Arv Opublikowano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 Witam, od niedawna jestem posiadaczem Kawasaki KLX300R '97 i męczę się z przeglądem technicznym. Sprawa wygląda tak: KLX300R nie ma klaksonu, nie ma prędkościomierza, nie ma długich/krótkich/postojowych świateł tylko takie nijakie światełko, brakuje także światła stopu czy oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Sprzęt ma kartę pojazdu i był rejestrowany przez poprzednich właścicieli. Ja chcę wymienić obecne lampki na homologowany albo przynajmniej taki osprzęt który będzie zapewniał minimum 'zgodności z prawem ruchu drogowego'. Problem jest jeszcze bardziej skomplikowany, gdyż KLX R nie ma akumulatora ani potrzebnych przełączników czy stacyjki... Czy możecie podrzucić mi parę pomysłów jak uzbrojić motocykl w lampy? Także chciałbym to zrobić za minimum kosztów. Drogim pomysłem jest np. wymiana przedniej owiewki na np. Polisport za 160zł (http://allegro.pl/item297645491_reflektor_przedni_lampa_polisport_mmx_od_supers.html), wymiana tylnego błotnika na crossowy za 70zł (http://allegro.pl/item299410204_blotnik_tylny_polisport_kawasaki_kx_125_250_od_ss.html) i dokupienie znowu spojlera z lampą i miejscem na tablicę rejestracyjną za 50-150zł (http://allegro.pl/item297646686_uniwersalny_spojler_z_lampa_tylna_polisport_ce.html lub http://allegro.pl/item297647252_homologowa...polisport.html). Razem ok. 380zł. Dodatkowo muszę chyba jakiś prędkościomierz, np. rowerowy dorzucić. Ciekaw jestem jak wszystko to zniesie elektromagnes czy co tam generuje prąd elektryczny w tym moto. Za wszelkie sugestie z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 łatwiej byłoby pojechać na inną stacje diagnostyczną. Ale wiadomo nie zawsze sie da. Jeśli chodzi o osprzęt z allegro to czemu nie. Gorzej bedzie z tym akumulatorem i przełącznikami. Trzeba by po prostu samemu to wykonać. masz automat do stopu sprawny?? bo jak nie to kolejne koszta. Nie wiem czy licznik rowerowy sie nadaje w sensie czy ma homologacje... Ciężka sprawa. Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 jedz na inna stacje:) a co do pradnicy to napewno da rade:) a co do sygnalu dzwiekowego to moj ojciec mowi ze moze to byc dzwonego od roweru i w przepisach jest to ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arv Opublikowano 29 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 jedz na inna stacje:)a co do pradnicy to napewno da rade:)a co do sygnalu dzwiekowego to moj ojciec mowi ze moze to byc dzwonego od roweru i w przepisach jest to ok? hehe, rzecz w tym, że chcę być poprawny politycznie i wolałbym mieć przynajmniej światła sprawne. Sygnał dzwiękowy postaram się przepchnąć jakkolwiek natomiast problem na pewno będzie z brakiem stopu. Myślę, że jeżeli prądnica da radę to jednak poszukam jakiegoś zamiennika dla lampki oryginalnej. A jak powinno wyglądać ustrojstwo włączające sygnał stopu? Ciekaw jestem czy dostałbym coś takiego w skelpie motocyklowym. HM! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 to w końcu ta lampa świeci czy nie świeci ? a propo stopu to mi do drzety w zestawie homo dołączyli taki włącznik że robił zwarcie i wszystkie bezpieczniki szlag trafiał , będę się musiał w taki włącznik jak w ktmie zaopatrzyć, ciśnieniowy Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin1989 Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 hehe, rzecz w tym, że chcę być poprawny politycznie i wolałbym mieć przynajmniej światła sprawne. Sygnał dzwiękowy postaram się przepchnąć jakkolwiek natomiast problem na pewno będzie z brakiem stopu. Myślę, że jeżeli prądnica da radę to jednak poszukam jakiegoś zamiennika dla lampki oryginalnej. A jak powinno wyglądać ustrojstwo włączające sygnał stopu? Ciekaw jestem czy dostałbym coś takiego w skelpie motocyklowym. HM!Spróbuj samemu zrobić instalacje albo znajdź kogoś kto sie na tym zna. Robiłem z tatą ( w sumie to on wszystko zrobił ) instalacje od podstaw w Hondzie MB 80, aku żelowy za 30zł, kable, jakaś kostka z 4 nóżkami ( to chyba jest układ diod pełniący rolę regulatora napięcia) i wszystko pięknie działało, razem ze stopem i kierunkami dopóki nie zgubiłem akumulatora jadąc przez las :crossy: :D Pozrdro. Cytuj Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków! Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arv Opublikowano 30 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 to w końcu ta lampa świeci czy nie świeci ? a propo stopu to mi do drzety w zestawie homo dołączyli taki włącznik że robił zwarcie i wszystkie bezpieczniki szlag trafiał , będę się musiał w taki włącznik jak w ktmie zaopatrzyć, ciśnieniowy Już tłumaczę. Lampy świecą. Tylna lampa nie ma stopu ani podświetlenia tabilcy rejestracyjnej. Tutaj należałoby wymienić lampkę na najlepiej led-ową (oszczędność energii elektrycznej) w której byłyby światła postojowe, stop i podświetlenie tablicy rejestracyjnej. Muszę jakoś rozwiącać brak czujnika stopu, nie mam pojęcia jak.Z przodu natomiast jest lampa, która także świeci, lecz nie ma świateł "długich". Znowu muszę wymienić lampę na taką z dwiema żarówkami w środku a także dorobić przełącznik krótkich/długich świateł. Rzeczywiście fajnie by było dorobić całą instalację elektryczną. Dziękuję za podpowiedzi. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 do drzety mam dodatkowo homologowaną wiązkę z lampami, zasilenie jest podpięte pod wtyk przedniej lampy, wydaje mi się że był też załączony schemat, jak znajdę to wstawie fotke Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZIGGI Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 A ten czujnik świateł stopu to nie jest czasem w manetce hamulca? Groszowa sprawa pomijając podpięcie tego pod światła. Cytuj Destruction of the empty spaces is my one and only crime Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 pod nożnym heblem u mnie zawsze diagnosta sprawdza.ja bym pokombinowal z czujnikiem stopu np od MZ. wszak zamontowac takie badziewie ze sprezynka to zadna filozifia Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 5 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 czujnik od mz na sprezynke, a do przodu jesli masz wejscie na czujnik to tez od mz tylko ze przedni to o ile sie nie myle to gwin od czujnika przod jest chyba 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.