Skocz do zawartości

NTV 650- ponad 100 tysięcy przebiegu


magneto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

 

z gory przepraszam za powielenie po raz setny tego tematu, ale nie wiem jak podejsc do sprawy.

 

 

kupilem Honde GT 650 HAWK, ktora ma silnik od NTV 650.

 

motocykl ma najechane w okolicach 104 tysięcy kilometrow(licznik w milach).

niestety nie jestem w stanie powiedziec jaki olej lany byl wczesniej i czy jest "brany". mimo przebiegu(z ktorego zdaje sobie sprawe ze dla tego motoru wcale nie jest jeszcze czyms nadzwyczajnym) silniczek pracuje wrecz idealnie. daleko do uslyszenia lancuszkow rozrzadu, po rozgrzaniu wogole nie dymi. odpala na minusowych temperarurach na dotyk.

 

jako, ze jestem przezorny, wole od razu zmienic olej wraz z filtrem w silniku. Pytanie tylko; jaki?

 

boje sie ze pelny syntetyk moze byc "za dobry" do tej 20-letniej maszyny.

 

 

licze na Wasz odzew, jednak od razu dziekuje wypowiedziom osob nieobeznanych w temacie.

 

 

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się, że chodzi o dylemat mineral/półsyntetyk/syntetyk który pojawia się przy większych przebiegach?

 

Jak koszty nie stanowią problemu to lej full syntetyka. Jeśli szukasz kompromisu cena/jakość bierz jakiegoś półsyntetycznego Motula.

Wiek maszyny nie ma znaczenia. Jeśli silnik nie wykazuje większych oznak zużycia, a z opisu wynika że tak właśnie jest to nie ma co nawet brać pod uwagę olejów mineralnych.

 

Osobiście mam motocykl z '89r i leję Motula 15W50. Nic się nie dzieje, a dodatkowo jestem spokojniejszy stojąc w korku.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez dark_rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Afryke, silniki podobne. Moja jest z 1991 roku, na zegarach 65kkm, ale nie ma miejsca na jedynki. Licznik na pewno nie był kręcony, motocykl pochodzi z Włoch, więc możliwe, ze ma 165kkm. Agip 15W50 semi ubywał w ilościach 50ml/1000km miasto, 120-150ml/1000km jazda po lesie, niskie biegi, wysokie obroty, kiepskie chłodzenie. Zalałem pełen syntetyk 10W60 i od ponad 600km nie widzę żadnych ubytków, a motocykl zdążył się w terenie dogrzać do czerwonego kilka razy.

 

Wiek silnika ma znaczenie i proszę nie pisać, że nie ma. Nie wiemy, czy miał wymieniane uszczelniacze zaworowe, nie wiemy czy motocykl stał rok czy nie.

 

A pompa paliwa - najtaniej to chyba pompa podciśnieniowa od XTZ750. Ani prądu nie bierze, ani się nie pali. Tania jest, i działa bo sporo osób ma ją w Afrykach. Ja też mam, ale jako zapas, jeżdżę nadal na oryginalnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy właśnie podałem przykład, ze półsyntetyki mi żłopała, a pełnego syntetyka 10W60 nie bierze jak na razie nic... A nawet gdyby miała brać trochę, to lepiej jej będzie na pełnym, niż na semi.

 

Zaczęły mi się delikatnie pocić uszczelki pokrywy zaworów, ale to norma w tych silnikach mających troszkę lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skad masz tego Hawka ? kurde tak zawsze marzyłem o Hawku... czy to ten z Warszawy może którego sam chciałem kupić za 5200, czy może ten niebieski spod Bydgoszczy? ten motocykl to piekna maszyna do walenia po winklach, 168kg wagi na sucho ehhh...

Tyle że ma jeden minus który go dla mnie zdyskwalifikował - ładowność jest bardzo niska a druga sprawa to to że miejsca dla pasażera brak. więc zanim będziesz kogoś woził to sprawdz ile ma ładowności bo chyba coś 140kg...

 

ja leje 10w40 motul 5100. ubytków po 2 tyś brak. lej półsyntetyka to nie jest wysilony silnik - to sławny motor z afriki i trampka, 150tyś to bajka dla niego więc wiesz... pozdro

Edytowane przez pack84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.bikepics.com/pictures/1184014/

 

ten hawk stal na allegro chyba ze 3 miesiace. chcialem kupic CB 500 ale dzieki rozsadkowi i namowom uzytkownika Damiano_2013 wzialem Hawka.

 

widze ze pare osob sie zaciekawilo, wiec opisze cos niecos w "chwale sie"

 

dzieki serdeczne za odpowiedzi, zaleje prawdopodobnie polsyntetycznego motula albo cos lepszego, zobaczymy stosunek ceny do jakosci...:) filtr juz zamowilem, jutro bede szukac oleju...

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i wlasnie tu zaczyna sie dylemat, bo na oleju akurat oszczedzac nie chce, ale znow maszyna nie trafila pod reke kata, co bedzie ja palowal na zimnym silniku czy w jakikolwiek inny sposob. choc wiadomo- ze czasem odkrece, to z reguly bardziej jestem nastawiony na turystyke... zobacze jutro ceny olejow w roznych punktach...

 

aha, zauwazylem jeszcze jedno- MIDLAND 10W40 ma niemal dokladnie takie same parametry jak MOTUL 5100... za midlanda za 4 litry zaplace jakies 80 zl a za motula 120. tak wiec potwierdzajac swoja teze ze na oleju nie oszczedzam :clap:, podpieram sie faktem milego zaskoczenia rozbierania 2 silnikow jezdzonych na MIDLANDZIE 2T, gdzie pozostawiony nagar byl po wielu tysiacach (np. ns1 ok 12tys) niemal zerowy. musze poczytac jak to sie ma z syntetycznym zdaje sie midlandem do 4T...

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najmniejsze ryzyko "brania" i zostawiania nagaru. Choć z drugiej strony jak o silnik dbano, to można zaryzykować syntetyka

Gdzie miałby powstawać ten nagar? W komorze spalania? To znaczy, że silnik jest do roboty, a pytający wspomniał, że silnik jest w dobrej kondycji.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie miałby powstawać ten nagar? W komorze spalania? To znaczy, że silnik jest do roboty, a pytający wspomniał, że silnik jest w dobrej kondycji.

 

motocykl ma najechane w okolicach 104 tysięcy kilometrow(licznik w milach).

niestety nie jestem w stanie powiedziec jaki olej lany byl wczesniej i czy jest "brany"

 

 

 

Mój DR też nie dymi, silnik w niezłej kondycji, ale semi JMC 10W40 brał o wiele więcej niż Motula semi 10W40.

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Najoptymalizacyjnie" zalałem motocykl na początku półsyntetykiem gęściejszym, czyli 15W50 Agipa. Brała. Pełnego syntetyka 10W60 nie bierze. To zapewne zasługa wyższego indeksu oraz syntetyczności. Cena to okolice 47-50pln za litr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...