roddick Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 (edytowane) Witam Mam pytanko. Czy można wsadzić inny tłumik niż zaleca producent ?? Tzn. dostałem tłumik Leo Vince. Nikt nie wiedzial z jakiego motoru on jest. Problem w tym ze wiem że zalecany jest do mojego motoru o średnicy 50mm a ten tłumik ma 54mm. Jak bardzo to wpłynie na osiągi itp. ?? Czy mogę go założyć ?? może jakąś tuleje założyć ?? A czy długość tłumika również ma znaczenie ?? Prosiłbym o pomoc. Pozdrawiam Edytowane 16 Stycznia 2008 przez roddick Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 jesteś chyba na tyle długo na tym forum że powinieneś wiedzieć - jest cały bardzo rozbudowany temat (i kilka mniejszych) o wymianach , przeróbkach , wybebeszaniu tłumików i ich ew następstwach dla różnych silników . warto by tam zajrzeć i poczytać bo wielu mądrych i doświadczonych ludzi tam pisało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roddick Opublikowano 17 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 (edytowane) właśnie bardzo dawno nie zaglądałem. Wielkie sorki :] Nie znalazłem konkretnej odp. na moje pytanie. Czy ktoś kto naprawde sie zna może mi na nie odpowiedziec. Byłbym wdzięczny. PozdrCBRka oczywiście na wtrysku. Tłumik jest również krótszy o 10cm a mówią że lepiej zachować parametry tłumika jak to jest ?? Edytowane 17 Stycznia 2008 przez roddick Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 podstawowe pytanie jest takie: czy teraz masz założoną przelotówkę? i czy ten nowy jest przelotówką?jeśli teraz masz przelot, a założysz o 4 mm większy to różnicy w jeździe na pewno nie odczujesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roddick Opublikowano 17 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 Teraz mam założony seryjny tłumiczek, nic nie było w nim robione. Tłumik jest ESD Leon Vince SBK slip-on. Właśnie w tym problem że nie znam sie na tłumikach a dostałem go bez pudełka itp. mam końcówke z kolektorami ( jest ona z motoru z silnikiem V ). Tyle wiem bo widać po ułożeniu kolektorów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 Jeśli masz seryjny tłumik to na pewno nie jest przelot...co za tym idzie jeśli założysz przelot to silnik będzie pracował w innych warunkach, czyli inaczej będzie oddawał moc (niekoniecznie lepiej, zazwyczaj słabszy dół). Za to dźwięk Leo Vince na pewno będzie o nieeebo lepszy od fabrycznego :icon_evil: Tu musisz sam zdecydować czy zależy Ci bardzo na osiągach, czy raczej na wyglądzie i brzmieniu...ps: powiedzmy że wpływ na żywotność silnika będzie znikomy (co nie znaczy że nie ma go w ogóle..) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roddick Opublikowano 17 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 No to że seryjny to nie przelot to wiadomo.Czy silniczek na wtrysku nie powinien się sam przestawić ?? Czy wstawienie o 10cm krótszego i o 4mm większej średnicy. Nie bedzie miało wiekszego znaczenia na zywotność silnika ?? Wiem że napewno jakąś bedzie miała bo zawsze ma w momencie zmiany. Jak mi spadnie moc o kilka koni to mi to nie przeszkadza ale ten seryjny tłumik az sie prosi o zmiane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 Generalnie im wieksza srednica tym glosniejszy wydech.Dlugosc tlumika wplywa na ton dzwieku,im dluzszy tym glebszy,bardziej rasowy pomruk.Mozna by tez wdac sie w niuanse w jaki sposob perforowany jest rura przelotowa i jak "twardo " jest ubita wata szklana. Jaki ty masz motocykl,954 ? Jezeli tak to spoko wrzucaj ten tlumik,bedzie dobrze dzialac bez zadnych skutkow ubocznych. Te wszystki teorie o wypalonych zaworach,utraty mocy po zmianie koncowki wydechu w nowoczesnym silniku R4 sa absurdalne.W silniku jednocylindrowym moze maja jakis sens ale nie tutaj.Kolektor wydechowy w rzedowym 4 jest typu 4w2w1.Na kazdym polaczeniu,tzn kiedy 4 rury lacza sie w dwie a nastepnie w jedna nastepuja odbicia i pulacje gazow wydechowych.Kazda nastepna w miare oddalania sie jest coraz slabsza i ma coraz mniejszy wplym na przeplyw gazow w okolicy zaworu wydechowego.Czyli w przypadku koncowki mocy to jest juz trzecie odbicie.Wplyw tego jest znikomy na prace silnika.Jedyne co moze zaszkodzic to restrykcyjy tlumik ktory hamuje,blokuje wylot spalin. Zainteresowanych odsylam do powercommander.com i niech sobie przestudiuja mapy paliwa do danych motocykli za fabrycznym wydechem i filtrem.Okaze sie ze fabryczne ustawienia sa bardzo bogate w zakresie duzych uchylen przepustnicy.Zubozenie ich powoduje podwyzszenie mocy.Kuriozalnie, wrzucenie przelotowego tlumika spowoduje ze mieszanka ulegnie zubozeniu i niejako sama sie dobrze ustawi w tym zakresie. Fabryczne ustawienia sa natomiast ubogie w zakresie niskich obrotow i malych uchylen przepustnicy,czyli tam gdzie motocykl jest testowany podczas homologacyjnych badan na toksycznosc spalin.Tam mozna dolozyc troche paliwa.Tylko ze jazda przy 4000 z ledwo odkreconym gazem w cbr 954 jeszcze nikomu nie wypalila zaworow z powodu trosze ubogiej mieszanki.To nie jest rok 1954 tylko XXI wiek i metalurgia posunela sie troszaczke do przodu. Jezeli jest to 954 tak jak na twoim Avatar,to 50 mm czyli ok. 2 cale jest raczej zbyt male w stosunku do mocy generowanej przez silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roddick Opublikowano 18 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 Tomekd Wielkie dzieki za pomoc. Tylko mała uwaga w tytule i później w odp. Pisałem ze mam motorek CBR Fsport czyli 600tke na wtrysku :] Czyli z tego co zrozumialem zmiana samej końcówki nie bedzie miała takiego wpływu na silnik jak cały układ kolektor+końcówka. Poprostu przede wsystkim właśnie mi chodzi o zmiane tego dźwięku i ten mój piękny Leo Vince pasuje super wkońcu nie wystaje poza obrys motocykla. To, że bedzie troche inna tonacja dżwięku to bardzo dobrze przynajmniej bede sie wyróżniał :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.