wit1977 Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Witam. Nie piszesz, czy startuje Ci rozrusznik. Ja w zeszłym roku miałem problem z przekaźnikiem rozrusznika. "chwytał" za którymś razem. Oczywiście przekaźnik był solidnie zmontowany, więc musiałem zrobić "trepan" dookoła korpusu. Po zdjęciu kapsla okazało się, że znajdująca się tam dioda jest uszkodzona. Na szczęście była wpinana, więc po wymianie na sprawną wszystko wróciło do normy. Całość złożyłem, plastik "zlałem" lutownicą a na to koszulka termokurczliwa z uszczelniaczem. Parę ładnych groszy w kieszeni i spokojna głowa. Pozdrawiam i życzę powodzenia. Odnośnie gorącego regla, to sprawdź przewody-czy też nie grzeją się. miałem podobny problem. Może znajdziesz coś w moich postach. :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakret2 Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Proste sprawdzenie stanu akumulatora to naladowac go do pelna po czym zapalic swiatla moto bez zapalonego silnika na 1 min i sprawdzic napiecie przed i po tym czasie. Jezeli napiecie spadnie ponizej 12V po obciazeniu aku przez minute, nie nalezy spodziewac sie niczego dobrego.Mysle ze tak jak przyklejony temat o olejach trzeba bedzie przykleic temat o sprawdzanu ukladu ladowania i aku, bo pytanie bez przerwy sie powtarzaja.Po sprawdzeniu stanu akumulatora mozna zapalic silnik i sprawdzic za jednym zamachem uklad ladowania badajac napiecie na klemach aku przy wolnych i 5 tys obrotow.Swiatla maja byc caly czas zapalone. Ladowanie nie powinno byc nizsze niz 13.5V na wolnych i nie wyzsze niz 14.5 - 15 V na wysokich obrotach. Adam M.ja wlasnie tak zrobilem i prad aka przed zapaleniem swiatel 13V a po minucie z swiatlami 9,5 ale po ok 30 sek mialem 12V czyli mam aku do wymiany? a mam podobny problem z ladowaniem tylko umnie jest tak ze im wyzsze obroty to napiecie ladowania maleje do 13,5/6V a na wolnych z swiatlami mam 14,0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 ja wlasnie tak zrobilem i prad aka przed zapaleniem swiatel 13V a po minucie z swiatlami 9,5 ale po ok 30 sek mialem 12V czyli mam aku do wymiany? a mam podobny problem z ladowaniem tylko umnie jest tak ze im wyzsze obroty to napiecie ladowania maleje do 13,5/6V a na wolnych z swiatlami mam 14,0Aku do wymiany. Kup normalna dedykowana do tego motocykla Yuase nia zadne wynalazki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 O ile solenoid(stycznik rozruchu) masz rozbieralny, to rozbierz i sprawdź stan jego styków. W momencie rozruchu przepływa przez nie bardzo duży prąd powodując przyspieszone śniedzenie i do tego zgorzel. W momencie rozłączania przycisku rozruchu pomiędzu stykami solenoidu na ułamek sekundy tworzy się łuk elektryczny, działający jak miniaturowa spawarka. Wytapia powierzchnię styków i uwalnia inne produkty nie sprzyjające przewodnosci elektrycznej. Wyczyść styki do ,,błysku'' bardzo drobnym papierem ściernym, ewentualnie przeszlifuj tak aby oba idealnie dolegały powierzchniami.Pozdrawiam!Robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamic Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 witam. Ostatnio mialem ten sam problem i najlepiej sprawdz ładowanie miernikiem i jak ktos wczesniej napisal zeby mialo około 14V a jeśli nie to podejrzewał bym regulator bo to było u mnie i do tego odnowiłem takie wrażenie ze brakuje mu prądu a zarazem mocy na wyzszych obrotach i przy właczonych swiatłach. i tak dołacze sie do dyskusji na temat odłączania akumulatora zebys w zadnym wypadku tego nie robil w przypadku gdy silnik pracuje bo od razu pujda diody prostujace alternatora..... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
begoodmikey Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Witam,Chciałbym się podłączyć pod temat. Mój motor to Aprilia RSV Mille 2003 r. ,prosiłbym o interpretacje moich pomiarów:aku bez obciążenia (nowy) 13Vaku w motorze, światła właczone 12,7-12,8 Vwolne obroty, światła właczone 12,8-13,5V3 i 5 tys. obr., światła właczone 12,6-12,8 V Wg mnie coś tu jest nie tak, przynajmniej jednego volta mi brakuje. Będę wdzięczny za wasze opinie.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Witam,Chciałbym się podłączyć pod temat. Mój motor to Aprilia RSV Mille 2003 r. ,prosiłbym o interpretacje moich pomiarów:aku bez obciążenia (nowy) 13Vaku w motorze, światła właczone 12,7-12,8 Vwolne obroty, światła właczone 12,8-13,5V3 i 5 tys. obr., światła właczone 12,6-12,8 V Wg mnie coś tu jest nie tak, przynajmniej jednego volta mi brakuje. Będę wdzięczny za wasze opinie.Pozdrawiam. Owszem napięcia są za niskie. Zacznij od sprawdzenia i naprawy wszystkich połaczeń alternator - regler , regler -masa , regler aku , aku - masa. Wszystkie styki w kostkach oczysc do metalicznego połysku , tak samo połaczenia z masa.Jesli to nie pomoże to rozpinasz kostkę alternatora i mierzysz napiecie pomiedzy kaxdą z faz woltomierzem prądu przemiennego AC. Jakie powinno być , zobacz w serwisowce. z reguły ponad 70V AC.Jesli wartosc napiec odpowiada zgodnie z danymi fabrycznymi to pozostaje regler. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
begoodmikey Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 U mnie napięcie między fazami pwinno być >60V. Mam też mozliwość pożyczenia regulatora - jutro biorę się do roboty. Można zmierzyć napięcie na wyjściu z regulatora ? W którm miejscu to mierzyć?Dziękuję i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 No jeszcze warto sprawdzic dzialanie samego przycisku ( wlacznika ) rozrusznika - czesto gesto wilgoc powoduje zasniedzenie stykow i brak przewodzenia pradu. Adam M. ja polecam po przeczyszczeniu stycznikow, zlacz itd spryskanie WD 40, bo miedzy inymi jest on do tego przeznaczony, zabezpiecza on bardzo dobrze wszelkie powierzchnie meidziane przed utlenianiem i nadpalaniem styków.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.