Skocz do zawartości

Nietypowy silnik AWO


Rekomendowane odpowiedzi

Znajomy podesłał mi fotki nietypowego silnika do AWO- otwór na śrubę mocującą jest w gumowym silenlenbloku, z boku jest dziwny nadlew z dwoma nieprzelotowymi otworami, a od strony koła zamachowego nie ma pokrywy na simmering tylko łożysko jest osadzane od razu w odlewie bloku. Wszystko to wygląda na wyrób fabryczny.

Z tabliczki wynika, że motocykl ma 14 PS, rocznik 1960, AWO 425S. Numery silnika, skrzynki i dyfra są identyczne i zgodne z tabliczką. Co to może być?

 

Tak to wygląda z boku (szpilki zamiast normalnych śrub w misce to już modyfikacja kolegi):

 

http://jarekstryszawa13.w.interia.pl/blok.jpg

 

Widok tylnej części bloku od strony koła zamachowego:

 

http://jarekstryszawa13.w.interia.pl/awo.jpg

 

Kolega rozebrał silnik jeżdżący ponad 20 lat temu, jakoś zapomniał porobić fotek cyfrówką i teraz ma dylemat jak to poskładać... Sumiętuje się, że niczego nie pogubił i dobrze poskładał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien, że do mocowania kolanka? W nadlewach nie ma gwintu (możliwe jednak, że został zniszczony), a do pewnego usztywnienia kolanka nie trzeba przecież wspornika mocowanego na dwie stosunkowo szeroko rozstawione śruby.

Może tak jest istotnie, ale chciałbym zobaczyć jakieś fotki oryginalnego rozwiązania tego elementu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nadlewach nie ma gwintu (możliwe jednak, że został zniszczony),

 

Witam

W nadlewie powinny byc wkrecone tulejki z drobnym gwintem !

Identyczne jak te którymi skrecamy skrzynię. Jedną nawet widac. Wspornik do kolanka to wytłoczka z blachy z przetłoczeniem na środku. Uszczelnienie na wale może zakładało się od sodka :icon_question:

Do kompletu powinien miec głowice z małą komorą spalania i wysoki tłok.

Edytowane przez Andrzejm72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

 

Do kompletu powinien miec głowice z małą komorą spalania i wysoki tłok.

 

no właśnie mam taką głowicę jak i wysoki tłok ale to nie jest komplet ponieważ tłok w górnym położeniu styka się z głowicą... głowica ma do tego mniejszą średnicę kanałów (gniazd zaworowych również) więc jak to do końca jest?? w głowicy z małą komorą spalania powinien być chyba niższy tłok???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

 

 

 

no właśnie mam taką głowicę jak i wysoki tłok ale to nie jest komplet ponieważ tłok w górnym położeniu styka się z głowicą... głowica ma do tego mniejszą średnicę kanałów (gniazd zaworowych również) więc jak to do końca jest?? w głowicy z małą komorą spalania powinien być chyba niższy tłok???

 

Nie bo chodzi o uzyskanie jak największego stopnia sprężania, a to realizuje się przez maksymalne zbliżenie tłoka do sklepienia komory sprężania. Mniejsze zawory wynikają z mniejszych gabarytów komory sprężania. Mimo zmniejszonych wymiarów zaworów taki silnik zyskuje na mocy bo zwiększają się prędkości przepływu mieszanki i wylotu spalin. A może ten nietypowy blok pochodzi z jakiejś wyscigowej lub trialowej odmiany AWO, w literaturze spotkałem sie z takimi wariantami o mocy 24 a nawet 28 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Może to być terenówka - widziałem taką w Muzeum Motoryzacji w Dargem (Niemcy , koło Świnoujścia). Fotki nie załączę, choć mam - nie jestem obecnie w domu, ale jak tylko będę zamieszczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...