Skocz do zawartości

szlif cylindrów


Adam.b6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

cześć

własnie rozebrałem silnik w moim motorku z zamiarem zlokalizowania przyczyny poważnego zapotrzebowania na olej,stwierdiłem że mam bardzo porysowany cylinder[dość głebokie pionowe rysy].z tego powodu mam prośbę ,jeżeli znacie jakiś zakład w okolicy Katowic który wykonuje szlify cylindrów to proszę o jakieś namiary'

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakiś pomysł dlaczego cylinder jest porysowany? Chodzi mi o to żeby zlokalizować przyczynę a nie tylko usuwać skutek.

 

No i o ile nie mogę polecić żadnego warsztatu, bo szczęśliwie nie musiałem nigdy tego robić, to dodam tylko że jak to kiedyś rozważałem to każdy doradzał najlepszy warsztat jaki jest dostępny. Mogłem szlifować w okolicy, paręset metrów, ale ludzie radzili wieźć cylindry do Urala do jakiegoś sprawdzonego warsztatu w Warszawie, bo źle wykonany remont to tylko strata pieniędzy. Ale wymieniłem tłoki i cylindry na nowe, więc nie było konieczności. Jakby nie było radzę poszukać kogoś kto ma odpowiednią renomę nawet jeśli to niezbyt drogi motocykl. Jak drogi to tym bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz zaraz. Jak w pobliżu Katowic to idź do Damiano do Dynotechu. To bardzo dobry mechanik i zbiera konsekwentnie entuzjastyczne opinie. Reklamy Dynotechu były w Superbike, ale jak będzie trzeba to można znaleźć Damiano na sieci. Na pewno poleci kogoś na poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info poszukam w sieci.Przyczyną porysowania prawdopodobnie były popękane pierścienie .poprzedni właściciel przy sprzedaży wspominał że wymieniał pierścienie,no i wyglądają że nie są zużyte.moto to honda cb450s.

mam jeszcze jedno pytanko,co sądzicie na temat wymiany tulei zamiast szlifowania.warsztat szlifierski zaproponował mi wymiane tulei na nominalne[oczywiście wykonane u nich a nie orginał].biorąc pod uwagę że tłoki i pierścienie zostaną stare[pod warunkiem że są dobre]koszt naprawy byłby mniejszy o połowę.

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalerzy czy potrafią to dobrze zrobić. Oczywiście lepszym rozwiązaniem jest szlif pod nowe tłoki, bo kluczowy jest transport ciepła. Do tego potrzebne jest solidne spasowanie tulei do cylindra a to pewnie w fabryce Hondy lepiej zrobili. Ale jak kasa przyciska to się robi co się da. Byle dobrze zrobione to będzie działać. Większość poważnych rozwiertów wymaga wymiany tulei i jakoś to ludzie robią. No a skoro można mieć gixxera o pojemności 1371 na takich tulejach to i twoja Honda powinna sobie poradzić. O ile dobrze to zrobią.

 

Ale teraz się musisz pozastanawiać dlaczego pierścienie popękały. Jeśli się zapiekły w wyżłobieniach tłoka to jest szansa że tłoki trochę oberwały albo że te rowki się w nich pokrzywiły i że to już nie będzie działać prawidłowo bo pierścień nie będzie dobrze przylegał do krawędzi wyżłobienia. W manualach jest napisane i pokazane jak to sprawdzać i ja bym radził dobrze się tym tłokom przyjrzeć zanim wydasz kasę na remont.

 

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłoki pomieżyłem -spełniają normy producenta[to jest moja opinia]jutro wypowie się fachowiec coprawda od samochodów ale dobry.

co do częstochowy pytałem chłopaków z biel bike o zakład wykonujący takie usługi w cz-wie to mi nikogo nie polecili,ale chętnie skożystam z twojej pomocy.

adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do częstochowy pytałem chłopaków z biel bike o zakład wykonujący takie usługi w cz-wie to mi nikogo nie polecili,ale chętnie skożystam z twojej pomocy.  

Biel Bike - sklep niczego sobie - spory asortyment - kupiłem tam skórę i kask - ogólnie chwalę ten salon - o tamtejszym serwisie natomiast nie powiem nic. To tak nie na temat

 

A jeśli chodzi o szlify to mam znajomego handlującego częściami do motocykli. Ludzie często oddają cylindry i wały do niego, a on załatwia szlify (dzięki temu ma zniżki w warsztacie). Wprawdzie nie mam pojęcia do którego zakładu on to oddaje, ale kożystałem z jego usług niejednokrotnie i robota zawsze była wykonana porządnie, z honowaniem, wszystko tak jak należy.

Ja robiłem tam szlify głównie w małych motorkach różnego typu - koszt ok. 30 zł za 1 cylinder - większych motorów na razie nie miałem okazji remontować.

Myślę, że z twoją hondą nie będzie żadnych problemów, tym bardziej, że nawet nie trzeba fazować okien po szlifie.

 

Jutro składam shadowke i cały czas jazda więc jak coś to 0505 683 891

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że nawet nie trzeba fazować okien po szlifie.

Zapamietajcie ze okna sie frezuje lub w inny sposób fazuje ale przed szlifem.Gdy robimy faze po szlifie to psujemy pasowanie

A co do tematu to faktycznie trzeba sprawdzic wszystko posługując sie manualem.Podstawa to sprawdzic mikrometrem jaka jest srednica tłoka rzeczywista i porónac ją ze srednica nominalną.W manualu powinno byc jakie sa dopuszczalne różnice.To samo z wysokościa rowków pod pierscienie. Pierscienie musisz wymienić na mus.Acha jeszcze wymiary pod sworzeń i sworzeń

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

moje cylindry dzisiaj pojechały do firmy jurgal w mikołowie na wymianę tulei.mechanik stwierdził żę tłoki i pierścienie są w idealnym stanie[prawdopodobnie wymieniał je poprzedni właściciel prubójąc ratować się przed dużym zużyciem oleju]a więc rozwiązaniem tańszym będzie wymiana tulei,podobno firma jurgal wie co robi,a jak będzie to pewnie niedługo wam napisze. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile bedzie kosztowac wymiana tulei.?Pytam bo w czestochowie u Sprawki tez to robia i interesuje Mnie porownanie cenowe.Tulejowanie cylindra do junaka kosztuje tam 300zl tyle ze jakosc gwarantowana.Tyle kosztowalo tulejowanie cylindra w ktorym sworzen na skutek puszczenia zabezpieczen zrobil rowy na pol centymetra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajomy mechanik twierdzi żę 80 -100 zł za cylinder i za taką sume zgodziłem się to zrobić ale na sto będę wiedział w przeciągu kilku dni jak cylindry dotrą do zakładu i będę mógł porozmawiać z właścicielem.jeżeli koszty będą wyższe to rezygńuję z wymiany tulei i robię szlif kupując nowe tłoki i pierścienie[koszt na jeden cylinder to 300zł]

o ostatecznym rozwiązaniu poinformuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...