benzyniarz Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Swoją aprilie z silnikem rotaxa 123 kupilem jakis czas temu jako uszkodoną z zamiarem naprawy. Uszkodzona była instalacja elektryczna (moduł zaplonowy i regulator napięcia) usterki te usunolem, w tej chwili iskra jest kompresja tez a mimo to motor dalej nie zapala. Zauwazylem ze magnesy na kole magnesowym sa popekane ale nie wykruszone- czy to moze byc przyczyna ze motor nie odpala? Prosze o rade :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 niepowiedziane jest ze iskra niezanika pod cisnieniem.Jezeli magnesy sa popekane znaczy ze cos w nie uderzylo.Byc moze zerwalo ci klin na wale i zaplon jest w nieodpowienim czasie.sprawdz rowniez czy dochodzi paliwo.Nie patrz mylnie ze swieca jest mokra bo moze byc morka z oleju jezeli masz podpiety dozownik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Ja bym jednak zdjął to koło i wymienił na jakies używane z allegro byle by dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benzyniarz Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Jaka może być przyczyna zanikania iskry pod ciśnieniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mm666 Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Jaka może być przyczyna zanikania iskry pod ciśnieniem? Kolega Dibo zasugerowal, ze popekane magnesy moga byc powodem problemow z odpowiednia energia iskry. Na wolnym powietrzu nie trzeba az tak duzo, zeby iskra przeskoczyla, pod cisnieniem wszystko musi dzialac jak nalezy, bo do zaplonu nie dojdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benzyniarz Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 (edytowane) Koło magnesowe z całymi magnesami na Allegro koszuje ok. 300zł, a więc dosyć dużo. Jak się upewnić że to jest przyczyną niepalenia motocykla? Szkoda kasy jeżeli miałoby się okazać po wymianie że to jednak nie to. Po zdjęciu fajki iskra przeskakuje z samego przewodu z ok. 6 mm. Klin jest ok. paliwo lałem bezpośrednio do cylindra (to apropo wcześniejszej odpowiedzi) Edytowane 14 Stycznia 2008 przez benzyniarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Kupilem zatarta aprilie rs 160 od znajomego i byla odloczona linka od tego jezyka w cylindrze. Bylo poprostu cos nakombinowane, Zawor byl non stop otwarty. Tutaj sa zdj 1 http://img181.imageshack.us/my.php?image=dscf5837qt2.jpg 2 http://img181.imageshack.us/my.php?image=dscf5834ph6.jpg Elektromagnes wiem ze dzial bo sprawdzalem w taki sposob wyciagnolem linke i pod akumulator byl podpiety prosownik wlaczajac swiatla, wzrastalo napiecie i elektromagnes sie chowal czyli jesli silnik bedize wlaczony to powinno byc ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 (edytowane) Masz po prostu wkręcony gwint zamiast takiego dziubka który trzyma linke. http://www.bikepics.com/pictures/1148029/ tak mniej więcej powinien wyglądać zawór (to jest akurat od rotaxa 122). Ja u siebie miałem jeszcze kawałek gwintu między płytką a tym "zahacznikiem" linki. Nie chcę cię martwić ale nie podoba mi się też kształt płytki zaworu, jest taka jakby wcięta kanciasta, zamiast łagodna łukowata. Dziwi mnie to że ktoś się bawił w jakieś gwinty i blokowanie zaworu w pozycji otwartej skoro elektromagnes działa a dorobienie wiertarką haczyka na linkę nie jest czymś hardcore'owym. A i jeszcze jedno, nie zauważyłem na twoim zaworku sprężyny ani podkładki a powinno to wyglądać tak: http://www.bikepics.com/pictures/1070009/ Edytowane 14 Stycznia 2008 przez SuleY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 no tam nie bylo nic. Kumpel ma rs 125 to wezme od niego zawor sprezyne i znajomy powinien mi to dorobic w romecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benzyniarz Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 Mam pytanko czy w Aprilia Pegaso 125 z silnikiem rotax 123 jest dozownik oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benzyniarz Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 Mam pytanko czy w Aprilia Pegaso 125 z silnikiem rotax 123 jest dozownik oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benzyniarz Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 (edytowane) Siema. Składam silnik z mojego pegaso . Czym sie kierować przy zakładaniu plastikowego koła zębatego na wał korbowy napędzajacego przeciwwage (na kole plastikowym są znaki a na frezie wału nie ma). chodzi oczywiście o Rotaxa 123 Edytowane 14 Lutego 2008 przez benzyniarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuku54 Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 na poczatku tego postu bylo mowione ze przy wlaczeniu zaplonu elektromagnes powinien ruszyc pozniej ktos sie wypowiedzial ze u niego rusza elektomagnes dopiero jak jest uruchomiony silnik, robie przeglad silnika i dzis akurat czyscilem i smarowalem linke i elektromagnes ale niestety u mnie nie rusza sie on po wlaczeniu zaplonu i powiedzcie mi koledzy gdzie jest modul sterujacy tym elektromagnesem bo za nic niemoge go wypatrzec od elektromagnesu kable wchodza w wiazke i ida w strone kierownicy gdzie slad po nich ginie w reszcie przewodow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goorny Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 Na moje oko silnik stoi zawór -zawór zamknięty.Zasilanie zaworu powinno być z cewki silnika a nie z akumulatora , chyba że jest odpowiednia elektronika.Jak wygląda to konkretnie w pegaso nie wiem, nie mam serwisówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.