66jarek Opublikowano 7 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2006 Witam.Oprócz alrmu montuję też światła awaryjne. Czy ktoś może ma jakieś doświadczenia, którymi moze się podzielić.Potrzebuję podpowiedzi a najlepiej schematu.Awaryjne są produkcji Auto Power Electronic a przerywacz typu APE13B do Malucha.DziekujęJarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Błażej Opublikowano 7 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2006 Bedziesz miał problem z każdym przerywaczem samochodowym, bo bedziesz musiał zastosowac typowo samochodowy włącznik świateł awaryjnych, który działa następująco:1. światła wyłączone - odłączone zasilanie przerywacza świateł awaryjnych, obwody kierunkowskazów rozłączone.2. światła awaryjne włączone - właczone zasilanie przerywacza świateł awaryjnych i obwody kierunkowskazów ZWARTE ZE SOBĄ. Jest trochę przerabiania instalacji. I ciężko ci bedzie dostac taki mały wyłącznik samochodowy.Mój pomysł jest taki: zastosuj niezależny przerywacz (np na układzie ne555 - bardzo prosta konstrukcja), który sterowac będzie jednym przekaźnikiem podwójnym lub dwoma pojedynczymi. Ostatecznie może być przekaźnik pojedynczy i dwie diody aby odseparowac strony od siebie. I każdy przekaźnik (obwód przekaźnka) pod jedną stronę kierunkowskazów. Jako wyłacznik zastosuj zwykły "hebelek" dwupozycyjny ale też dwuobwodowy (6 nózek od spodu). I podłącz to tak: jak wyłączone awaryjne, to włączone zasilanie oryginalnego przerywacza motocyklowego. Jak włączysz awaryjne, to zasilanie przerywacza się rozłączy. Zablokuje to możliwość równoczesnego działania kierunkowskazów i awaryjnych i nakładania się błysków na siebie. W razie czego pisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 8 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2006 Awaryjne są produkcji Auto Power Electronic a przerywacz typu APE13B do Malucha. co znaczy awaryjne' date=' a co znaczy przerywacz?? awaryjne buduje sie tak w motocyklu posiadajacym przerywacz (bez zadnych dodatkowych pie**ol): jezeli nie znamy sie na instalce to rozbieramy lewe przyrzady i znajdujemy przelacznik kierunkow. dochodza do niego 3 kable: we, wyL, wyP. we jest rozdzielane albo na lewo, albo na prawo i stad swieca lewe lub prawe kierunki. :mrgreen: do tych 3 przewodow dolutowujemy po jednym nowym przewodzie i wyprowadzamy to tam, gdzie ma byc wylacznik awaryjnych. kupujemy dwubiegunowy wylacznik, z jednej strony dajemy: wyL, wyP (odseparowene), a z drugiej dajemy we na oba styki wylacznika. wylacznik musi byc ~5A. koniec. awaryjne dzialaja, kierunki dzialaja, i to kosztem 5 zeta. p.s. przyklad wylacznika, jedynej rzeczy, ktora musisz kupic: http://www.tme.pl/arts2/pl/a25/ae-c7053afnaa.html tego w handlu jest w pizdu, w odcnienach, gabarytach i smakach :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dario.G Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 Może mi ktoś powiedzieć , czy do gs 500 da się założyć światła awaryjne?Jeśli tak, to jak?Z góry dzięki. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 (edytowane) pewnie sie da tylko po co?? Pytam bo ja w swojej karierze nie potrzebowałem jeszcze swiateł awaryjnych. POZDROWIENIA Edytowane 20 Maja 2006 przez MYCIOR1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 aby dziekowac :D Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dario.G Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 aby dziekowac Otóż to .Więc wie ktoś jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz-aprilia Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Najprosciej zalozyc alarm z funkcja swiatel awaryjnych/lokalizacji pojazdu. Nie wiem tylko jak wyszlaby w praktyce obsluga pilota od alarmu w czasie jazdy. Cytuj Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 wystarczy rączke podnieś i jest ok. Ja tez dziekuje migaczami czasem ale poprostu przełaączam szybko w lewo w prawo i tak 2 razy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niemand Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Potrzebujesz:-dodatkowy przełącznik-dwie "zwykłe" diody (nie LED)min 30V/5A-dodatkową lampke kontrolną (wersja opcjonalna) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dario.G Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Potrzebujesz:-dodatkowy przełącznik-dwie "zwykłe" diody (nie LED)min 30V/5A-dodatkową lampke kontrolną (wersja opcjonalna)Można prosić jakieś szczegóły? Z góry dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niemand Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Mozna ,mozna :D Na kierownicy masz przełącznik do którego idzie zasilanie i jest rozdzielane przez w/w przełącznik na lewą lub prawa strone, poszukaj przewodu zasilania przed przełącznikiem dolutuj dodatkowy przewód ,zainstaluj na nim dodatkowy przełącznik (do awaryjnych) omin seryjny przełacznik kierunkowskazów zrób "rozwidlenie" na koncach rozwidlenia zamontuj po jednej diodzie i podłacz jedną koncówke "rozwidlenia" do przewodu prawej strony kierunkowskazów, a drugi do lewej za przełącznikiem seryjnym.Diody muszą blokować napiecie min 30V i przepuszczac prod o natezeniu min 5A (tak wytłumaczysz to "Pani" w sklepie )Aaa zailanie do lampki kontrolnej wyprowadzasz za zamontowanym przełącznikiem awaryjnych.Powodzenia ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dario.G Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Dzięki za info! Prędzej chyba mi to wybuchnie niż zadziała, ale może spróbuję. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urban Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 :D Wiesz w jaki sposób można dziękować?? To Ci powiem. Jeżdże od kliku lat za granicę do naszych zachodnich sąsiadów. Za każdym razem jeżeli chcesz komuś podziękować poprostu włączasz jeden kierunek potem drugi. Jezeli koleś jest kumaty do bedzie wiedzał o co chodzi. Pozdro. Mówie Ci tak sie robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dario.G Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Wiesz w jaki sposób można dziękować?? To Ci powiem. Jeżdże od kliku lat za granicę do naszych zachodnich sąsiadów. Za każdym razem jeżeli chcesz komuś podziękować poprostu włączasz jeden kierunek potem drugi. Jezeli koleś jest kumaty do bedzie wiedzał o co chodzi. Pozdro. Mówie Ci tak sie robi.Ja to wiem, ale lubię takie różne fajne bajery :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.