Skocz do zawartości

Yamaha Warrior


witek510
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wczesniej miałem zalany 10W40 Chce zmienic olej ze wzgledu na prace silnika.

 

O co chodziło Ci z tą pracą silnika?? Ja właśnie zalałem takim olejem MOTUL 5100 10W40, czy to był zły wybór? W serwisie chcieli zalać pełny syntetyk, ale ja wybrałem półsyntetyk, a w manualu właśnie znalazłem że zalecają 20w40. Czy coś się stanie jeśli zostawię ten olej bo zmiana z mineralnego na półsyntetyk ponoć nie jest dobra.

Pozdrawiam i mam nadzieję ,że ktoś mnie oświeci.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczesniej miałem zalany 10W40 Chce zmienic olej ze wzgledu na prace silnika.

 

O co chodziło Ci z tą pracą silnika?? Ja właśnie zalałem takim olejem MOTUL 5100 10W40, czy to był zły wybór? W serwisie chcieli zalać pełny syntetyk, ale ja wybrałem półsyntetyk, a w manualu właśnie znalazłem że zalecają 20w40. Czy coś się stanie jeśli zostawię ten olej bo zmiana z mineralnego na półsyntetyk ponoć nie jest dobra.

Pozdrawiam i mam nadzieję ,że ktoś mnie oświeci.

 

Nie chcę się wymądrzać, bo jestem zwykłym szaraczkiem ale u mnie objawy polegały na tym, że silnik bardziej "dzwonił" przy starcie i miałem wrażenie, ze bardziej się grzeje, choć to mogło być złudzenie. Dodatkowo zgasł mi kilka razy na wolnych obrotach. Efekt był taki, że rozsiedliśmy się w Mrągowie na trawniku i wymieniliśmy olej na 20W40 Castrola. Po wymianie wszystko znowy bez zająknięć.

Moim zdaniem producent nie bez powodu zaleca mineralny i na logikę, silniki wolnoobrotowe pracujące w zakresie 2000 - 4000 obrotów potrzebują gęstszego oleju niż te, które kręcą 12000 obrotów...

a w którym serwisie zalecali Ci pełen syntetyk? Domyślam się, że coś w stylu "zenek motocykle" :) w autoryzowanym polecą Ci to co w książce serwisowej. Nie polecam Ci słuchać mechaników w takich kwestiach, bo niby na jakiej podstawie poprawiają producenta?... u nas niema ani jednej szkoły specjalizującej się w mechanice motocyklowej i naprawdę trudno o fachowców w tej branży.. Mój Wariat czeka w garażu na wizytę w serwisie i nadal waham się gdzie go oddać...

 

Pozdrawiam

 

 

 

- LINKI W STALOWYM OPLOCIE -

 

Zamierzam wymienić płyn hamulcowy i przy okazji linki. Czy ktoś już montował? Gdzie kupić do Wariota? Sklep pod Warszawą zaproponował mi za 600 zł... trochę kurde dużo, co myślicie?

 

Pozdrawiam

green_roder_2007

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o linki czy przewody hamulcowe.jeśli te drugie to zobacz tu http://www.przewodywoplocie.pl/ .

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a w którym serwisie zalecali Ci pełen syntetyk? Domyślam się, że coś w stylu "zenek motocykle" :)

 

 

 

Jest to serwis w Częstochowie, pośmigam troche na tym jak coś będzie się działo to zaraz zamieniam na minerał. Dzięki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p. 1. dział warsztaty, salony, sklepy

p. 2. dział co, jak kupić - dla motocykla

powodzenia ;)

jsz

 

Jeszua, nie bądź taki cwany :wink: Tym razem potrzebne mi "profilowane" info i rekomendacja od użytkowników Warriorów, a nie porady ogólne :icon_razz: :notworthy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie, czy w Wariacie zmienia się jeszcze jakiś olej oprócz tego w silniku. W manualu znalazłem opisany olej SAE 80 API GL4 a to jest olej przekładniowy. Czy to do skrzyni biegów? Jak co to gdzie się go spuszcza i nalewa. Bo ponoć są dwa korki do spuszczania oleju, ale czy obydwa są do oleju silnikowego? i gdzie dokładnie się znajdują chyba wiem ale chcę się upewnić.

Moto mam od niedawna i jeszcze nie znam szczegółów.

Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SAE jest od skrzyni jak piszesz. A miska owszem ma dwa korki.

 

Co do przewodów w oplocie to sam mam zamiar się za to zabrać - planuje to juz od listopada tylko jaoś czasu brak - najlepszy dowód że dopiero w piątek zawiozłem kanape do tapicera. Rozmawiałem z przedstawicielem HEL'a i są dwie opcje - na jesieni dał mi 2 wyceny 390 za same przewody i 490 za przewody z trójnikiem. Pisze z głowy więc może troche chaotycznie a od tamtej rozmowy nie patrzyłem na układ hamulcowy ale gość mówił mi że jest w Warriorze jakiś trójnik na przewodach, który jest trudnorozbieralny i trzeba sie nakombinować albo kupic gotowy zestaw z trójnikiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten olej przekładniowy jest tylko w łańcuchu.Taka podłużna obudowa z prawej strony.Spust jest na dole a wlew to duża śruba nacięta na śrubokręt.Wchodzi tam tylko 0,4l.Ten olej nie smaruje skrzyni biegów.Wymiana zalecana co drugą wymianę oleju w silniku.

Edytowane przez piter 1600

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten olej przekładniowy jest tylko w łańcuchu.Taka podłużna obudowa z prawej strony.Spust jest na dole a wlew to duża śruba nacięta na śrubokręt.Wchodzi tam tylko 0,4l.Ten olej nie smaruje skrzyni biegów.Wymiana zalecana co drugą wymianę oleju w silniku.

Ok. Dzięki PITER jakbyś tylko mógł przybliżyć mi gdzie dokładniej znajdują się korki do spuszczenia oleju z silnika byłbym wdzięczny.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do spuszczenia oleju z silnika masz dwa korki.Jeden jest pod zbiornikiem oleju po prawej stronie.Na klucz 17mm.Dostępna pionowo z dołu.Druga jest z przodu silnika z lewej strony.Klucz ten sam ale śruba jest poziomo.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do spuszczenia oleju z silnika masz dwa korki.Jeden jest pod zbiornikiem oleju po prawej stronie.Na klucz 17mm.Dostępna pionowo z dołu.Druga jest z przodu silnika z lewej strony.Klucz ten sam ale śruba jest poziomo.

 

 

Ok. Dzięki za podpowiedż :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, 2 pytania:

- Gdzie polecacie w Wawie oddać sprzęt do przeglądu i wymiany oleju ?

- Szukam kierownicy T-bar: możecie polecić jakiegoś producenta i czy samodzielna zmiana stockowej na T-bar jest kłopotliwa ?

Pozdr.

 

 

W sumie ja z kolegą wymieniałem kierownice, prosta sprawa, tylko że ja z T-bar na oryginalną ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie ja z kolegą wymieniałem kierownice, prosta sprawa, tylko że ja z T-bar na oryginalną ;)

 

Hmm, a ja wymieniałem z oryginalnej na T-bar, którą wyczaiłem na allegro...i nie powiem, żeby było to super łatwe zadanie...ciezko tam dotrzec kluczami...i trzeba zarezerwować sobie trochę czasu:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...