Greedo Opublikowano 12 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2003 Sory ze powtarzam temat ale musze to wiedziec. Jak zobaczyc patrzac po instalacji w MZ czy ma elektroniczny zapłon? Jest z 90 roku i to ETZ 150. Z pokrywy silnika wychodza dwa "wężyki" w ktorych sa kable, pozatym pod deklem od instalacji mam taką czarną "skrzynke" z 10oma wtyczkami, a pod siedzeniem chyba zwykły regulator napiecia (taki srebrny z 4ema wtyczkami). Prosze o odpowiedz, bo na razie nie chce grzebac nic w tej MZ (doswiadczenie Simsona-rok grzebania, 3 miesiace jazdy) Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 12 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2003 Jeżeli pod prawą pokrywą silnika masz przerywacz to wiesz jaki masz zapłon(nie elektroniczny) :D Przy elektronicznym masz jeszcze sterownik pod tą pokrywką co jest akumulator.A ta czarna skrzynka to chyba pokrywka bezpieczników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 12 Listopada 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2003 Ano i dlatego sie chcialem dowiedziec jak wyglada ten moduł od electronica. Mozesz mi go opisac? Aha, jeszcze jak otworzylem to czarne pudłeko to w srodku sa 4 podłużne rurkowate jakies elementy, czarne. Ile MZ ma bezpieczników? Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
novy Opublikowano 12 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2003 Ano i dlatego sie chcialem dowiedziec jak wyglada ten moduł od electronica. Mozesz mi go opisac? Aha' date=' jeszcze jak otworzylem to czarne pudłeko to w srodku sa 4 podłużne rurkowate jakies elementy, czarne. Ile MZ ma bezpieczników?[/quote'] 4 :D i to sa zapewne one Te węzyki ida do zaplony o ile pamietam jest ich 7 plus kabelek od kontrolki luzu w taka srobke idzie po srodku lancucha mniej wiecej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 14 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2003 Greedo, nie rób cyrków, bo w ten sposób do marca '04 nie będziesz wiedział jaki masz zapłon, tylko odkręć 4 śrubki i zdejmij prawą pokrywę silnika. Ona jest montowana bez uszczelki, pod spodem nie ma żadnego oleju, nie ubrudzisz się nawet. Jeśli ktoś nie umie (lub się boi) zdjąć pokrywy prądnicy (właśnie tej prawej, po stronie dźwigni hamulca nożnego) to nie będzie potrafił zrobic nic przy swej MZcie. Chyba chcesz umieć ją naprawiać, albo chociaż diagnozować co jest z nią nie tak? Ja tez jestem zdania, że nie należy się brać za coś, czego nie umiem zrobić, ale odkręcenie 4ch śrub to jest najprostsze zadanie. Każdy od czegoś zaczynał. Zrób to i pisz co ujrzałeś. Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@łpa Opublikowano 14 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2003 Greedo posłuchaj Zbyha bo on dobrze pisze. Chyba nie jestes taki głupi ze nie potrafisz odkrecic 4 srubek i odruznic przerywacza el. od mechanicznego. Jak robiłes simsona no to chyba wiesz jak wyglada mechaniczny przerywacz, a jak odkrecisz te 4 srubki w mz to bedzie wszystko jasne. Pozdro @ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 14 Listopada 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2003 Greedo' date=' nie rób cyrków, bo w ten sposób do marca '04 nie będziesz wiedział jaki masz zapłon, tylko odkręć 4 śrubki i zdejmij prawą pokrywę silnika. Ona jest montowana bez uszczelki, pod spodem nie ma żadnego oleju, nie ubrudzisz się nawet. Jeśli ktoś nie umie (lub się boi) zdjąć pokrywy prądnicy (właśnie tej prawej, po stronie dźwigni hamulca nożnego) to nie będzie potrafił zrobic nic przy swej MZcie. Chyba chcesz umieć ją naprawiać, albo chociaż diagnozować co jest z nią nie tak? Ja tez jestem zdania, że nie należy się brać za coś, czego nie umiem zrobić, ale odkręcenie 4ch śrub to jest najprostsze zadanie. Każdy od czegoś zaczynał. Zrób to i pisz co ujrzałeś. Pozdro![/quote']Spoko ja rozumiem :D W simsonie zrobiłem mnustwo rzeczy głównie przy zapłonie ale w tym temacie to miałem problem z tym kluczem ampulowy, tam nie ma zwykłych srub na srubokret... wiec jakie takie pojecie o tym mam. Dzisiaj ide kupic ten kluczyk ampulowy i zdejme pokrywke, bo mnie ciekawosc zżera... Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 14 Listopada 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2003 dobra zdjąlem dekiel i: od tego bebna w srodku odchodzi siedem kabli, pomaranczowe zielone i czarne, z takiego czarnego pudełeczka 4 i trzy z czegos innego. Przerywacza sie nie dopatrzylem, to jednak elektronic? I czy przerywacz wyglada tak jak w simsonie? Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@łpa Opublikowano 14 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2003 Nie wiem jak wyglada przerywacz w simsonie, ale miedzy przerywaczami mechnicznymi sa małe różnice. Jak widziałes przerywacz w simsonie to zobaczysz tez w MZ bo jak juz napisałem różnice są małe. Zobacz jeszcze czy masz krzywke na wale to juz bedzie wszystko jasne. Mozesz jeszcze odkrecic siedzenie albo prawa osłone od akumulatora (to zalezy gdzie bedzie umieszczony)i sprawdzic czy jest tam moduł ( przypomina troche procesor komputerowy od którego odchodza przewody elektryczne i jest wiekszy) Pozdro @ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 14 Listopada 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2003 wiec moja ETZ jest przerabiana na electronic i nie ma po prawej stronie tego układu, może z lewej będzie... krzywki tez nie widzialem, ale ma kolo czopu walu takie małe czarne pudełeczko, to chyba impulsator czyli ten przerywacz bezzstykowy.... Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@łpa Opublikowano 14 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2003 a to małe pudełeczko jest przymocowane do obudowy alternatora po prawej stronie i dotyka wału, jezeli takto to sa to szczotki weglowe. a zauwarzyłes tam kondensator?jest nad szczodkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kiwigips Opublikowano 15 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2003 wiec moja ETZ jest przerabiana na electronic i nie ma po prawej stronie tego układu' date=' może z lewej będzie....[/quote'] Jaka przerabiana?? Miala fabrycznie elektroniczny zalpon, mogla byc przerobiona na przerywacz jak sie komus spalil i nie chcieli kupic nowego. I jak motor ci dobrze chodzi posluchaj sie madrych slow "Jak nie jest zepsute nie naprawiaj"Trzymaj sie tego jak chcesz jezdzic, a jak chcesz majsterkowac bym proponowal jakas wske za 50zeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 15 Listopada 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2003 i wlasnie chodzi o to ze nie chce w niej nic grzebac tylko sie dowiedziec czy to electronic 8) Jak na razie nikt mi nie powiedzial jak wyglada taki układ w MZ... kondensatora sie nie dopatrzylem, niech ktos madry mi troche opisze ten układ Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@łpa Opublikowano 15 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2003 Wysle ci rysunki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 15 Listopada 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2003 no to czekam na rysunka, na maila albo pw, [email protected] Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.