Boczi013 Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 masz w linku wyzej. Na kloszu powinno pisac jaka zarówka powinna byc, zobacz u siebe i napisz jaką powinienes miec do swojego klosza. masz w linku wyzej. Na kloszu powinno pisac jaka zarówka powinna byc, zobacz u siebe i napisz jaką powinienes miec do swojego klosza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 Zle skutki? Gowniane swiecenie, obciaza pradnice, aku...Kup normalna zarowke, mozna ja bez problemu dostac w motoryzacyjnym, albo na allegro. Co do swiecenia, to nie wsadzaj do lampy zarowki od (no wlasnie od czego? Od STOP-u?), bo bedzie swiecic co najwyzej w niebo. Zarówka do Twojego sprzeta kosztuje bodajze 10zł, po co kombinowac? czlowieku wsadziles mocna zarowke i do tego 12 v i sie dziwisz ze kierunki i lampki slabo dzialaja :wink: , kup jakas 6V/15 i tyle albo 6/20/20 :biggrin: Panowie widze że nie znacie Prawa Oma.Pewnie powiecie po co macie je znac?Chociaż nie gadajcie bzdur.Żarówka na 12V/15W pobiera mniej prądu niż 6V/21W.Żeby nie było ze wam tu ściemniam napisze wzory:P=U*I ==>I=P/UI=15W/12V=1,2A dla żarówki 12VI=21W/6V=3,5A dla żarówki 6V Jeżeli to do was nie przemawia to rezystancje żarówek wynoszą odpowiednio 10omów dla żarówki 12V i 1,71 oma dla żarówki 6V.Chyba nie musze mówic,że im mniejsza rezystancja tym wieksza kondutancja a co za tym idzie wiekszy pobór pradu czyli wieksze obciążenie prądnicy.Może mój post graniczy z offtopem ale może komuś przydadzą się takie elementarne zagadnienia z elektrotechniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KUBAS007 Opublikowano 21 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Sory ze caly czas wykopuje te tematy ale nie chce mi sie zakaldac nowego w na takie blache sprawy.Interesuje mnie jak to ejst z akumulatorem w DT 50 moj to 91 rok ichlodzony poweitrzem mowi odrazu wiec jaki on jest 6V czy 12V.Zanczy chyba 12V bo wszedzie mam zarowki pod 12V i tata sie zapytal elekrtyka i ten powiedzial ze jak mam 3 korki to 6V a jak 6 korkow to 12V, no a u mnie jest 6 korkow to chyba 12V i wzialem go naladowalem prostownikiem 12 V i jest ok.Znow w serwisowce pisze ze jest 6 V i sam juz nie wiem a na akumulatorze nie pisze znacyz startejest i nie widze i woltomierza nie mam jak sadzicie jaki ten akumulator ma napiecie??i Czy to ladowniae mu nei zaszkodzilo?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Litrus Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 (edytowane) To spraw sobie voltomierz. Tam jest na 100000000%%% instalacja 6v. I pewnie masz akumulator 6v bo szukalem takich malych 12 i nigdzie nie bylo, a chcialem wsadzic go bez ladowania dla samych kierunkow.Tylko w sklepie motocyklowym kupisz na przod do lampy 6v zarowke. Ona ma taki kaptur. Moze poprostu jako zamiennik ktos dal 12. Edytowane 22 Stycznia 2008 przez Litrus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KUBAS007 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 To spraw sobie voltomierz. Tam jest na 100000000%%% instalacja 6v. I pewnie masz akumulator 6v bo szukalem takich malych 12 i nigdzie nie bylo, a chcialem wsadzic go bez ladowania dla samych kierunkow.Tylko w sklepie motocyklowym kupisz na przod do lampy 6v zarowke. Ona ma taki kaptur. Moze poprostu jako zamiennik ktos dal 12. No dobra ale to znow wszytkie zarowki zamienic bo ja mamw szedzie zarowki 12 Vdoslownie wszedzie kierunki klosz z tlu w reflekotorze z przodu i chyba od kontrolek tez mam pod 12 V.a Co do akumulatora to nic mu nie bedzie po tym ladowaniu prostownikiem 12 V?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tygrys Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 wejdż na stronę serwisówek ,ściągnij ją sobie ,poczytaj .pożycz woltomierz zmierz napięcie ładowania i wreszcie ustal jaka to instalacja-6v czy 12v.osobiście miałem kiedyś wsk 175 i tam była instalacja 6v z wyjątkiem światła mijania/drogowe które było zasilane bezpośrednio z alternatorai miało 12v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Litrus Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 jesli to jest aku 6v a pewnie jest, to napewno cos mu zaszkodzilo. Ile go ladowales ?Zmien wszystkie zarowki oprocz w kontrolkach na 6v i poczujesz roznice.I tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KUBAS007 Opublikowano 24 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 jesli to jest aku 6v a pewnie jest, to napewno cos mu zaszkodzilo. Ile go ladowales ?Zmien wszystkie zarowki oprocz w kontrolkach na 6v i poczujesz roznice.I tyle. Nie ładowałem go dlugo moze ze 3 h i tyle bo juz byl dobry bylo sluchac takie"gazowanie" to juz sie naladowal to odlaczylem i dzieki za wszytkie odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.