Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Oprócz alrmu montuję też światła awaryjne. Czy ktoś może ma jakieś doświadczenia, którymi moze się podzielić.

Potrzebuję podpowiedzi a najlepiej schematu.

Awaryjne są produkcji Auto Power Electronic a przerywacz typu APE13B do Malucha.

Dziekuję

Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedziesz miał problem z każdym przerywaczem samochodowym, bo bedziesz musiał zastosowac typowo samochodowy włącznik świateł awaryjnych, który działa następująco:

1. światła wyłączone - odłączone zasilanie przerywacza świateł awaryjnych, obwody kierunkowskazów rozłączone.

2. światła awaryjne włączone - właczone zasilanie przerywacza świateł awaryjnych i obwody kierunkowskazów ZWARTE ZE SOBĄ.

Jest trochę przerabiania instalacji. I ciężko ci bedzie dostac taki mały wyłącznik samochodowy.

Mój pomysł jest taki: zastosuj niezależny przerywacz (np na układzie ne555 - bardzo prosta konstrukcja), który sterowac będzie jednym przekaźnikiem podwójnym lub dwoma pojedynczymi. Ostatecznie może być przekaźnik pojedynczy i dwie diody aby odseparowac strony od siebie. I każdy przekaźnik (obwód przekaźnka) pod jedną stronę kierunkowskazów. Jako wyłacznik zastosuj zwykły "hebelek" dwupozycyjny ale też dwuobwodowy (6 nózek od spodu). I podłącz to tak: jak wyłączone awaryjne, to włączone zasilanie oryginalnego przerywacza motocyklowego. Jak włączysz awaryjne, to zasilanie przerywacza się rozłączy. Zablokuje to możliwość równoczesnego działania kierunkowskazów i awaryjnych i nakładania się błysków na siebie. W razie czego pisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Awaryjne są produkcji Auto Power Electronic a przerywacz typu APE13B do Malucha.

 

co znaczy awaryjne' date=' a co znaczy przerywacz??

 

awaryjne buduje sie tak w motocyklu posiadajacym przerywacz (bez zadnych dodatkowych pie**ol):

 

jezeli nie znamy sie na instalce to rozbieramy lewe przyrzady i znajdujemy przelacznik kierunkow. dochodza do niego 3 kable: we, wyL, wyP. we jest rozdzielane albo na lewo, albo na prawo i stad swieca lewe lub prawe kierunki. :mrgreen: do tych 3 przewodow dolutowujemy po jednym nowym przewodzie i wyprowadzamy to tam, gdzie ma byc wylacznik awaryjnych. kupujemy dwubiegunowy wylacznik, z jednej strony dajemy: wyL, wyP (odseparowene), a z drugiej dajemy we na oba styki wylacznika. wylacznik musi byc ~5A. koniec.

 

awaryjne dzialaja, kierunki dzialaja, i to kosztem 5 zeta.

 

p.s. przyklad wylacznika, jedynej rzeczy, ktora musisz kupic: http://www.tme.pl/arts2/pl/a25/ae-c7053afnaa.html

 

tego w handlu jest w pizdu, w odcnienach, gabarytach i smakach :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Najprosciej zalozyc alarm z funkcja swiatel awaryjnych/lokalizacji pojazdu. Nie wiem tylko jak wyszlaby w praktyce obsluga pilota od alarmu w czasie jazdy.

Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna ,mozna :D

Na kierownicy masz przełącznik do którego idzie zasilanie i jest rozdzielane przez w/w przełącznik

na lewą lub prawa strone, poszukaj przewodu zasilania przed przełącznikiem dolutuj dodatkowy przewód ,zainstaluj na nim dodatkowy przełącznik (do awaryjnych) omin seryjny przełacznik kierunkowskazów zrób "rozwidlenie" na koncach rozwidlenia zamontuj po jednej diodzie i podłacz jedną koncówke "rozwidlenia" do przewodu prawej strony kierunkowskazów, a drugi do lewej za przełącznikiem seryjnym.

Diody muszą blokować napiecie min 30V i przepuszczac prod o natezeniu min 5A (tak wytłumaczysz to "Pani" w sklepie )

Aaa zailanie do lampki kontrolnej wyprowadzasz za zamontowanym przełącznikiem awaryjnych.

Powodzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D Wiesz w jaki sposób można dziękować?? To Ci powiem. Jeżdże od kliku lat za granicę do naszych zachodnich sąsiadów. Za każdym razem jeżeli chcesz komuś podziękować poprostu włączasz jeden kierunek potem drugi. Jezeli koleś jest kumaty do bedzie wiedzał o co chodzi. Pozdro. Mówie Ci tak sie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz w jaki sposób można dziękować?? To Ci powiem. Jeżdże od kliku lat za granicę do naszych zachodnich sąsiadów. Za każdym razem jeżeli chcesz komuś podziękować poprostu włączasz jeden kierunek potem drugi. Jezeli koleś jest kumaty do bedzie wiedzał o co chodzi. Pozdro. Mówie Ci tak sie robi.

Ja to wiem, ale lubię takie różne fajne bajery :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...