Skocz do zawartości

Co byście polecili do ok 10 000 zł ?


Rekomendowane odpowiedzi

W chwili obecnej zastanawiam sie nad Banditem 600. Niby to 600, ale najslabsza, rzeczywiscie. W kazdym razie i tak pewnie mocniejsza niz GS wiec mam swiadomosc ze bede musial b.uwazac przez pierwsze kilka miesiecy. Dopiero za 3-4 miechy zdaje prawko, wiec moto najwyzej na jesien kupie, ale orientuje sie juz teraz ;]

 

Tak swoja droga, zauwazylem ze wszystkich 'doradzajacych' mozna podzielic na 2 grupy:

 

- trzeba spokojnie, po kolei - 125/250/500/600, zeby sie uczyc na slabszych i przesiadac po malu na mocniejsze siodla, dla bezpieczenstwa wlasnego i innych, zapas mocy zawsze kusi i bierze gore nad rozsadkiem

 

- druga grupa - mozesz od razu brac sie za 600, po co tracic $ na cos co po 1 sezonie sie znudzi, a jak jestes rozwazny to i tak nawet z litrem sobie poradzisz, rozsadek potrafi ograniczyc zapas mocy i skupic sie na nauce

 

Sadze ze kazdy ma po czesci racje. Troche sie boje na mysl o 600, ale z drugiej strony to wole przez pierwszy sezon nie przekraczac nią 100 km/h ale pojezdzic nim z 3-4 latka, niz po 5 miesiacach znudzic sie GSem [ktory de fakto, dla poczatkujacego i tak ma b duze mozliwosci].

 

Dzieki za odp, na chwile obecna czytam o B600 :icon_evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy też pamiętać że 600tki są o niebo lepiej zaawansowane technicznie niż 500 tki, lepsze zawieszenie, hamulce itd.

 

Aha i nie myśl że nauka trwa tak długo że przez cały sezon nie przekroczysz 100 km/h. Już po tygodniu będziesz czuł sie dość pewnie żeby wyprzedzić pare puszek. Myśle że szybka jazda nie zawsze jest niebezpieczna, tylko trzeba znać drogi i miejca w których można sobie na to pozwolić. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy też pamiętać że 600tki są o niebo lepiej zaawansowane technicznie niż 500 tki, lepsze zawieszenie, hamulce itd.

 

Aha i nie myśl że nauka trwa tak długo że przez cały sezon nie przekroczysz 100 km/h. Już po tygodniu będziesz czuł sie dość pewnie żeby (...)

 

co do pierwszego: zależy. jest to prawda dla motocykli konstrukcyjnie odległych od siebie o 10 lat, bo do tego sprowadza się zazwyczaj porównywanie gs500 do bandita czy fazera. inaczej sytuacja wygląda dla maszyn, które później zjechały z desek kreślarskich

po drugie: każdemu według potrzeb. 500 mają słabsze hamulce czy zawieszenia między innymi dlatego, że tego z punktu widzenia swoich osiągów nie potrzebują. trudno więc je z tego powodu odrzucać

 

co do drugiego: szybko możesz "poczuć się dość pewnie, żeby..." możliwości maszyny przekroczyły umiejętności kierowcy; przy czym nie jest to reguła, a raczej możliwość wystąpienia takiego zagrożenia. ograniczenie ryzyka poprzez zakup słabszego, lepszego dla początkującego, motocykla jest właśnie przejawem oleju w głowie - a nie kupowanie na wyrost i wiara, że ów pojawi się w chwili odwijania manetki. kolejny raz zwrócę uwagę na fakt, że ci którym się udało mogą się pochwalić; ci którzy nie mieli dość szczęścia już nie - pozostaje wyciągać wnioski z informacji o wypadkach...

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwage ze moto bedzie kupowane prawdopodobnie na jesien br [po sezonie], i majac do dyspozycji ok 10K, w jaki rocznik tego b600 przycelowac ? Mam nadzieje ze na pewno nie ponizej 2000, juz bym wolal sie na jakims nowszym GSie pomeczyc za te kase, bo zalezy mi zeby nie byl to za stary moto gdyz jak mowilem, nie znam sie. ER5 tez jest ciekawa ale juz chyba od dawna nie produkuja bo same stare modele sa ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze kompromis między poj 600 ccm a delikatną charakterystyką silnika:

XJ 600 diversion.

Bardzo fajny w prowadzeniu, a 61 km wystarczy i nie powinno stanowić problemu.

Po 98r dwie tarcze z przodu.

Do wyboru masz gołą N i półowiewkę w wersji S.

 

Mistrzowie prostej uznają ten model za "nudny", ale jak dla mnie liniowe oddawanie mocy ma same zalety.

No i nie można zapomnieć o ekonomi (mało pali i jest prosty w budowie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jesien Ci moge sprzedac Horneta z 2002 :icon_mrgreen:

Silnik i skrzynia od CBRKI niezawodna i sprawdzona.

Mega lekki i zwrotny. Świetne osiągi.

 

70 KW @ 12000 RPM.

0-100km/h: 3 sek.

0-160km/h: 8 sek.

 

V max jakieś 220 KM/h, narazie dojechałem do 180 km/h i zapas był. Na krętej drodze ograniczenie do 30 km/h 60-90 się bardzo ładnie drogi trzyma.

Masz taki sam wzrost jak ja, waze 55 KG i nie ma problemów z utrzymaniem.

Edytowane przez RaY

Motocykle to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom, mam niezly dylemat ;] Albo wezme najmocniejsza 500tke - w tym przypadku CB500 jak mi doradzacie, albo najslabsza 600 - czyli chyba bandita.

 

Majac do dyspozycji okolo 10 tys zł, jaka najmocniejsza 500tke byscie wybrali i z którego roku ? Czy to prawda ze maszynami starszymi niz 7 lat [ponizej 2000 roku] nie ma sie nawet co interesowac ? Bo w sumie widze ze jakies Er5 czy starego GSA za 6-7 K kupie z 95 r np, ale czy to ma sens ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy to prawda ze maszynami starszymi niz 7 lat [ponizej 2000 roku] nie ma sie nawet co interesowac ?

 

Bzdura :D czasem moto starsze i dbane, może byc o niebo lepsze jak rocznik 2002 katowany i nie serwisowany ;) Wszystko zalezy od stanu motocykla itd.

Motocykle to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mistrzowie prostej uznają ten model za "nudny", ale jak dla mnie liniowe oddawanie mocy ma same zalety.

 

no, liniowe to trochę przesadziłeś. ale fakt, jest ciut większa od gs500, a zbiera się wyraźnie lepiej od er5, zwłaszcza pod obciążeniem. dobry kompromis dla tych, którzy koniecznie chcą mieć 600ccm i 4 gary, a jednak mają dość oleju we łbie, żeby celować niżej niż 100 czy nawet 80KM

jsz

 

edit: vinyl,a na twoim miejscu nie zastanawiał bym się: cb500. może nie jest nominalnie najszybsza, z resztą i tak nie zauważyłbyś różnicy (ile % trasy robi się z v-max?). za to jest zdaniem większości (w tym np mojego mechanika) najmniej awaryjna. przy tym na pewno zauważysz niższe koszty eksploatacji, niż gsf600 (który wcale najsłabszą 600 nie jest...). chyba, że trafiłaby się jakaś wyjątkowo dobrze utrzymana oferta gs500 czy er5, wtedy nie byłoby sensu upierać się przy hondzie

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czytajac archiwalne tematy o tych motorkach [chyba z 4 h dzisiaj na forum ;]] zauwazylem ze niemal od zawsze [w tym przypadku juz od pary lat], caly czas polecane sa te same motory na start, biorac pod uwage relacje cena/jakos itp. Czy 500tki i slabe maszyny juz nie sa prodkuwane ? GS jeszcze rok temu byl w salonach a teraz juz nic, ewentualnie wspomniana przeze mnie honda cbr125 za 10 tys [jednak juz teraz na pewno wiem, ze jej nie biore]. Producenci zrezygnowali z segmentu 250-500 ? Dlaczego ? Czy w granicach 15 tys zł nie mozna juz kupic nowej 500tki z salonu tak jak to bylo kiedys?

 

2. XJ600, B600, i potem 500tki - GS, CB, ER5 - tyle sie o nich naczytalem i chce sie tylko upewnic - z 500tek najmocniejsza jest ta CB ? Bo na najbardziej sportowy wyglada GS w wersji z owiewką, ale to chyba pozory w tym przypadku mylą. 600tki chyba odpadna bo za te 10 k wolalbym jeszcze kupic lepszy kask i moze jakas skórkę no i miec cos na niezbedne poczatkowe wymiany. Ktora z 500tek jest najbardziej oszczedna w spalaniu i uzytkowaniu ? [GS500 chyba najmniej] ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...