agrupa Opublikowano 5 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 Witek. Mam problem przy remoncie swojego Iża 49. Byłem dogadany z Panem z http://www.weteran-motor.pl/Ale niestety Pan nie jest w stanie mi naprawić ich.Powodów w tej chwili nie znam dokładnie ale może chodzić o to że w sztycy pracuje tłumik olejowy i weteran motor nie ma sprzętu żeby przeszlifować nową sztycę suwaka. Do zrobienia są nowe tulejki, i sztyce lub próba przeszlifowania tych co mam. Jeżeli ktoś zna zakład lub człowiek który by się tego podjął to będę wdzięczny za kontakt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 5 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 Witek. Mam problem przy remoncie swojego Iża 49. Byłem dogadany z Panem z http://www.weteran-motor.pl/Ale niestety Pan nie jest w stanie mi naprawić ich.Powodów w tej chwili nie znam dokładnie ale może chodzić o to że w sztycy pracuje tłumik olejowy i weteran motor nie ma sprzętu żeby przeszlifować nową sztycę suwaka. Do zrobienia są nowe tulejki, i sztyce lub próba przeszlifowania tych co mam. Jeżeli ktoś zna zakład lub człowiek który by się tego podjął to będę wdzięczny za kontakt.Daj zdjęcie o co chodzi. Regeneruje zawieszenia M72 i k750 wachaczykowe to może też nie będzie problem . A z Twojego opisu wynika że czarów tam nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agrupa Opublikowano 6 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 Daj zdjęcie o co chodzi. Regeneruje zawieszenia M72 i k750 wachaczykowe to może też nie będzie problem . A z Twojego opisu wynika że czarów tam nie ma. oki, w tygodniu odbiorę te klamoty i obfotografuję. w tej chwili mam tylko to:http://img81.imageshack.us/my.php?image=suwakjg0pa1.jpg Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 oki, w tygodniu odbiorę te klamoty i obfotografuję. w tej chwili mam tylko to:http://img81.imageshack.us/my.php?image=suwakjg0pa1.jpg Pozdr.Nie chcę być złym prorokiem, ale myślę, że jesli chcesz by amortyzator działał poprawnie to staraj się wykorzystać oryginalne części. Nie znajdziesz raczej firmy,która zregeneruje ci otwór w którym porusza się suwaczek amortyzatora. Jest on bardzo długi i szlifowanie odpada, a żeby go rozwiercić, trzeba by dorobić rozwiertak o większej średnicy, uwzględniającej występujące zużycie. Przeszkodą jest też rowek na śrubę trzymająca suwaczek amortyzatora. Aby zrobić nową część potrzebna jest rura ze stali do ulepszania, a zdobycie tego graniczy raczej z cudem. Można robić z pręta, ale potem trzeba wiercić otwór a ten jest bardzo długi i potrzebne jest specjalne wiertło tzw. koronowe, które wytnie rdzeń. Zwykłe, nawet przedłużane wiertło, nie zapewni osiowości otworu i powierzchni wewnętrznej. Kolejną trudność stanowi rozwiercenie otworu w celu uzyskania odpowiedniej gładkości powierzchni (znowu znaczna długość powierzchni). Jak znam życie nie będzie chętnych do takiej zabawy. Realne wydaje mi się tylko przeszlifowanie zewnętrznej powierzchni rury suwaka i dorobienie do niej nowych tulejek slizgowych. Ja kiedy miałem swego IŻa 49, kwestię amortyzatora odpuściłem sobie, bo trzeba by było zdobyć nowe uszczelnienia, które zabezpieczyły by przed wyciekami oleju z wnętrza, a to było nie realne. Regeneracja w podany sposób dała całkiem zadawalający efekt. Tył nie kiwał się na boki, a że trochę skakał to trudno, taka już uroda weteranów. I jeszcze jedna kwestia. Aby tylny wahach nie przekrzywiał się z kołem koniecznie trzeba wymienić sworzeń i wstawić w ramie tulejkę z brązu. Trochę to kłopotliwe ale do zrobienia.Życzę wytrwałości w poszukiwaniach warsztau, bo kto szuka ten znajduje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agrupa Opublikowano 6 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 Nie chcę być złym prorokiem, ale myślę, że jesli chcesz by amortyzator działał poprawnie to staraj się wykorzystać oryginalne części. Nie znajdziesz raczej firmy,która zregeneruje ci otwór w którym porusza się suwaczek amortyzatora. Jest on bardzo długi i szlifowanie odpada, a żeby go rozwiercić, trzeba by dorobić rozwiertak o większej średnicy, uwzględniającej występujące zużycie. Przeszkodą jest też rowek na śrubę trzymająca suwaczek amortyzatora. Aby zrobić nową część potrzebna jest rura ze stali do ulepszania, a zdobycie tego graniczy raczej z cudem. Można robić z pręta, ale potem trzeba wiercić otwór a ten jest bardzo długi i potrzebne jest specjalne wiertło tzw. koronowe, które wytnie rdzeń. Zwykłe, nawet przedłużane wiertło, nie zapewni osiowości otworu i powierzchni wewnętrznej. Kolejną trudność stanowi rozwiercenie otworu w celu uzyskania odpowiedniej gładkości powierzchni (znowu znaczna długość powierzchni). Jak znam życie nie będzie chętnych do takiej zabawy. Realne wydaje mi się tylko przeszlifowanie zewnętrznej powierzchni rury suwaka i dorobienie do niej nowych tulejek slizgowych. Ja kiedy miałem swego IŻa 49, kwestię amortyzatora odpuściłem sobie, bo trzeba by było zdobyć nowe uszczelnienia, które zabezpieczyły by przed wyciekami oleju z wnętrza, a to było nie realne. Na wstępie dziękuję za bardzo fachową i obszerną odpowiedź :smile: Nie znam się na obróbce metali więc dopiero teraz dociera do mnie jakie zabiegi trzeba by tam poczynić :/ Regeneracja w podany sposób dała całkiem zadawalający efekt. Tył nie kiwał się na boki, a że trochę skakał to trudno, taka już uroda weteranów. Tak więc postaram się przeszlifować stare sztyce, jeżeli jednak się to nie uda dorobię nowe bez tego tłumika olejowego. I jeszcze jedna kwestia. Aby tylny wahach nie przekrzywiał się z kołem koniecznie trzeba wymienić sworzeń i wstawić w ramie tulejkę z brązu. Trochę to kłopotliwe ale do zrobienia.Życzę wytrwałości w poszukiwaniach warsztau, bo kto szuka ten znajduje. Ten temat mam już za sobą. Mam pięknie zregenerowany otwór w ramie, zastosowaną tulejkę z brązu i nowy sworzeń. http://img216.imageshack.us/img216/7293/p7042799xr3pu5.jpghttp://img216.imageshack.us/img216/1961/p7042801jo1td5.jpg PS. W tej chwili nie mam problemu ze zdobyciem tych gumowych uszczelniaczy - produkują repliki :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 PS. W tej chwili nie mam problemu ze zdobyciem tych gumowych uszczelniaczy - produkują repliki ;)No jednak świat poszedł do przodu, bo 20 lat temu temat nie istniał. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tygrys Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 tak swego czasu też miałem iża i problem gonił problem.nawet wstawiłem prądnicę od mz ts 250,żeby jeżdził pw nocy.dorabiałem szczęki hamulcowe i różne cuda.teraz jest trochę łatwiej ale kasiory idzie tak samo dużo na odbudowę weterana.pozdro i powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.