Skocz do zawartości

Jaki rodzaj smaru zastosowac?


thefex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hej

jaki smar stosowac do lozysk wahacza? zwykly tawot, czy moze cos lepszego?

bede tez musial dorobic lozysko slizgowe (bo nie mozna oryginalnego nigdzie dostac) i rowniez pytanie, czym to smarowac. najprawdopodobniej bedzie ono z 2 tulejek zrobionych ze stali narzedziowej.

 

p.s.

jakie zastosowac pasowanie miedzy tulejkami lozyska slizgowego? 0,05 mm ?

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do łozyska smar do łożysk. Ja używam ŁT-43. Do łozysk ślizgowych też się nadaje. A odnośnie smarowania to im częsicej tym lepiej (zwłaszcza jak śmigasz nie tylko po asfalcie).

Edytowane przez Pompka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

midland multi complex , świeży jest koloru jasno zielonego, wraz z zużywaniem robi się ciemniejszy .

 

 

ja mam natomiast pytanie do smarownicy, otóż w drzecie są kalamitki wyprowadzone do konserwacji, czy tam radę ręczną wyciskarką wepchnąć smar ?

czy lepiej dołożyć kapke i kupić pneumatyczną np. http://www.allegro.pl/item313900165_smarow...ml_sprawdz.html :bigrazz:

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja smaruje koparkę i mam ręczną smarownice taką zwykłą tuba z rączką najważniejsze to dobra końcówka bez jak będziesz miał tandetną to będziesz miał problem ale to nic bo końcówka kosztuje ok 5 zł w sklepach z częściami do ciągników i maszyn rolniczych a co do smaru to zależy jakie będziesz miał tuleje stalowe czy mosiężne do każdych jest inny smar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

midland multi complex , świeży jest koloru jasno zielonego, wraz z zużywaniem robi się ciemniejszy .

ja mam natomiast pytanie do smarownicy, otóż w drzecie są kalamitki wyprowadzone do konserwacji, czy tam radę ręczną wyciskarką wepchnąć smar ?

czy lepiej dołożyć kapke i kupić pneumatyczną np. http://www.allegro.pl/item313900165_smarow...ml_sprawdz.html :icon_biggrin:

 

 

Spokojnie ręczną towotnicą da się wepchnąć smar w drz. Ja miałem jeszcze dołożoną kalamitkę w główce ramy.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reczna + wezyk + dobra koncowka + dobre kalamitki i nie ma bata ze nie wejdzie , pamietam jak w koparce je..alem sie z nasmarowaniem sworzni , wkoncu doczekalem sie nowej tawotnicy i problem znikl podlaczylem wezyk po kalamitke i nie musialem juz wyczyniac ekwilibrystyki, aby smarowac i trzymac koncowke przycisnieta do kalamitki a za razem pompowac smar.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tulejek wciśnij smar molibdenowy, czyli zawierający dwusiarczek molibdenu - znany powszechnie w warsztatach jako smar do przegubów.

 

Co do towotnicy, to całkowicie zgadzam się z Przedmówcami - dobra końcówka to podstawa, choćby do nasmarowania zwrotnic w "maluchu", o koparce i motocyklu nie wspominając.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poki co przesmarowalem lozyska igielkowe smarem 43 (prawdopodobnie jest to ŁT43, ale pewnosci nie mam)

w smarowniczke bede sie musial zaopatrzyc, bo w moim zawieszeniu jest jedna kalamitka

 

 

przy okazji zapytam:

czy lozysko glowki ramy tez wymaga od czasu do czasu przesmarowania? wiem ze to glupie pytanie, bo jezeli chodzi o smarowanie to odpowiedz zawsze brzmi "smarować".

pytanie czy zainteresowac sie rowniez ta czescia ramy, czy zostawic to w spokoju skoro chodzi bez problemow?

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy lozysko glowki ramy tez wymaga od czasu do czasu przesmarowania? wiem ze to glupie pytanie, bo jezeli chodzi o smarowanie to odpowiedz zawsze brzmi "smarować".

pytanie czy zainteresowac sie rowniez ta czescia ramy, czy zostawic to w spokoju skoro chodzi bez problemow?

 

Smarować. W warunkach drogowych po około 12 tys. km w motocyklu smar zaczyna mieć wyglad czarnego gluta. Ja wolę zmienić. A przy okazji można skasowac luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...