Skocz do zawartości

HONDA CBR 600 ziana tłumika


roddick
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanko. Czy można wsadzić inny tłumik niż zaleca producent ?? Tzn. dostałem tłumik Leo Vince. Nikt nie wiedzial z jakiego motoru on jest. Problem w tym ze wiem że zalecany jest do mojego motoru o średnicy 50mm a ten tłumik ma 54mm. Jak bardzo to wpłynie na osiągi itp. ?? Czy mogę go założyć ?? może jakąś tuleje założyć ?? A czy długość tłumika również ma znaczenie ?? Prosiłbym o pomoc.

Pozdrawiam

Edytowane przez roddick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesteś chyba na tyle długo na tym forum że powinieneś wiedzieć - jest cały bardzo rozbudowany temat (i kilka mniejszych) o wymianach , przeróbkach , wybebeszaniu tłumików i ich ew następstwach dla różnych silników . warto by tam zajrzeć i poczytać bo wielu mądrych i doświadczonych ludzi tam pisało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie bardzo dawno nie zaglądałem. Wielkie sorki :]

 

 

Nie znalazłem konkretnej odp. na moje pytanie. Czy ktoś kto naprawde sie zna może mi na nie odpowiedziec. Byłbym wdzięczny. Pozdr

CBRka oczywiście na wtrysku.

Tłumik jest również krótszy o 10cm a mówią że lepiej zachować parametry tłumika jak to jest ??

Edytowane przez roddick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mam założony seryjny tłumiczek, nic nie było w nim robione. Tłumik jest ESD Leon Vince SBK slip-on. Właśnie w tym problem że nie znam sie na tłumikach a dostałem go bez pudełka itp. mam końcówke z kolektorami ( jest ona z motoru z silnikiem V ). Tyle wiem bo widać po ułożeniu kolektorów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz seryjny tłumik to na pewno nie jest przelot...

co za tym idzie jeśli założysz przelot to silnik będzie pracował w innych warunkach, czyli inaczej będzie oddawał moc (niekoniecznie lepiej, zazwyczaj słabszy dół). Za to dźwięk Leo Vince na pewno będzie o nieeebo lepszy od fabrycznego :icon_evil:

Tu musisz sam zdecydować czy zależy Ci bardzo na osiągach, czy raczej na wyglądzie i brzmieniu...

ps: powiedzmy że wpływ na żywotność silnika będzie znikomy (co nie znaczy że nie ma go w ogóle..)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to że seryjny to nie przelot to wiadomo.

Czy silniczek na wtrysku nie powinien się sam przestawić ?? Czy wstawienie o 10cm krótszego i o 4mm większej średnicy. Nie bedzie miało wiekszego znaczenia na zywotność silnika ?? Wiem że napewno jakąś bedzie miała bo zawsze ma w momencie zmiany. Jak mi spadnie moc o kilka koni to mi to nie przeszkadza ale ten seryjny tłumik az sie prosi o zmiane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie im wieksza srednica tym glosniejszy wydech.Dlugosc tlumika wplywa na ton dzwieku,im dluzszy tym glebszy,bardziej rasowy pomruk.Mozna by tez wdac sie w niuanse w jaki sposob perforowany jest rura przelotowa i jak "twardo " jest ubita wata szklana.

 

Jaki ty masz motocykl,954 ? Jezeli tak to spoko wrzucaj ten tlumik,bedzie dobrze dzialac bez zadnych skutkow ubocznych.

 

Te wszystki teorie o wypalonych zaworach,utraty mocy po zmianie koncowki wydechu w nowoczesnym silniku R4 sa absurdalne.W silniku jednocylindrowym moze maja jakis sens ale nie tutaj.Kolektor wydechowy w rzedowym 4 jest typu 4w2w1.Na kazdym polaczeniu,tzn kiedy 4 rury lacza sie w dwie a nastepnie w jedna nastepuja odbicia i pulacje gazow wydechowych.Kazda nastepna w miare oddalania sie jest coraz slabsza i ma coraz mniejszy wplym na przeplyw gazow w okolicy zaworu wydechowego.Czyli w przypadku koncowki mocy to jest juz trzecie odbicie.Wplyw tego jest znikomy na prace silnika.Jedyne co moze zaszkodzic to restrykcyjy tlumik ktory hamuje,blokuje wylot spalin.

 

Zainteresowanych odsylam do powercommander.com i niech sobie przestudiuja mapy paliwa do danych motocykli za fabrycznym wydechem i filtrem.Okaze sie ze fabryczne ustawienia sa bardzo bogate w zakresie duzych uchylen przepustnicy.Zubozenie ich powoduje podwyzszenie mocy.Kuriozalnie, wrzucenie przelotowego tlumika spowoduje ze mieszanka ulegnie zubozeniu i niejako sama sie dobrze ustawi w tym zakresie.

 

Fabryczne ustawienia sa natomiast ubogie w zakresie niskich obrotow i malych uchylen przepustnicy,czyli tam gdzie motocykl jest testowany podczas homologacyjnych badan na toksycznosc spalin.Tam mozna dolozyc troche paliwa.Tylko ze jazda przy 4000 z ledwo odkreconym gazem w cbr 954 jeszcze nikomu nie wypalila zaworow z powodu trosze ubogiej mieszanki.To nie jest rok 1954 tylko XXI wiek i metalurgia posunela sie troszaczke do przodu.

 

Jezeli jest to 954 tak jak na twoim Avatar,to 50 mm czyli ok. 2 cale jest raczej zbyt male w stosunku do mocy generowanej przez silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomekd Wielkie dzieki za pomoc. Tylko mała uwaga w tytule i później w odp. Pisałem ze mam motorek CBR Fsport czyli 600tke na wtrysku :]

Czyli z tego co zrozumialem zmiana samej końcówki nie bedzie miała takiego wpływu na silnik jak cały układ kolektor+końcówka. Poprostu przede wsystkim właśnie mi chodzi o zmiane tego dźwięku i ten mój piękny Leo Vince pasuje super wkońcu nie wystaje poza obrys motocykla. To, że bedzie troche inna tonacja dżwięku to bardzo dobrze przynajmniej bede sie wyróżniał :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...