Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem?


Baaaca
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nie piszesz, czy startuje Ci rozrusznik. Ja w zeszłym roku miałem problem z przekaźnikiem rozrusznika. "chwytał" za którymś razem. Oczywiście przekaźnik był solidnie zmontowany, więc musiałem zrobić "trepan" dookoła korpusu. Po zdjęciu kapsla okazało się, że znajdująca się tam dioda jest uszkodzona. Na szczęście była wpinana, więc po wymianie na sprawną wszystko wróciło do normy. Całość złożyłem, plastik "zlałem" lutownicą a na to koszulka termokurczliwa z uszczelniaczem. Parę ładnych groszy w kieszeni i spokojna głowa. Pozdrawiam i życzę powodzenia. Odnośnie gorącego regla, to sprawdź przewody-czy też nie grzeją się. miałem podobny problem. Może znajdziesz coś w moich postach. :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Proste sprawdzenie stanu akumulatora to naladowac go do pelna po czym zapalic swiatla moto bez zapalonego silnika na 1 min i sprawdzic napiecie przed i po tym czasie. Jezeli napiecie spadnie ponizej 12V po obciazeniu aku przez minute, nie nalezy spodziewac sie niczego dobrego.

Mysle ze tak jak przyklejony temat o olejach trzeba bedzie przykleic temat o sprawdzanu ukladu ladowania i aku, bo pytanie bez przerwy sie powtarzaja.

Po sprawdzeniu stanu akumulatora mozna zapalic silnik i sprawdzic za jednym zamachem uklad ladowania badajac napiecie na klemach aku przy wolnych i 5 tys obrotow.

Swiatla maja byc caly czas zapalone. Ladowanie nie powinno byc nizsze niz 13.5V na wolnych i nie wyzsze niz 14.5 - 15 V na wysokich obrotach.

 

Adam M.

ja wlasnie tak zrobilem i prad aka przed zapaleniem swiatel 13V a po minucie z swiatlami 9,5 ale po ok 30 sek mialem 12V czyli mam aku do wymiany? a mam podobny problem z ladowaniem tylko umnie jest tak ze im wyzsze obroty to napiecie ladowania maleje do 13,5/6V a na wolnych z swiatlami mam 14,0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wlasnie tak zrobilem i prad aka przed zapaleniem swiatel 13V a po minucie z swiatlami 9,5 ale po ok 30 sek mialem 12V czyli mam aku do wymiany? a mam podobny problem z ladowaniem tylko umnie jest tak ze im wyzsze obroty to napiecie ladowania maleje do 13,5/6V a na wolnych z swiatlami mam 14,0

Aku do wymiany. Kup normalna dedykowana do tego motocykla Yuase nia zadne wynalazki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile solenoid(stycznik rozruchu) masz rozbieralny, to rozbierz i sprawdź stan jego styków. W momencie rozruchu przepływa przez nie bardzo duży prąd powodując przyspieszone śniedzenie i do tego zgorzel. W momencie rozłączania przycisku rozruchu pomiędzu stykami solenoidu na ułamek sekundy tworzy się łuk elektryczny, działający jak miniaturowa spawarka. Wytapia powierzchnię styków i uwalnia inne produkty nie sprzyjające przewodnosci elektrycznej. Wyczyść styki do ,,błysku'' bardzo drobnym papierem ściernym, ewentualnie przeszlifuj tak aby oba idealnie dolegały powierzchniami.

Pozdrawiam!

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. Ostatnio mialem ten sam problem i najlepiej sprawdz ładowanie miernikiem i jak ktos wczesniej napisal zeby mialo około 14V a jeśli nie to podejrzewał bym regulator bo to było u mnie i do tego odnowiłem takie wrażenie ze brakuje mu prądu a zarazem mocy na wyzszych obrotach i przy właczonych swiatłach. i tak dołacze sie do dyskusji na temat odłączania akumulatora zebys w zadnym wypadku tego nie robil w przypadku gdy silnik pracuje bo od razu pujda diody prostujace alternatora..... Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Chciałbym się podłączyć pod temat. Mój motor to Aprilia RSV Mille 2003 r. ,prosiłbym o interpretacje moich pomiarów:

aku bez obciążenia (nowy) 13V

aku w motorze, światła właczone 12,7-12,8 V

wolne obroty, światła właczone 12,8-13,5V

3 i 5 tys. obr., światła właczone 12,6-12,8 V

 

Wg mnie coś tu jest nie tak, przynajmniej jednego volta mi brakuje. Będę wdzięczny za wasze opinie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Chciałbym się podłączyć pod temat. Mój motor to Aprilia RSV Mille 2003 r. ,prosiłbym o interpretacje moich pomiarów:

aku bez obciążenia (nowy) 13V

aku w motorze, światła właczone 12,7-12,8 V

wolne obroty, światła właczone 12,8-13,5V

3 i 5 tys. obr., światła właczone 12,6-12,8 V

 

Wg mnie coś tu jest nie tak, przynajmniej jednego volta mi brakuje. Będę wdzięczny za wasze opinie.

Pozdrawiam.

 

Owszem napięcia są za niskie. Zacznij od sprawdzenia i naprawy wszystkich połaczeń alternator - regler , regler -masa , regler aku , aku - masa. Wszystkie styki w kostkach oczysc do metalicznego połysku , tak samo połaczenia z masa.

Jesli to nie pomoże to rozpinasz kostkę alternatora i mierzysz napiecie pomiedzy kaxdą z faz woltomierzem prądu przemiennego AC. Jakie powinno być , zobacz w serwisowce. z reguły ponad 70V AC.

Jesli wartosc napiec odpowiada zgodnie z danymi fabrycznymi to pozostaje regler.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeszcze warto sprawdzic dzialanie samego przycisku ( wlacznika ) rozrusznika - czesto gesto wilgoc powoduje zasniedzenie stykow i brak przewodzenia pradu.

 

Adam M.

ja polecam po przeczyszczeniu stycznikow, zlacz itd spryskanie WD 40, bo miedzy inymi jest on do tego przeznaczony, zabezpiecza on bardzo dobrze wszelkie powierzchnie meidziane przed utlenianiem i nadpalaniem styków....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...