streetracer23 Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 obróciło(jedna wlazła pod drógą) mi panewke na 2 cylindrze, standard w kawach od gumowania ;] rozebrałem silnik i wał tez nadaje sie tylko do wymiany ;] pytanie brzmi czy wystarczy ze zakupie 2 wał z panewkami i go załoze??? czy trzeba coś jeszcze powymieniac?? np. korbe itp. czy wystarczy tylko przełozyc wał panewki i wszystko poskładać do kupy??? i jeszcze jedno pytanko czy jest ktoś z wrockakto mi rozkuje łancuszek rozrządu a potem zakuje??? albo moze ktos mi powie jak to zrobić???pozdawiam i dzieki za odpowiedzi ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st@f Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 Mi obrociła sie panewka w CBX 550F, wał dałem do szlifu , panewki dorobili mi w Pruszczu Gdańskim, no i dokupiłem korbowod ktory z tego co sie orientuje nalezy wymienic(zregenerować) ,pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 Używany wał kupuje się w niemcowni z korbami a dopiero potem możesz sobie dobrać w/g symboli na bloku i na wale odpowiednie panewki, druga sprawa to zakup nowej pompy oleju którą koniecznie powinno się wymienić.Tematy o szlifowaniu wałów i dorabianiu panewek możesz od razu włożyć pomiędzy bajki Jana Brzechwy. Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 a dlaczego pompe nalezy wymieniac ? i czy musi byc nowa czy moze byc uzywka ? KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st@f Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 Używany wał kupuje się w niemcowni z korbami a dopiero potem możesz sobie dobrać w/g symboli na bloku i na wale odpowiednie panewki, druga sprawa to zakup nowej pompy oleju którą koniecznie powinno się wymienić.Tematy o szlifowaniu wałów i dorabianiu panewek możesz od razu włożyć pomiędzy bajki Jana Brzechwy. Zgadza sie,juz teraz nie powinno sie takich numerow robic,mysle ze dlatego ze czopy wałow podlegaja powierzchniowej obrobce cieplnej (utwardzeniu cienkiej warstewki powierzchni czopa), w swojej poprzedniej wypowiedzi chcialem podkresic ze nalezy tez wymienic korbowod rowniez,zle sie wyrazilem,sorki,pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 a dlaczego pompe nalezy wymieniac ? i czy musi byc nowa czy moze byc uzywka ?A dlatego że w momencie zacierania się panewki cały ten syf jest wciągany przez pompę olejową i po kilku minutach nadaje się jedynie na pamiątkową popielniczkę.Wydatek nieduży w porównaniu z kosztami ponownego remontu.Dla przykładu GPZ900R po wymianie wału bez pompy dawał ciśnienie 2atm przy 8000 obr/min. :biggrin: Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer23 Opublikowano 12 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 wał z panewkami juz zamówiłem, do tego jedna korbe, pompe w zx9r trzeba rozebrac na czynniki pierwsze zeby rozpołowić silnik i wyglada ok, nie jest poprzycierana wiec wymieniac nietrzeba, a jak bedzie w razie wypadku za małe ciśnienie to mozna ja wyjąć bez rozpoławiania silnika ;]. tylko teraz mam dylemat z ta korbą bo silnik mam w garazu na wiosce za miastem i niemam jak teraz sprawdzic czy dam rade wyjąc sworzen tłoka od dołu i zmienic ta korbe,czy musze jeszcze do tego całą góre silnika rozwalac?? i jak jest z tym łancuszkiem rozrzadu?? da sie go w warunkach garazowych rozkuc i zakuć?? bo nie chce zeby potem przez pekniety łańcuszek pomieliło mi głowice ;];];] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 wał z panewkami juz zamówiłem, do tego jedna korbe, pompe w zx9r trzeba rozebrac na czynniki pierwsze zeby rozpołowić silnik i wyglada ok, nie jest poprzycierana wiec wymieniac nietrzeba, a jak bedzie w razie wypadku za małe ciśnienie to mozna ja wyjąć bez rozpoławiania silnika ;]. tylko teraz mam dylemat z ta korbą bo silnik mam w garazu na wiosce za miastem i niemam jak teraz sprawdzic czy dam rade wyjąc sworzen tłoka od dołu i zmienic ta korbe,czy musze jeszcze do tego całą góre silnika rozwalac?? i jak jest z tym łancuszkiem rozrzadu?? da sie go w warunkach garazowych rozkuc i zakuć?? bo nie chce zeby potem przez pekniety łańcuszek pomieliło mi głowice ;];];] Jak juz i tak rozbierasz caly silnik, to kup sobie zakuty lancuszek i załóż Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer23 Opublikowano 12 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 to takie proste???to po co mam kupowac zakuty skoro ten co jest jest zakuty i wystarczyło by go zdjąć i potem założyć;] tylko powiedz mi jak to zrobic?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Normalnie, zakladasz go na wal, wal wkladasz w blok silnika i lancuszek sobie przeciagasz gora Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Do wymiany korbowodu i tak musisz silnik rozmienić na drobne czyli dochodzi jeszcze komplet uszczelek i legalizacja głowicy a przy okazji dokładne jej sprawdzenie. Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer23 Opublikowano 12 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 (edytowane) no własnie chodzi mi o ten komplet uszczelek, to dodatkowe koszta, których chciałem uniknąć. moto chodziło dobrze brało jakies znikome ilości oleju i równitko pracowało wiec góra jest w bdb stanie, i niechciałem za dózo kasy łądować bo moto mi potrzebne tylko na ten sezon, bo na next planuje kupić jakiegoś nowszego gixera 1000 bo jak dla mnie to jedyny sensowny moto i nigdy wiecej zadnej kawy nie kupie. zobacze czy da sie wymienic bez ściagania góry, a jak sie ineda to nie pozostanie nic innego jak rozebranie go na czesci pierwsze;] tylko nie chce tego za bardzo robić bo tam jest ten rozrząd na płytkach a ja wczesniej nie miałem z czymś takim do czynienia i niechce za duzo potem sie motac przy tym. Edytowane 12 Stycznia 2008 przez streetracer23 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 (edytowane) no nastepny niezadowolony z kawy - bo sie zatarl wal podczas jazdy na gumie - nie rozsmieszaj mnie czlowieku i nie oslabiaj takimi wypowiedziami , jak zajezdzisz gixera to tez napiszesz ze suzuki to zlomy <LOL> Z twojego postu wnioskuje ze nie masz zielonego pojecia o technice moto , wiec nic dziwnego ze go zajezdziles Edytowane 12 Stycznia 2008 przez Nitomen KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Szczera prawda i jedyna.A nie lepiej było wcześniej zapytać jaj eksploatować ten motocykl aby mu nie zrobić kuku?Napisałem że korby nie wymienisz bez rozbiórki silnika - czyżbym coś źle napisał?Tylko na filmach rysunkowych Donald zdejmuje majtki przez głowę.Jeżeli chcesz sam naprawić i masz do tego warunki to jest wykonalne tylko skutek niepewny. Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Zaden motocykl z mieszanym ukladem olejenia jak wiekszosc 4 cyl. japonii nie wytrzyma dlugo jazdy na gumie, wiec nie rob sobie za duzych nadziei co do GSXR - znowu bedziesz zawiedziony.Uzywanie Kawy9R do tego celu bylo zlym pomyslem od samego poczatku, ale chyba o tym wiedziales ?W kazdym razie informacja byla na forum.Jezeli logicznie pomyslisz o wyjeciu korby z silnika to jedyna droga jest albo gora ( i trzeba zdjac glowice ) albo dolem ( i trzeba wyjac wal ).W obu przypadkach trzeba rozebrac rozrzad, wiec jesli i tak moto na jeden sezon i zmniejszasz koszty to rozebranie wszystkiego i uzycie wlasnego zakutego lancucha bedzie najtanszym rozwiazaniem. W kazdym wypadku komplet uszczelek cie czeka, wiec od tego nie uciekniesz. Adam M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi