Skocz do zawartości

jAKA śWIECA do HONDY nsr 125 KOCIE OCZY..


Kunin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Siema.

 

Osoby wypowiadające się na temat świecy, i polecające DENSO - może ktoś wie, jaka dokładniej DENSO powinna być zastosowana w NSR?

Która DENSO jest zamiennikiem NGK BR9ECS, a która BR10ECS (a jakie tanszych NGK: BR9ES i BR10ES ? )

 

Dzieki, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na NGK .. ale japońskiej, kupionej kiedyś w Niemczech.

Również odradzam NGK, nie wiem czy większość świec NGK to nie są podróbki

bo ich jakość jest naprawdę FATALNA !!!

Później słyszy się historie że np. YZ 426F zajeżdża świecę w 10-20 godzin

tak oczywiście pod warunkiem że jest to świeca NGK, bo już np. BOSH

wystarcza na cały sezon. Mam nieprzyjemne doświadczenia z NGK

bo padają jak muchy.

 

Nie znam świec DENSO, ale tutaj masz katalog z Twoim moto :

http://www.globaldenso.com/cgi-bin/global/...ame=&cc=&FF=150

 

a tutaj cały katalog DENSO :

 

http://www.globaldenso.com/cgi-bin/global/...mc/mc-maker.cgi

Edytowane przez Tomy M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki !

 

Ściągnąłem katalog http://www.globaldenso.com/PLUG/search/europe/motorcycle.pdf

Wg. katalogu, do NSR125 dobrą świecą będzie:

DENSO W27ESR-ZU (platynowa) - koszt chyba około 50zł

DENSO IW27 (irydowa) - koszt około 70zł

 

Co ciekawe, sporo motocykli z katalogu ma przewidziany podobny zestaw, jednak pasuje do nich również trzecia [która nie wiedzieć czemu do NSR akurat nie jest przyporządkowana]:

DENSO W27ESR-U (najtańsza, najzwyklejsza).

 

Co jeszcze ciekawsze, w instrukcji obsługi od NSR125 są wymienione świece:

NGK BR9ECS oraz

ND W27ESR-U (nie wiem czy to inne oznaczenie Denso, ale wygląda jak ta świeca, której akurat w katalogu DENSO nie polecają do NSR125).

 

Może orientujecie się, co znaczy skrót ND? Denso kiedyś tak się nazywała?

 

I kolejne pytanie, nie uważacie za sprawę dziwną, że komplet świec do NSR125 w katalogu Denso jest identyczny jak do skuterków o mocy 5KM , które na pewno nie potrzebują ciepłoty (w.g. NGK) 9

Dla przykładum, RS50 katalogowo - NGK (BR .. ES) o ciepłocie 8/9 , NSR125 (BR .. ECS) 9/10 , ale te różne świece NGK można zastąpić tą samą DENSO

 

Nie są Waszym zdaniem te świece zbyt "uniwersalne" ? Że jeden rodzaj pasuje do 1/4 motocykli wypisanych w katalogu, o pojemnościach od 50ccm do 400ccm (i mocach silnika zupełnie różnych) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Z powodu braku zainteresowania, napiszę co więcej odkryłem:

Na pewnym forum wyczytałem że jednak DENSO IW27 będzie dobra (bardzo :) ) do NSr125. Cena wynosząca<b>70zł</b> u poleconego na tym forum Piotrusgsx http://forum.motocyklistow.pl/Piotrusgsx-m11401.html (który de facto nie odpisał na żadnego e-maila ani PW) - po prostu śmiech na sali, marża o ponad 20 zł większa niż u konkurencji?

 

Znalazłem coś takiego na allegro -

http://www.allegro.pl/item335394851_swieca...rozruchem_.html

Co sądzicie, dobra oferta ? Aha za wysyłkę raczej nie zapłacę bo jest z Łomianek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu z małym pytaniem. Duża jest różnica między świecami NGK B8EG a B10EG? Chodzi o ciepłotę tak? Jakie są skutki używania złej świecy? 8 zamiast 10?

 

Żadna z nich nie pasuje do NSR125....

 

PS. skutkiem może być ukruszenie elektrody ze względu na przegrzanie <=> zniszczenie cylindra/tłoka

Edytowane przez zazzu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZIĘKI WSZYSTKIM ZA POMOC !

 

kupiłem świecę IRYDOWĄ DENSO IW27 - jest za***iście :crossy: płynniej sie wkręca na obroty i bardzo dobrze zachowuje się na wolnych obrotach - nie zalewa go po odpaleniu , zachowuje sie niemal natychmiast jakby już był rozgrzany.

Też lepiej wkręca się na wysokie obroty (wcześniej kręciłem ją maxymalnie na biegu do 10500, teraz chętniej idzie do 11tys) ale nie wiem czy nie jest to spowodowane akurat regulacją gaźnika którą dokonałem ze 2 dni temu.

 

No i co ważne liczę że będzie oszczędnośc w paliwie jak zapewnia producent i brak konieczności ustawiania odstępu na elektrodzie, ale za krótko używam aby sie wypowiedzieć w tej sprawie.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...