://www.wujkafrankamotor.yoyo.pl/żeby nikt nie był poszkodowany stworzył na naszym skromnym forum Warszawskiej Fabryi Motocykli dział na początek dla OS:) Panowie rejestrujcie się i tam zapraszam do czynnego udziału:)Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Padza Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 Bardzo ładnie. Widać dużo pracy i wkładu (nie tylko finansowego). Mam pytanie: Czy to jest iskrownik od WSK?? i czy on dobrze pasuje?? Ozdobny dekielek na przednie koło nakładam bez żadnych podkładek, opiera się on dodatkowo, troszeczke na bębnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba6 Opublikowano 4 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 Mam pytanie: Czy to jest iskrownik od WSK?? i czy on dobrze pasuje?? jezeli to do mnie pytanie, to jest to iskrownik sciagniety z tej Osy orginalnie, ale z tego co udalo mi sie ustalic metoda porownawcza, to taki sam jest w M52 Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.