magneto Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 witam. z gory przepraszam za powielenie po raz setny tego tematu, ale nie wiem jak podejsc do sprawy. kupilem Honde GT 650 HAWK, ktora ma silnik od NTV 650. motocykl ma najechane w okolicach 104 tysięcy kilometrow(licznik w milach).niestety nie jestem w stanie powiedziec jaki olej lany byl wczesniej i czy jest "brany". mimo przebiegu(z ktorego zdaje sobie sprawe ze dla tego motoru wcale nie jest jeszcze czyms nadzwyczajnym) silniczek pracuje wrecz idealnie. daleko do uslyszenia lancuszkow rozrzadu, po rozgrzaniu wogole nie dymi. odpala na minusowych temperarurach na dotyk. jako, ze jestem przezorny, wole od razu zmienic olej wraz z filtrem w silniku. Pytanie tylko; jaki? boje sie ze pelny syntetyk moze byc "za dobry" do tej 20-letniej maszyny. licze na Wasz odzew, jednak od razu dziekuje wypowiedziom osob nieobeznanych w temacie. pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 (edytowane) Domyślam się, że chodzi o dylemat mineral/półsyntetyk/syntetyk który pojawia się przy większych przebiegach? Jak koszty nie stanowią problemu to lej full syntetyka. Jeśli szukasz kompromisu cena/jakość bierz jakiegoś półsyntetycznego Motula. Wiek maszyny nie ma znaczenia. Jeśli silnik nie wykazuje większych oznak zużycia, a z opisu wynika że tak właśnie jest to nie ma co nawet brać pod uwagę olejów mineralnych. Osobiście mam motocykl z '89r i leję Motula 15W50. Nic się nie dzieje, a dodatkowo jestem spokojniejszy stojąc w korku. Pozdrawiam Edytowane 18 Lutego 2008 przez dark_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Mam Afryke, silniki podobne. Moja jest z 1991 roku, na zegarach 65kkm, ale nie ma miejsca na jedynki. Licznik na pewno nie był kręcony, motocykl pochodzi z Włoch, więc możliwe, ze ma 165kkm. Agip 15W50 semi ubywał w ilościach 50ml/1000km miasto, 120-150ml/1000km jazda po lesie, niskie biegi, wysokie obroty, kiepskie chłodzenie. Zalałem pełen syntetyk 10W60 i od ponad 600km nie widzę żadnych ubytków, a motocykl zdążył się w terenie dogrzać do czerwonego kilka razy. Wiek silnika ma znaczenie i proszę nie pisać, że nie ma. Nie wiemy, czy miał wymieniane uszczelniacze zaworowe, nie wiemy czy motocykl stał rok czy nie. A pompa paliwa - najtaniej to chyba pompa podciśnieniowa od XTZ750. Ani prądu nie bierze, ani się nie pali. Tania jest, i działa bo sporo osób ma ją w Afrykach. Ja też mam, ale jako zapas, jeżdżę nadal na oryginalnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Ja bym zalał półsyntetycznym Motulem, najoptymalniej Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Kiedy właśnie podałem przykład, ze półsyntetyki mi żłopała, a pełnego syntetyka 10W60 nie bierze jak na razie nic... A nawet gdyby miała brać trochę, to lepiej jej będzie na pełnym, niż na semi. Zaczęły mi się delikatnie pocić uszczelki pokrywy zaworów, ale to norma w tych silnikach mających troszkę lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sitars Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 To ja pozwolę sobie kolegę zaprosić na:http://www.ntv.fora.pl/ Będziesz pierwszym z Hawkiem.Pozdrawiam Cytuj SQ7NSQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 (edytowane) skad masz tego Hawka ? kurde tak zawsze marzyłem o Hawku... czy to ten z Warszawy może którego sam chciałem kupić za 5200, czy może ten niebieski spod Bydgoszczy? ten motocykl to piekna maszyna do walenia po winklach, 168kg wagi na sucho ehhh...Tyle że ma jeden minus który go dla mnie zdyskwalifikował - ładowność jest bardzo niska a druga sprawa to to że miejsca dla pasażera brak. więc zanim będziesz kogoś woził to sprawdz ile ma ładowności bo chyba coś 140kg... ja leje 10w40 motul 5100. ubytków po 2 tyś brak. lej półsyntetyka to nie jest wysilony silnik - to sławny motor z afriki i trampka, 150tyś to bajka dla niego więc wiesz... pozdro Edytowane 18 Lutego 2008 przez pack84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 18 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 http://www.bikepics.com/pictures/1184014/ ten hawk stal na allegro chyba ze 3 miesiace. chcialem kupic CB 500 ale dzieki rozsadkowi i namowom uzytkownika Damiano_2013 wzialem Hawka. widze ze pare osob sie zaciekawilo, wiec opisze cos niecos w "chwale sie" dzieki serdeczne za odpowiedzi, zaleje prawdopodobnie polsyntetycznego motula albo cos lepszego, zobaczymy stosunek ceny do jakosci...:) filtr juz zamowilem, jutro bede szukac oleju... pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Ja bym zalał półsyntetycznym Motulem, najoptymalniejKochany Andrzeju, co znaczy najoptymalniej? Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 (edytowane) Najmniejsze ryzyko "brania" i zostawiania nagaru. Choć z drugiej strony jak o silnik dbano, to można zaryzykować syntetyka Edytowane 18 Lutego 2008 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 18 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 i wlasnie tu zaczyna sie dylemat, bo na oleju akurat oszczedzac nie chce, ale znow maszyna nie trafila pod reke kata, co bedzie ja palowal na zimnym silniku czy w jakikolwiek inny sposob. choc wiadomo- ze czasem odkrece, to z reguly bardziej jestem nastawiony na turystyke... zobacze jutro ceny olejow w roznych punktach... aha, zauwazylem jeszcze jedno- MIDLAND 10W40 ma niemal dokladnie takie same parametry jak MOTUL 5100... za midlanda za 4 litry zaplace jakies 80 zl a za motula 120. tak wiec potwierdzajac swoja teze ze na oleju nie oszczedzam :clap:, podpieram sie faktem milego zaskoczenia rozbierania 2 silnikow jezdzonych na MIDLANDZIE 2T, gdzie pozostawiony nagar byl po wielu tysiacach (np. ns1 ok 12tys) niemal zerowy. musze poczytac jak to sie ma z syntetycznym zdaje sie midlandem do 4T... pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Marlew, ktory jezdzil na syntetyku Midlanda 20W50 pial tu peany na jego temat, a uzywal go dosc ostro w B12. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Najmniejsze ryzyko "brania" i zostawiania nagaru. Choć z drugiej strony jak o silnik dbano, to można zaryzykować syntetykaGdzie miałby powstawać ten nagar? W komorze spalania? To znaczy, że silnik jest do roboty, a pytający wspomniał, że silnik jest w dobrej kondycji. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Gdzie miałby powstawać ten nagar? W komorze spalania? To znaczy, że silnik jest do roboty, a pytający wspomniał, że silnik jest w dobrej kondycji. motocykl ma najechane w okolicach 104 tysięcy kilometrow(licznik w milach).niestety nie jestem w stanie powiedziec jaki olej lany byl wczesniej i czy jest "brany" Mój DR też nie dymi, silnik w niezłej kondycji, ale semi JMC 10W40 brał o wiele więcej niż Motula semi 10W40. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 "Najoptymalizacyjnie" zalałem motocykl na początku półsyntetykiem gęściejszym, czyli 15W50 Agipa. Brała. Pełnego syntetyka 10W60 nie bierze. To zapewne zasługa wyższego indeksu oraz syntetyczności. Cena to okolice 47-50pln za litr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.