Skocz do zawartości

Regulacja gaźnika Dellorto - podnoszenie iglicy.


WLD_Wlodi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Gdy kupiłem moje moto to mialem iglice na najwyższym ząbku. Jednak podczas jednej regulacji mechanik opuścil mi iglice o ząbek. Po drugiej wymianie tłoka postanowiłem podnieść iglice. Gdy odpaliłem moto, zaczął się dusić itp. Wykręciłem śrubke od powietrza o 1 pełny obrót. Nic nie dało. Decyzja zapadła szybko - powrót to oryginalnych ustawień, innym razem się tym pobawie.

 

No i teraz chce mieć iglice na najwyższym ząbku. (Z tego co wiem to zwiększa się poziom podawanego paliwa, ale także i moc :wink: ).

 

O ile średnio powinienem wykręcić śrubke od powietrza?? Czy podniesienie iglicy coś daje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trujząb na najwyższym rowku = jak najmniej paliwa, więc Twoje domniemania są niesłuszne. Im trujzą niżej, tym podaje więcej paliwa.

Aha, co do regulacji powietrza. Każdy silnik jest inny i ne słuchaj rad na stronach, typu odkręć o 2,5 obrotu, bo mozesz mieć wyjechany gaźnik, albo mniejszą kompresję od innych i to już nie działa. Ja zawsze ustawiam gaźnik indywidualnie, na słuch, albo patrzę na obrotek i zostawiam wtedy, gdy obroty sa najwyższe, wtedy tylko reguluje obr. biegu jałowego i gra gitara.

Edytowane przez wicek15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trujząb na najwyższym rowku = jak najmniej paliwa, więc Twoje domniemania są niesłuszne. Im trujzą niżej, tym podaje więcej paliwa.

Zaraz zaraz. Nie czasem odwrotnie?? Ustawiając iglice na najwyższym rowku zwiększa się dawka paliwa. Czyli albo ja albo ty się mylisz. Niech ktoś to potwierdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrz na obrotomierz jak regulujesz dawkę powietrza, jak ida w góre to jest dobrze, zostaw śrubę w pozycji, w której dostaje najwięcej obrotów, później tylko ładnie ustawiasz obroty biegu jałowego i moto musi dobrze gadac. Iglice najlepiej mieć ustawioną na 2 rowku od góry. Przed regulacją przejedź z 2 km na średnich obrotach, żeby sie dogrzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrz na obrotomierz jak regulujesz dawkę powietrza, jak ida w góre to jest dobrze, zostaw śrubę w pozycji, w której dostaje najwięcej obrotów, później tylko ładnie ustawiasz obroty biegu jałowego i moto musi dobrze gadac. Iglice najlepiej mieć ustawioną na 2 rowku od góry. Przed regulacją przejedź z 2 km na średnich obrotach, żeby sie dogrzał.

1.Oczywiście wiem że regulacje przeprowadza się na rozgrzanym silniku.

2.Nie mam obrotomierza.

3.Iglice chce mieć ustawioną na najniższym rowku(wyższa dawka paliwa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez obrotomierza nic nie zdziałasz bo na słuch nie usłyszysz kiedy są max obroty albo to będzie bardzo niedokładne musisz jakiś choćby załatwić ......

 

 

pamiętaj że jak ci kolega napisał każdy silnik jest inny może ci sie zdarzyć że przy maks dawce paliwa będzie sie zalewać ale to wyjdzie w praniu .....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli go nie zalewa jesli iglica jest najwyzej jak sie tylko da (najniszy zabek na iglicy) to wtedy regulujesz go do tego momentu az nie bedzie przygasal na niskich obrotach przy naglym dodaniu gazu. Troche to trwa. U mnie np jest na srodkowym polozeniu i musze wkrecic na maxa złotą srube i wykrecic jeden obrot albo pol bo inaczej go przylewa. Ale mniemam iz mam poprostu złą dysze ktora nie bardzo pasuje do tego gaznika (mam gazior od 80 a sruba jest od 50). Mniejsza z tym.

Sprawdz czy Ci go nie zalewa.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli go nie zalewa jesli iglica jest najwyzej jak sie tylko da (najniszy zabek na iglicy) to wtedy regulujesz go do tego momentu az nie bedzie przygasal na niskich obrotach przy naglym dodaniu gazu. Troche to trwa. U mnie np jest na srodkowym polozeniu i musze wkrecic na maxa złotą srube i wykrecic jeden obrot albo pol bo inaczej go przylewa. Ale mniemam iz mam poprostu złą dysze ktora nie bardzo pasuje do tego gaznika (mam gazior od 80 a sruba jest od 50). Mniejsza z tym.

Sprawdz czy Ci go nie zalewa.

Pozdro

Prawdopodobnie straciłem jeden (dolny) pierścień na tłoku :flesje: Jutro rozbieram. Gdzie takowy kupić lub dorobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

którą śrubką ustawia się dawkę a którą obroty biegu jałowego? Jedna jest od składu mieszanki a duga od położenia przepustnicy-czyli jak?

W dellorto jak patrzysz na gaźnik z boku to jest pierwsza z lewej(wchodzi w tą komore w której jest przepustnica) - To jest od biegu jałowego.

 

Dalej j/w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...