Skocz do zawartości

kawasaki GPZ 1000rx


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Ponad pół roku temu zakupiłem giepe1000rx z uszkodzoną panewą,moto był juz w proszku dałem wał do szlifu i tam mi go zrobili rzekomo na cacy jednakze zapomniało im sie sprawdzić czy wał jest prosty no i niestety moto po złozeniu przejechał 30km a ja w plecy byłem ok 400zł no ale cóz życie.Zacząłem szukać wału no i udało mi sie zakupić od 900 wrza z panewami i korbami nie szlifowany prościutki panewki miodzio normalnie igiełka.Kó....przejechałem 230km i znowu padła mi 3 korba.Doradźcie mi cos co może byc tego przyczyną?Czy przyczyną mogą być oringi na magistrali w misce olejowej która doprowadza olej do podpory wału??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kto go skladal do kupy ? moze blad montazu ?

 

p.s walow sie nie szlifuje , jak padnie to wymienia sie na inny wraz z panewami.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do trzech razy sztuka.

Wału nie sprawdzali bo nie ma takiej potrzeby. Wał z Kawasaki GPZ1000RX po zatarciu panewki na 3 cylindrze nadaje się na biurkowy przycisk do papieru wraz z blokiem czyli karterem.

Napisz nam czy przed montażem sprawdzałeś współosiowość otworów pod główne panewki ?

Czy wymieniłeś pompę oleju na nową?

Czy sprawdzałeś ciśnienie na zaworze upustowym magistrali po założeniu innego wału ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za drugim razem włozyłem wał wraz ze swoimi panewkami nie szlifowany.wręcz że idealny.A składany był ze szczególną dokładnością czyli wszystko wymute wydmuczane powietrzem i takie tam.wszystko na tip top.Składany w serwisie poniewaz tam pracuje.Cisnienia nie sprawdzałem ani osiowosci

 

aha pompy tez nie wymieniłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krótko tam pracuje i nie jestem tak wtajemniczony w te tematy.A motocykl sam składałem a w pracy to tylko dlatego żeby to zrobiś w cywilizowanych warunkach.Dlatego potrzebuje troszkę wiadomosci i jakiegos ukierunkowania na ten temat.Mam jeszcze jedno pytanie odnosnie magistrali olejowych w silniku.Czy koniecznoscia jest wymiana znajdujących sie oringów na tych magistralach na nowe ponieważ te magistrale dają wrazenie zbyt luźnych a nie ciasno wsadzonych.??To nic innego musze najrzec pompe.Jak na razie to dziekuje za informację.Serdecznie wszystkich pozdrawiam do miłego nastepnego.

Edytowane przez interceptor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z obiegowych opinii to te silniki były znane ze sławnej 3 panewki. Coś CHYBA było z kanałem doprowadzającym olej, ale co dokładnie nie wiem. Szukaj jakiś informacji w internecie. A wałów się nie szlifuje. Tak jak Piotr Dudek napisał, sprawdź wydolność pompy oleju, a na dobrą sprawę jeśli kochasz ten motocykl to kup nowy wał z panewkami (rzadkie w Polsce, ale słyszałem o takim przypadku, w ZZR 600 który naprawiałem - miał nowy wał właśnie)

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś natknąłem się na stronkę ..(hamerykańską) gdzie można było kupić przerobione miski olejowe do ZZR1100 ... tam ktoś zrobił pomiary i stwierdzili że 3 panewka dostaje mniej oleju niż pozostałe...był też podany sposób jak samemu przerobić miskę... po przerobieniu 3 panewka dostawała więcej oleju... Ale w Twoim przypadku coś jest nie teges...tak ja Piotr powiedział... możliwe że kartery, możliwe że pompa, możliwe też że zalepiłeś coś silkonem przy składaniu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[dodam jeszcze jedną kwestie.wał miał idealne panewki główne i korbowodowe.po złożeniu karterów łał mogłem obracać palcami bez rzadnych oporów podczas krecenia.Gdyby miał sztachnięty blok to wał po skreceniu by sie cieżej obracał.Czyli sedno tkwi głównie w doprowadzeniu odpowiedniego cisnienia do 3 korby??Najbardziej ciekawi mnie to ze cisnienie z podpory wału jest rozprowadzane na 3 i 4 korbowód a pada tylko 3.Dlaczego nie 4??Ostatnio wyczytałem ze mam sobie kupić nowy wał co kosztuje z 7tysi.Powiem tak nie każdego stac na takie rzeczy.Aha mam jeszcze jedno pytanie czy jest możliwe żemoże przepuszczać ciśnienie na magistrali olejowej co idzie do podpory wału a głównie przy tych oringach po rozgrzaniu silnika przy wysokich obrotach??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez nowego wału i bloku każda naprawa jest bez sensu. Jak znajdziesz używany silnik w dobrym stanie, co jest mało prawdopodobne, to możesz wtedy go rozebrać i poprawić fabrykę. Innego "taniego" wyjścia nie widzę.

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oringi na pewno trzeba wymienic i pompe olejowa sprawdzic.

Musialo byc cos bardzo zle jak ci zalatwilo dobry wal w 230 km - dla mnie to wyglada na calkowity brak oleju doplywajacego do tej podpory walu, albo zatkany przewod w wale.

Czy sprawdzales wszedzie droznosc kanalow olejowych ?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...