Skocz do zawartości

Ciśnienie oleju w Kawie KLR 600


Rafciu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwsze słysze żeby syntetyk był gęsty. Poza tym chłodnica nie jest w stanie wychłodzić oleju o więcej niż 20-30 stopni. A żeby sie udało osiągnąć te 30 stopni trzeba by zamontować na prawde dużą chłodnice. W motocyklu to jest nie możliwe bo po prostu nie ma na nią miejsca.

Ja planuje zamontować małą chłodniczke od jakiegoś samochodu. A może nawet chłodnice od automatycznej skrzyni biegów. Jest ona mała, bardzo zwarta i cholernie mocna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojemność takiej chłodnicy jest bardzo mała. Olej pod ciśnieniem wypełnia ją w bardzo krótkim czasie.

Po ch.j to pingwin w wodzie stoi:P Zeby w ekstremalnych sytuacjach schłodzić olej o te 20 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podeslij zdjecia jak juz rozwalisz ten silnik :notworthy:

 

hmm.. no a tak poza tym, czy ktos sie moze orientuje od czego moge zaadoptowac zapasowy zbiornik na wode w moim sraczu?

bo na wypadek jakby mi odcieli, to nie chce wiadrem splukiwac.. mysle nad wkopaniem pod fundamentami domu zbiornika 10 000 litrowego jako awaryjny zapas na wypadek kiblowej katastrofy.

w sumie skoro woda bedzie pod powierzchnia ziemi, to rownie dobrze moze sluzyc jako zrodlo geotermalne.

jak byscie to zamotnowali?

 

p.s.

chłopie.. wez ty sie zastanow... jak jestes az taki zdeterminowany to najpierw zamontuj sobie elektroniczny czujnik temperatury z rejestratorem jej wahan w czasie. wtedy poddaj to wszystko analize. zamontuj dodatkowy uklad elektroniczny ktory bedzie - po przekroczeniu pewnej temperatury granicznej - otwieral dodatkowy obieg chlodzacy zarowno oleju, cieczy chlodzacej jak i czachy pod kaskiem.. zamontuj tez dodatkowy wiatrak na chlodnicy, moze byc np. od pokojowego wentylatora

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojemność takiej chłodnicy jest bardzo mała. Olej pod ciśnieniem wypełnia ją w bardzo krótkim czasie.

Po ch.j to pingwin w wodzie stoi:P Zeby w ekstremalnych sytuacjach schłodzić olej o te 20 stopni.

 

 

Sądząc po tym co piszesz, to do ekstremalnych sytuacji twój motocykl nie dotrwa. Poza tym to była niestety średnio udana konstrukcja i to wcale nie z powodu przegrzewania. A ty jej jeszcze na siłę przeszkadzasz

 

 

"Wkrótce okazało się, że motocykl wykazuje istotne wady, rzucające poważny cień na jego rynkowy wizerunek. Chodziło głównie o nagminne uszkodzenia tłoka, a właściwie zbyt szybkie zużycie jego płaszcza. Naprawa nie była co prawda, szczególnie droga (jeden cylinder to prawdziwe szczęście), ale pojawiał się zupełnie inny problem. Producent przewidział tylko dwa nadwymiary tłoka (+0,5 i +1,0mm). Po wyczerpaniu tych możliwości dwoma szlifami pozostawała tylko wymiana tulei cylindrowej i powrót do nominalnego tłoka. (...) Za problemy ze zbyt szybkim zużyciem tłoków specjaliści winili układ smarowania, dysponujący zbyt małą objętością oleju. Użytkownicy musieli bacznie zwracać uwagę na ilość środka smarnego, zwłaszcza że jego zużycie sięgało nawet 1,5l/1000km. Nie wystarczała więc kontrola stanu oleju silnikowego co 1000km. W zasadzie w KLR600 trzeba było prowadzić taką kontrolę nawet co 500km. Przypadki zatarcia silników były bardzo częste."

 

cytat z http://chudzikj.republika.pl/KLR600.htm

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

srednio udana konstrukcja do DR ki niestety , kawa nie ma zacierajacyh sie glowice i padaja skrzyn co w DR jest norma , ale nie wiem w jakim celu ma byc ta chlodnica , jesli tak ja katujesz ze oryginalne chlodzenie nie wyrabia to zmien moto , bo to hard enduro nie jest.

 

p.s nie posmarujesz , nie pojedziesz , pominmy tu temat zuzycia oleju bo rafel zdaje sie ma zrobiona gore ? , a sparwadzanie stanu oleju przed wyjazdem jest zasranym obowiazkiem kierownika a 500 km w terenie to naprawde duzo , w kazdym razie mi po wymianie 20 letniego tloka , nie pali ani grama 5w40 full syntetyka

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

srednio udana konstrukcja do DR ki niestety , kawa nie ma zacierajacyh sie glowice i padaja skrzyn co w DR jest norma , ale nie wiem w jakim celu ma byc ta chlodnica , jesli tak ja katujesz ze oryginalne chlodzenie nie wyrabia to zmien moto , bo to hard enduro nie jest.

 

 

Mi jakoś skrzynia dobrze działa, tak samo głowica. Poza tym ja piszę o 600 a nie 650. Objawem padającej głowicy w DR jest kasowanie luzów, a mi się jakoś nie kasują jeszcze.

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

srednio udana konstrukcja do DR ki niestety , kawa nie ma zacierajacyh sie glowice i padaja skrzyn co w DR jest norma , ale nie wiem w jakim celu ma byc ta chlodnica , jesli tak ja katujesz ze oryginalne chlodzenie nie wyrabia to zmien moto , bo to hard enduro nie jest.

 

masz jakieś kompleksy na tematy swojego motocykla :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

600 a 650 roznia sie skokiem tloka i rozwiazaniem przeniesienia smarowania na 2 walek . Greedo jeszcze dziala :buttrock: niestety wiekszosc starszych DR nie zyje dlugo bez remontu ww , o czym sam sie przekonalem bo koles mial 2 Dr ki - oczywiscie jak kazde moto ma zwolennikow i porzeciwnikow , nie mowie ze kawa to ideal , ale napewno nie jest to niedopracowana kontrukcja bo klepia ja bez zmian po dzis dzien i pozbawiona jest typowych i przewidywalnych usterek.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

600 a 650 roznia sie skokiem tloka i rozwiazaniem przeniesienia smarowania na 2 walek . Greedo jeszcze dziala :buttrock: niestety wiekszosc starszych DR nie zyje dlugo bez remontu ww , o czym sam sie przekonalem bo koles mial 2 Dr ki - oczywiscie jak kazde moto ma zwolennikow i porzeciwnikow , nie mowie ze kawa to ideal , ale napewno nie jest to niedopracowana kontrukcja bo klepia ja bez zmian po dzis dzien i pozbawiona jest typowych i przewidywalnych usterek.

 

A ja się przekonałem że jakoś 20 lat mój motocykl przejeździł i nadal jeździ - skubany no.

 

PS. Przecież mówię że nie piszę o 650 tylko o 600.

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ej już pisałem gdzieś na temat DRek 650. Padająca głowica to skutek zaniedbania układu rozrządu. Bez wymiany na czas luźny rozrząd doprowadza do przetarcia magistrali olejowej ! tyle, dlatego właśnie w PL utarło się przekonanie że w DR padają głowice - bo się nie robi wymian na czas, nie sprawdza poziomu oleju i katuje sprzęty bez zastanowienia. W 600 jest nieco inne rozwiązanie i jest nieco inaczej jak w 650 jesli chodzi o magistrale. Co do skrzyni jak jeździsz tak masz - chodzi o 3 bieg oczywiście, jakoś w Xt też 5 tka często siada a mówi się ze to jeden z najtrwalszych singli tamtych lat. Dobra ok może w DR padaja głowice ale i tak jest ich najwiecej na rynku i w użytku - to dziwne prawda, taki złom a tyle tego jest. O kawie bym tak nie powiedział... ale wiadomo że właściciel broni swój sprzęt jak tylko może a Nitomen już sławny jest jeśli chodzi o Kawasuki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...