Nitomen Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 (edytowane) witam koles ma klopot ze swoim KLX , od czasu remontu w serwisie motocykl praktycznie nie pali na rozrusznik , ale wystarczy go kawalek pchnac i zaskakiwal odrazu. Rozrusznik pare dni temu byl rozebrany komutator wyczyszczony a lozsyka rozruchaja nasmarowane - koles ktory go robil twierdzi ze sie troszke przegrzewal bo lakier ma podtopiony ale to nie ma wplywu na jego prace. Narazie koles od klx-a ma pozmieniac kable pradowe od aku do przekaznika i rozrusznika, bo sa sztywne a w jednym koncowka sie poluzowala . Przekazanie napedu na wal zostalo sprawdzone i nie mam tam uwag , wszystko kreci sie lekko. Napiecie na aku podczas krecenia 11 V na rozrusznik dochodzi jakies 10 - 10.5 V , iskra mocna i wyrazna , po polaniu starej swiecy benzyna i kreceniu rozrusznikiem dochodzi do zaplonu paliwa na swiecy. Gdzie szuakc przyczyny ??? a moze on kreci prawidlowo tylko mam mylne wrazenie ? prosze o ocene posiadaczy duzych singli z rozrusznikiem. dodaje filmy dla porownania jak kreci moj KLR a jego KLX KLR - http://www.youtube.com/watch?v=ABKVSdK1v0Y - krecilem bez ssania bo by zaraz zaskoczylKLX - http://www.youtube.com/watch?v=0p-ckRiPmAw - ssanie nic nie daje , czasem spuszczal obroty biegu jalowego to potrafil zaskoczyc - teraz ma wymieniony gaznik. Edytowane 26 Stycznia 2008 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st@f Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 Witam , mój XT kręci jak Twoj KLR, wydaje mi się że faktycznie jest zbyt duży spadek napięcia, a klemy akumuatora sprawdzaliscie?czyściliście?podejrzewam że to sprawdzaliście, ale wole zapytać , bo to częsty przypadek takich spadków napięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 26 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 nie wiem jak klemy nie pytalem sie kolesia , ale sadze ze sa czyste i maja mocne polaczenia , napiecie na rozruszniku jest ok 10 - 10.5 V wie wydaje sie ze klemy sa ok. Probowalismy podlaczyc rozrusznik na " krotko" ale dosjcie jest przegrane i nie bardzo jest jak zlapac za zacisk + . odkrecilem kabel od przekaznika i podlaczylem go pod aku samochodowe ale wtedy rozrusznik ledwo krecil silnikiem , spodziewam sie ze to polaczenie bylo za slabe.... Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loko Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 witam Rozrusznik pare dni temu byl rozebrany komutator wyczyszczony i nasmarowany Można wiedzieć, czym był nasmarowany komutator :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 26 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 nie komutator :) , wiem ze zle sie wyrazilem sorki za to:) nasmarowano lozyska , komutator wyczyszczono drobnym papierkiem sciernym. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 To tez tylko pol roboty trzeba jeszcze poprawic izolacje miedzy dzialkami.Jednak uwazam ze zaczac trzeba od wymiany kabli, bo jak sa sztywne to nic nie przewodza. To samo z laczkami musza byc dobrze zrobione.Jak to sie zrobi to trzeba sprawdzic stan akumulatora - moze byc na tyle slaby ze nie starcza mu pradu na jednoczesne krecenie i iskre.To ze pojawia sie na powietrzu, to jeszcze nie znaczy ze bedzie pod cisnieniem w krecacym sie silniku. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 To tez tylko pol roboty trzeba jeszcze poprawic izolacje miedzy dzialkami.Jednak uwazam ze zaczac trzeba od wymiany kabli, bo jak sa sztywne to nic nie przewodza. To samo z laczkami musza byc dobrze zrobione.Jak to sie zrobi to trzeba sprawdzic stan akumulatora - moze byc na tyle slaby ze nie starcza mu pradu na jednoczesne krecenie i iskre.To ze pojawia sie na powietrzu, to jeszcze nie znaczy ze bedzie pod cisnieniem w krecacym sie silniku. Adam M. Adamie czy mógłbyś polecić jakiś zakład w Polsce który trudni się dorabianiem kabli? Zastanawiałem się nad tym jakiś czas temu, ale w moich okolicach jakoś nikt się nie chce tego podjąć. A przecież to tylko kabel... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 27 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Dark musial bys znalesc firme energetyczna , robiaca linie oraz uzbrajajaca szafy rozdzielcze , oni maja praski i kable . Najdziwniejsze ze motocykl na pych pali bez problemu , dlatego sadze ze uklad zaplonowy jest OK. Podlaczylismy 2 aku samochodowe na kable pod aku z moto, ale nic to nie zmienilo prdkosc krecenia byla podobna. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loko Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Na moje źle cos ktoś poskładał … wyjąć rozrusznik i sprawdzić czy został prawidłowo skręcony … czy nie trze, nie blokuje się nigdzie itp …jeśli był przejechany komutator papierem należy wyczyścić rowki w których tez ma się zbierać zużyty materiał ze szczotek … Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 27 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 rozrusznik byl po serwisie , co prawda koles rowkow nie czyscil ale kreci sie dosc lekko , wal krece reka poprzez klucz i kreci sie normalnie nie blokuje i nie ociera , zreszta gdyby tak bylo to pewnie juz dawno by sie cos rozlecialo w silniku. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loko Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 (edytowane) A czy jak już odpali i się zagrzeje czy wtedy kreci normalnie …? Nie ma co wróżyć najpierw : -inny aku –to już robiliście wiec wyeliminowało to niesprawność aku bo dalej dupa :icon_rolleyes: -sprawdzić przewody …jeśli ok. to - nic innego jak wymontować ponownie rozrusznik i jak pasałem czy nie trze nie ma luzów itp. … Edytowane 27 Stycznia 2008 przez loko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nameless Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 To tez tylko pol roboty trzeba jeszcze poprawic izolacje miedzy dzialkami.Jednak uwazam ze zaczac trzeba od wymiany kabli, bo jak sa sztywne to nic nie przewodza. To samo z laczkami musza byc dobrze zrobione.Jak to sie zrobi to trzeba sprawdzic stan akumulatora - moze byc na tyle slaby ze nie starcza mu pradu na jednoczesne krecenie i iskre.To ze pojawia sie na powietrzu, to jeszcze nie znaczy ze bedzie pod cisnieniem w krecacym sie silniku. Adam M. ja bym sprawdzil jeszcze omomierzem przekaznik od rozrusznika. mimo ze sie zalacza w srodku moze miec jakis syf i stawiac opor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.