jarekstryszawa Opublikowano 5 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 Znajomy podesłał mi fotki nietypowego silnika do AWO- otwór na śrubę mocującą jest w gumowym silenlenbloku, z boku jest dziwny nadlew z dwoma nieprzelotowymi otworami, a od strony koła zamachowego nie ma pokrywy na simmering tylko łożysko jest osadzane od razu w odlewie bloku. Wszystko to wygląda na wyrób fabryczny.Z tabliczki wynika, że motocykl ma 14 PS, rocznik 1960, AWO 425S. Numery silnika, skrzynki i dyfra są identyczne i zgodne z tabliczką. Co to może być? Tak to wygląda z boku (szpilki zamiast normalnych śrub w misce to już modyfikacja kolegi): http://jarekstryszawa13.w.interia.pl/blok.jpg Widok tylnej części bloku od strony koła zamachowego: http://jarekstryszawa13.w.interia.pl/awo.jpg Kolega rozebrał silnik jeżdżący ponad 20 lat temu, jakoś zapomniał porobić fotek cyfrówką i teraz ma dylemat jak to poskładać... Sumiętuje się, że niczego nie pogubił i dobrze poskładał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek20 BSA A65 Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 sie ma! mam taki sam blok w domu. widocznie wychodziły takie, prawdopodobnie na koniec produkcji. nie widziałem jeszcze takiego kompletnego awo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekstryszawa Opublikowano 6 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 Masz tylko goły blok? Interesuje mnie jak było rozwiązane uszczelnienie wału od strony koła zamachowego oraz co to za dziwne otwory w nadlewie na bloku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejm72 Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Witam Faktycznie dziwny blok, normalnie powinny byc nadlewy na 3 śruby :icon_mrgreen: A ten prostokątny to od mocowania wydechu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekstryszawa Opublikowano 10 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Jesteś pewien, że do mocowania kolanka? W nadlewach nie ma gwintu (możliwe jednak, że został zniszczony), a do pewnego usztywnienia kolanka nie trzeba przecież wspornika mocowanego na dwie stosunkowo szeroko rozstawione śruby. Może tak jest istotnie, ale chciałbym zobaczyć jakieś fotki oryginalnego rozwiązania tego elementu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejm72 Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 (edytowane) W nadlewach nie ma gwintu (możliwe jednak, że został zniszczony), Witam W nadlewie powinny byc wkrecone tulejki z drobnym gwintem ! Identyczne jak te którymi skrecamy skrzynię. Jedną nawet widac. Wspornik do kolanka to wytłoczka z blachy z przetłoczeniem na środku. Uszczelnienie na wale może zakładało się od sodka :icon_question: Do kompletu powinien miec głowice z małą komorą spalania i wysoki tłok. Edytowane 11 Lutego 2008 przez Andrzejm72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekstryszawa Opublikowano 11 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Dzięki- konkretna odpowiedź :icon_question: Jeśli miałbyś jakieś fotki lub więcej wiadomości to się polecam na przyszłość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek20 BSA A65 Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 witam! Do kompletu powinien miec głowice z małą komorą spalania i wysoki tłok. no właśnie mam taką głowicę jak i wysoki tłok ale to nie jest komplet ponieważ tłok w górnym położeniu styka się z głowicą... głowica ma do tego mniejszą średnicę kanałów (gniazd zaworowych również) więc jak to do końca jest?? w głowicy z małą komorą spalania powinien być chyba niższy tłok??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 witam! no właśnie mam taką głowicę jak i wysoki tłok ale to nie jest komplet ponieważ tłok w górnym położeniu styka się z głowicą... głowica ma do tego mniejszą średnicę kanałów (gniazd zaworowych również) więc jak to do końca jest?? w głowicy z małą komorą spalania powinien być chyba niższy tłok??? Nie bo chodzi o uzyskanie jak największego stopnia sprężania, a to realizuje się przez maksymalne zbliżenie tłoka do sklepienia komory sprężania. Mniejsze zawory wynikają z mniejszych gabarytów komory sprężania. Mimo zmniejszonych wymiarów zaworów taki silnik zyskuje na mocy bo zwiększają się prędkości przepływu mieszanki i wylotu spalin. A może ten nietypowy blok pochodzi z jakiejś wyscigowej lub trialowej odmiany AWO, w literaturze spotkałem sie z takimi wariantami o mocy 24 a nawet 28 KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert_kow Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 witam silnik został złozony teraz tylko został gaznik i proba odpaleniaale nadal interesuje mnie czy ktoś posiada jakąś literature odnośnie takiego silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bzyk Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 WitamMoże to być terenówka - widziałem taką w Muzeum Motoryzacji w Dargem (Niemcy , koło Świnoujścia). Fotki nie załączę, choć mam - nie jestem obecnie w domu, ale jak tylko będę zamieszczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.