Skocz do zawartości

Problem z predkoscia rozrusznika w KLX


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

koles ma klopot ze swoim KLX , od czasu remontu w serwisie motocykl praktycznie nie pali na rozrusznik , ale wystarczy go kawalek pchnac i zaskakiwal odrazu. Rozrusznik pare dni temu byl rozebrany komutator wyczyszczony a lozsyka rozruchaja nasmarowane - koles ktory go robil twierdzi ze sie troszke przegrzewal bo lakier ma podtopiony ale to nie ma wplywu na jego prace. Narazie koles od klx-a ma pozmieniac kable pradowe od aku do przekaznika i rozrusznika, bo sa sztywne a w jednym koncowka sie poluzowala . Przekazanie napedu na wal zostalo sprawdzone i nie mam tam uwag , wszystko kreci sie lekko. Napiecie na aku podczas krecenia 11 V na rozrusznik dochodzi jakies 10 - 10.5 V , iskra mocna i wyrazna , po polaniu starej swiecy benzyna i kreceniu rozrusznikiem dochodzi do zaplonu paliwa na swiecy. Gdzie szuakc przyczyny ??? a moze on kreci prawidlowo tylko mam mylne wrazenie ? prosze o ocene posiadaczy duzych singli z rozrusznikiem.

 

dodaje filmy dla porownania jak kreci moj KLR a jego KLX

 

KLR - http://www.youtube.com/watch?v=ABKVSdK1v0Y - krecilem bez ssania bo by zaraz zaskoczyl

KLX - http://www.youtube.com/watch?v=0p-ckRiPmAw - ssanie nic nie daje , czasem spuszczal obroty biegu jalowego to potrafil zaskoczyc - teraz ma wymieniony gaznik.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , mój XT kręci jak Twoj KLR, wydaje mi się że faktycznie jest zbyt duży spadek napięcia, a klemy akumuatora sprawdzaliscie?czyściliście?podejrzewam że to sprawdzaliście, ale wole zapytać , bo to częsty przypadek takich spadków napięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak klemy nie pytalem sie kolesia , ale sadze ze sa czyste i maja mocne polaczenia , napiecie na rozruszniku jest ok 10 - 10.5 V wie wydaje sie ze klemy sa ok. Probowalismy podlaczyc rozrusznik na " krotko" ale dosjcie jest przegrane i nie bardzo jest jak zlapac za zacisk + . odkrecilem kabel od przekaznika i podlaczylem go pod aku samochodowe ale wtedy rozrusznik ledwo krecil silnikiem , spodziewam sie ze to polaczenie bylo za slabe....

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie komutator :) , wiem ze zle sie wyrazilem sorki za to:) nasmarowano lozyska , komutator wyczyszczono drobnym papierkiem sciernym.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tez tylko pol roboty trzeba jeszcze poprawic izolacje miedzy dzialkami.

Jednak uwazam ze zaczac trzeba od wymiany kabli, bo jak sa sztywne to nic nie przewodza. To samo z laczkami musza byc dobrze zrobione.

Jak to sie zrobi to trzeba sprawdzic stan akumulatora - moze byc na tyle slaby ze nie starcza mu pradu na jednoczesne krecenie i iskre.

To ze pojawia sie na powietrzu, to jeszcze nie znaczy ze bedzie pod cisnieniem w krecacym sie silniku.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tez tylko pol roboty trzeba jeszcze poprawic izolacje miedzy dzialkami.

Jednak uwazam ze zaczac trzeba od wymiany kabli, bo jak sa sztywne to nic nie przewodza. To samo z laczkami musza byc dobrze zrobione.

Jak to sie zrobi to trzeba sprawdzic stan akumulatora - moze byc na tyle slaby ze nie starcza mu pradu na jednoczesne krecenie i iskre.

To ze pojawia sie na powietrzu, to jeszcze nie znaczy ze bedzie pod cisnieniem w krecacym sie silniku.

 

Adam M.

 

 

Adamie czy mógłbyś polecić jakiś zakład w Polsce który trudni się dorabianiem kabli? Zastanawiałem się nad tym jakiś czas temu, ale w moich okolicach jakoś nikt się nie chce tego podjąć. A przecież to tylko kabel... :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dark musial bys znalesc firme energetyczna , robiaca linie oraz uzbrajajaca szafy rozdzielcze , oni maja praski i kable . Najdziwniejsze ze motocykl na pych pali bez problemu , dlatego sadze ze uklad zaplonowy jest OK. Podlaczylismy 2 aku samochodowe na kable pod aku z moto, ale nic to nie zmienilo prdkosc krecenia byla podobna.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje źle cos ktoś poskładał … wyjąć rozrusznik i sprawdzić czy został prawidłowo skręcony … czy nie trze, nie blokuje się nigdzie itp …jeśli był przejechany komutator papierem należy wyczyścić rowki w których tez ma się zbierać zużyty materiał ze szczotek …

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrusznik byl po serwisie , co prawda koles rowkow nie czyscil ale kreci sie dosc lekko , wal krece reka poprzez klucz i kreci sie normalnie nie blokuje i nie ociera , zreszta gdyby tak bylo to pewnie juz dawno by sie cos rozlecialo w silniku.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jak już odpali i się zagrzeje czy wtedy kreci normalnie …?

 

Nie ma co wróżyć najpierw :

-inny aku –to już robiliście wiec wyeliminowało to niesprawność aku bo dalej dupa :icon_rolleyes:

-sprawdzić przewody …jeśli ok. to

- nic innego jak wymontować ponownie rozrusznik i jak pasałem czy nie trze nie ma luzów itp. …

Edytowane przez loko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tez tylko pol roboty trzeba jeszcze poprawic izolacje miedzy dzialkami.

Jednak uwazam ze zaczac trzeba od wymiany kabli, bo jak sa sztywne to nic nie przewodza. To samo z laczkami musza byc dobrze zrobione.

Jak to sie zrobi to trzeba sprawdzic stan akumulatora - moze byc na tyle slaby ze nie starcza mu pradu na jednoczesne krecenie i iskre.

To ze pojawia sie na powietrzu, to jeszcze nie znaczy ze bedzie pod cisnieniem w krecacym sie silniku.

 

Adam M.

 

ja bym sprawdzil jeszcze omomierzem przekaznik od rozrusznika. mimo ze sie zalacza w srodku moze miec jakis syf i stawiac opor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...