Skocz do zawartości

Aprilia Rs 125


jurer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiście użylem google i przycisku szukaj. A więc do rzeczy. U kolegi w Rs 125 rok 2001. Po przewrotce pojawił się problem ze stopką boczną otóż czujnik gdzieś walnął. No i po złożeniu nóżki i wbiciu biegu moto gasło- tak jak by nóżka była rozłożona. No więc zrobiłem u niego taki myk jak u siebie w KMX'ie że po odłączeniu wiązki od modułu złączyłem te 3 kable (w kmxie są 2) - niby po co 3 w RS? Teraz świeci się kontrolka od nóżki ale po wbiciu biegu moto jedzie, a nie tak jak wcześniej gasło. Ale pojawił się problem taki że podczas jazdy blokuje jakby skrzynie.. Tzn tylne koło. Nie jest to spowodowane hamulcem. Zaznaczę żę sprzęgło się kończy. Ale tu bym nie szukał problemu. Może być tak że ta stopka odcina zapłon i blokuje skrzynie? Zaznacze że podczas jazdy blokuje np koło i albo trzeba zgasić motor i odpalić na nowo. Albo samo się odblokuje. Odstępy między blokowaniami są nieregularne. Jak dowiem się i zauważe coś jeszcze to dopisze. Miał ktoś z tym problem? Nie wiem nie rozumiem Włoszek.. nie ma to jak Japonia prosta :bigrazz: 2 kable i działa :bigrazz:

 

Edit: Może tak być że na obwodzie jest opornik?

Edytowane przez jurer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tance..w zaden sposob czujnik nuzki nie blokuje ci kolaa...to jest po ot zebys sie neizabil z rozlozona a nie zabil gdy na zakrecie zachamuje ci kolo.cos hamuje..mozliwe ze przegrzany jest tlok i lapie,mozliwe ze cos w sprzegle.mozliwe ze jakies lozysko sie wysypalo.napewno dkiel sprzegla do zdjecia jak wszystko tam ok to silnik w pol.pzdr.no chyba ze cos z ukladem hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie czujnik nóżki, przecież nawet jakby odcinał zapłon to kompresja nie jest tak potężna żeby blokować koło. Obstawiam podobnie jak dibo, że jest to przegrzewający się tłok albo sypiące się łożysko - sprzęgło raczej nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłok przegrzewa się zaraz po odpaleniu? Za zaczós jeszcze skutera powietrzaka to puchnał mi jak się nagrzał i po przejechaniu kilka km. Ale tu w tych temp i zaraz po odpaleniu? No to zaczeniemy od sprzęgła.. Szczególnie że dzień wcześniej jeździła jak ta lala! Tak jak poprzednio.. Powody puchniecia tloka? Prosze o wymienie? Zepsuta chlodnica? Przegrzewanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wale ma sie rozumieć?

Dziwne.. No i jakas przyczyna? Hmm wiem ze w łożysku to tak nagle sie moglo stać.. ale tak żeby z dnia na dzien ? :icon_mrgreen:

Edytowane przez jurer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że łożysko by piszczało, bądź świszczało prawda? Ale tu tego nie słychać... Póki co silnik na stole już jest. Na tłoku jest pełno nagaru.. Zawór zapieczony. Przy poruszaniu zębatką tłok chodzi bez problemów! echh te Aprilie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cuż skoro nie moge edytować (nie wiem dlaczego?? W innych tematach mogę) Ten post też mogę edytować a innych nie w tym temacie?.. Więc pisze kolejnego posta. Oto co się stało w cylindrze.. prawdopodobne że były to obajwy zacierania.. hmm puchnięcia tłoka. Ktoś się wypowie czy to jest może nicasyl? To co na tłoku pisze to 53 98 ale to raczej rozmiar? Gładź cylindra nie jest zła gorzej z tłokiem który nadaje się na wyrzut..

Oto i fotki:

http://www.bikepics.com/pictures/1151421/ -tłok

http://www.bikepics.com/pictures/1151423/ -cylinder

Dziwne bo na tłoku są wżery na nawet 2 mm a na cylindrze nie ma takich wżerów..

 

Poda ktoś powód? Pierścienie całe i nie zapieczone. Coś wpadło..? Dodam że zawór wydechowy był od dłuższego czasu zapieczony.

Edytowane przez jurer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

według mnie tłok puchnął i starł sie oraz cylinder, miałem kiedyś tak w yamaha rd ze jechałem i odrazu zgasł okazało sie ze tłok nagrzał sie i opuchł i zatarł sie a stało sie to jakies 5 min po odpaleniu dodam ze wczesniej w tym dniu nie jezdziłem. Tłok moze byc ze złego materiału i puchnie albo coś ze świecą , bedzie potrzebny jakiś dobry nowy tłok i pierścienie bo widze ze te pierścienie są równe z tłokiem.

 

według mnie tłok puchnął ściskał pierścienie do cylindra i one sie zjechały az do tego momętu jak starły sie do równości z tłokiem

Edytowane przez dafi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to nikasil. Sprawdz czy nie sa sypniete lozyska i czy ich nie zmielilo i moglo to wlasnie wpasc miedzy tlok a cylinder ale gdyby cos sie stalo z lozyskiem to przedzej by cos chuczalo walilo, w jakim stanie jest korbowod?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...