Skocz do zawartości

RS 125 (rotax 123)


matik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Swoją aprilie z silnikem rotaxa 123 kupilem jakis czas temu jako uszkodoną z zamiarem naprawy. Uszkodzona była instalacja elektryczna (moduł zaplonowy i regulator napięcia) usterki te usunolem, w tej chwili iskra jest kompresja tez a mimo to motor dalej nie zapala. Zauwazylem ze magnesy na kole magnesowym sa popekane ale nie wykruszone- czy to moze byc przyczyna ze motor nie odpala? Prosze o rade :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niepowiedziane jest ze iskra niezanika pod cisnieniem.Jezeli magnesy sa popekane znaczy ze cos w nie uderzylo.Byc moze zerwalo ci klin na wale i zaplon jest w nieodpowienim czasie.sprawdz rowniez czy dochodzi paliwo.Nie patrz mylnie ze swieca jest mokra bo moze byc morka z oleju jezeli masz podpiety dozownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka może być przyczyna zanikania iskry pod ciśnieniem?

Kolega Dibo zasugerowal, ze popekane magnesy moga byc powodem problemow z odpowiednia energia iskry. Na wolnym powietrzu nie trzeba az tak duzo, zeby iskra przeskoczyla, pod cisnieniem wszystko musi dzialac jak nalezy, bo do zaplonu nie dojdzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło magnesowe z całymi magnesami na Allegro koszuje ok. 300zł, a więc dosyć dużo. Jak się upewnić że to jest przyczyną niepalenia motocykla? Szkoda kasy jeżeli miałoby się okazać po wymianie że to jednak nie to. Po zdjęciu fajki iskra przeskakuje z samego przewodu z ok. 6 mm. Klin jest ok. paliwo lałem bezpośrednio do cylindra (to apropo wcześniejszej odpowiedzi)

Edytowane przez benzyniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem zatarta aprilie rs 160 od znajomego i byla odloczona linka od tego jezyka w cylindrze. Bylo poprostu cos nakombinowane, Zawor byl non stop otwarty. Tutaj sa zdj 1 http://img181.imageshack.us/my.php?image=dscf5837qt2.jpg 2 http://img181.imageshack.us/my.php?image=dscf5834ph6.jpg

 

Elektromagnes wiem ze dzial bo sprawdzalem w taki sposob wyciagnolem linke i pod akumulator byl podpiety prosownik wlaczajac swiatla, wzrastalo napiecie i elektromagnes sie chowal czyli jesli silnik bedize wlaczony to powinno byc ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz po prostu wkręcony gwint zamiast takiego dziubka który trzyma linke. http://www.bikepics.com/pictures/1148029/ tak mniej więcej powinien wyglądać zawór (to jest akurat od rotaxa 122). Ja u siebie miałem jeszcze kawałek gwintu między płytką a tym "zahacznikiem" linki. Nie chcę cię martwić ale nie podoba mi się też kształt płytki zaworu, jest taka jakby wcięta kanciasta, zamiast łagodna łukowata. Dziwi mnie to że ktoś się bawił w jakieś gwinty i blokowanie zaworu w pozycji otwartej skoro elektromagnes działa a dorobienie wiertarką haczyka na linkę nie jest czymś hardcore'owym. A i jeszcze jedno, nie zauważyłem na twoim zaworku sprężyny ani podkładki a powinno to wyglądać tak: http://www.bikepics.com/pictures/1070009/

Edytowane przez SuleY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Siema. Składam silnik z mojego pegaso . Czym sie kierować przy zakładaniu plastikowego koła zębatego na wał korbowy napędzajacego przeciwwage (na kole plastikowym są znaki a na frezie wału nie ma). chodzi oczywiście o Rotaxa 123

Edytowane przez benzyniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na poczatku tego postu bylo mowione ze przy wlaczeniu zaplonu elektromagnes powinien ruszyc pozniej ktos sie wypowiedzial ze u niego rusza elektomagnes dopiero jak jest uruchomiony silnik, robie przeglad silnika i dzis akurat czyscilem i smarowalem linke i elektromagnes ale niestety u mnie nie rusza sie on po wlaczeniu zaplonu i powiedzcie mi koledzy gdzie jest modul sterujacy tym elektromagnesem bo za nic niemoge go wypatrzec od elektromagnesu kable wchodza w wiazke i ida w strone kierownicy gdzie slad po nich ginie w reszcie przewodow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko silnik stoi zawór -zawór zamknięty.Zasilanie zaworu powinno być z cewki silnika a nie z akumulatora , chyba że jest odpowiednia elektronika.Jak wygląda to konkretnie w pegaso nie wiem, nie mam serwisówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...