Skocz do zawartości

Mega vibracje Honda Ns-1 (nsr75)


tomasz90skomra
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Otóż mam pewną sprawę, od kąd gdy kupiłem moją nową Ns-1 ma ona straszne drgania. Pomijając juz mój dyskomfort bądź pasażerki/a nic by się nie działo ale strasznie napaża mi wszystkim w nadwoziu co ma choć troche luzu czyli owiewkami, kablami i innymi :buttrock: ]

 

Troche to uciażliwe tymbardziej ze we wczesniejszej tego nie miałem, i teraz tak od tamtej róźni ją jedna ważna rzecz otóż normalnie są 3 punkty mocowania rury, przy cylindrze na sztywno dwie śróby, na samym dole do ramy i normalnie standardowo mocowanie koncowe, do "podnóżka pasażera". W tamtej to miałem i wszystko chodziło normalnie w tej brakuje mi mcowania na dole motoru do ramu( uchwyt urwany), czy moze to być tym spowodowane ze trzyma się tylko w dwóch miejscach??

 

I teraz drugie co wykminiłem, w tych silnikach które są także prawie identyczne w MBX/MTX80 i NSR 50, jest wałek wyrównoważający, widać go na schematach widać go też na aukcji

 

http://www.allegro.pl/item307568352_walki_...mb_mbx_nsr.html

 

Z tego co mi wiadomo wałki różnią się w zależności od pojemnosci czyli np. Ns-1 75ccm więc taki MBx/MtX 80ccm więc inny itd.

 

I teraz pytanie czy jakiś idiota, który rtobił remont poprzedniemu właścicielowi nie załżył przypadkiem innego wałka albo co gorzej czy przypadkiem go całkowice zdemontował :buttrock: Czy bez tego wałka silnik w ogóle by odpalił? CZytałem kiedyś na jakiejś głupawej stronce ze zdjęcie wałka to taki tuning więc jakiś Bożydar z Bzianki mógł wpaść na taki głupi pomysł i taki jest teraz efekt.

 

Piszcie jak mcaie jakieś sensowne wykminki

 

Dzięki, pozdrawiam. :icon_razz:

 

P.S. Nie pisać mi że to normalen ze 2T ma takie drgania, bo wiem ze ma drgać ale nie aż tak, tak więc <killspam>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zdjęcie powinno Ci wszystko wytłumaczyć http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/545b1576e87a8290.html Jednym słowem wszystkie strzałki i kropki powinny sie zgadzać które znajdują sie na trybach i obudowie.Korbowód powinien być w najwyższym położeniu.pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha no to sie pojasniło, nie zauważyłem bo sprzegła nawet nie sciagałem:/

 

Czyli tak według tego tam sa oznaczniki podobnie jak przy dozowniku ( tu konstruktorzy pomysleli trzeba przyznać), to dobra nie wiem kiedy bede sie za to zabierał, ale troche mi sie nieche szczerze, to zdam relację z przebiegu akcji "Wyrównowazanie". Luki a z kad ty masz takie info na ten temat?

 

Dzięki Wielkie :)

 

 

Edit: Aha bym zapomniał, jak wygląda sprawa ustawiania tego, trzeba rozpoławiać silnik :) opisz mi po kolei jak ty to robiłeś jak możesz :flesje:

Edytowane przez tomasz90skomra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku tez sie pytałem o to później jak już składałem to zobaczyłem te kropki itp to już reszta poszła gładko.Zdjęcie jest mojego autorstwa :)

 

Nie musisz rozpoławiać silnika. Na początku musisz zdjąć cały kosz sprzęgłowy.Ustawiasz wałek władasz obok napęd obrotomierza i korbowód w najwyższym położeniu później zakładasz kosz sprzęgłowy i wszystko gra.Mam nadzieje ze zrozumiałeś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doskonale, wszystko zrozumiałem. Troche się napaliłem i dopiero po tym jak termin sobie na naprawe znalazłem to dopiero pomyśłałem "Kurcze a jak ja ten wałek przestawie ;) "

 

Dzięki jeszcze raz wielkie :wink:

 

P.S. Z tymi drganiami by się zgadzało, bo jak kupowałem motor to się właśnie pytam gościa "czego nim tak telepie", on na to że "sam nie wiem" a ja się pytam" to od kiedy", a gość "no od tego remontu co mi gość robił, ale oprócz tego że trzesie to chodzi dobrze".

 

Termin: Sobota

 

Raedy!?

 

Set Up!!!

 

GO!!!

 

(Lepsze to niż spawanie tego uchwytu ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZytałem kiedyś na jakiejś głupawej stronce ze zdjęcie wałka to taki tuning więc jakiś Bożydar z Bzianki mógł wpaść na taki głupi pomysł i taki jest teraz efekt.

Człowieku naucz się ograniczać swoje wypowiedzi i benzdziejną krytykę ,nie masz zielonego pojęcia ,a osądzasz i wydajesz opinie nie wiem czy swoje czy jakichś kolegów z podwórka. Nie wiesz pytaj , nie ppytany sie nie odzywaj i pisz jak do normalnych ludzi a nie slagami z podórka z pod trzepaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yyy... no tak a jaki to slang w tej zacytowanej mojej wypowiedzi :buttrock:

 

No nie wiem forum jest przecież jakby to nazwać "Ogólnopolskie", a ty prosisz mnie żebym zmienił styl moich wypowiedzi, to tak jak byś prosił górala żeby zaczął mówić po kaszubsku :clap:

 

Przecież jesteś w stanie zrozumieć bez problemu moje wypowiedzi (inni potrafią) :)

 

Co do ograniczania staram się ograniczać cały czas :)

 

Pzdr.

Edytowane przez tomasz90skomra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Panowie dzis zabrałem się za patroszenie Hondy, sciagnąłem pokrywe i moim oczom ukazał sie piękny widok trybów, sprzęgła, oleju itd.

 

Tak więc swój problem postarałem się przedstwaić w postaci graficznej z opisami. Wybaczcie staranność rysunku ale zrozumiecie o co mi chodzi.

 

http://img136.imageshack.us/img136/374/wak...duperelesi1.png

 

No i nie wiem wydaje mi sie że wałek w pozycji swobodnej powinien być w polożeniu pokrywającym się z kropką, nie jestem pewien być może ktoś źle założył tryb, a być może poprostu nie w tym przyczyna, czekam na wasze zdanie, prosze o wypoweidzi przemyślane i od tych którzy mieli kiedyś z tym do czynienia, bo sprawa nie jest błacha.

 

Pzd. :flesje:

 

 

EDIT: Dzięki, wnikliwej analizie problemu wraz z kolegą Luki_91 doszlismy do rozwiązania problemu, akcja zakończona powodzeniem. Jak odpale to napisze ja chodzi:D

Edytowane przez tomasz90skomra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie :evil:

 

Skręciłem wszystko w kupe, zalałem olejem i odpaliłem. Teraz moto pracuje idealnie, praca się wygładziła i jak dawniej wkręcał się na 11-11,5 tys obrotów tak teraz idzie do 12-12,5 tys.

 

Jestem w pełni zadowolony jakbyście mieli coś kiedyś takiego to najpierw sprawdźcie wałek.

 

Pozdro dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDIT: Dzięki, wnikliwej analizie problemu wraz z kolegą Luki_91 doszlismy do rozwiązania problemu, akcja zakończona powodzeniem. Jak odpale to napisze ja chodzi:D

Napisz co i jak, bo obiecałeś :biggrin: Jak to zrobiłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak z wałkiem było wszystko wporządku(patrz poprawność założenia trybu), jednakże nie zgadzało się ustawienie znaczników na wale głownym tj. kiedy znczniki się zgadzały tłok był w połowie drogi do GMP (górny martwy punkt).

 

Toteż ustawiłem tłok w najwyższym położeniu dzięki śrubokrętowi i wykręceniu świecy;) nie patrząc na oznaczniki na wale korbowy.

 

Albo ktoś założył żle tryb na wale, alebo nie wiem skąd takie przestawienie jest wydaje mi się ze jest tam klin więc ciężko by było załozyć to inaczej :icon_rolleyes: có nie zgłebiałem się tylko ustawiłem tak jak trzeba :icon_razz:

 

Teraz chodzi "Królewsko"

 

Pzd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...