Skocz do zawartości

Intruder VL 1500LC problem z odpalaniem.


Łukasz S.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Od niedawna posiadam Intrudera 1500.Mam problemy z odpalaniem. Nie wiem czy jest to wina dekompresatora czy może zbyt mała pojemność akumulatora (12Ah),lub może zbyt niskie ładowanie(nie przekracza 13,50V). Może ktoś mi poradzi w jaki sposób się reguluje dekompres.czy może mam zbyt małe ładowanie. Proszę o pomoc i z góry dziękuję. :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informacje panie Cezsek. Pozdrawiam ;)

Co prawda nie jestem na 100% pewien.Ale wydaje mi sie ze 12 Ah to troche masz za maly akumulator.Ja mam INTRUZA 1400 i tam jest 14 Ah.I mimo ze u mnie dekompresatory dzialaja dobrze to aku ma co robic.Pozatym dochodzi spadek pojemnosci bo niska temperatura robi swoje.Jak bedzie cieplej to moze da rade.Ale na to bym nie liczyl tylko zmienil baterie,bo jak ci sie troche zaleje i trzeba bedze troche pokrecic to mu pradu nie starczy.A jaki ma byc pojemnoscia aku,to na 100% serwisowka ci powie. Jak chcesz wiecej info.o Intruzie to masz na INTRUDER WARMIA.Pozdrawiam :crossy:

Ps.Ladowanie srednie na poziomie 13.5 V jest jaknajbardziej prawidlowe.Wiec zaden regulator. :banghead:

Edytowane przez piterro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojemnosc aku jest oczywiscie wazna, ale ja zwrocilbym bardziej uwage na prad rozruchowy. Jakie masz to aku ? Jezeli akumulator ma juz kilka latek na karku to oczywiscie trzeba bedzie zmienic na nowy.

Chyba to nie az tak duzy wydatek ? :banghead:

 

PS. Odnosnie Twojego problemu z odpalaniem to nie napisales o nim NIC . Wiemy tylko ze masz ladowanie 13,5V ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator ma być 14Ah,wiem,że mam za mały.Może ktoś wię jak się reguluje dekompresatory?

I znow powtorze-serwisowka dokladnie to pokazuje.Tak z glowy to luz miedzy dzwigienka a noskiem stalym ma byc ok 1.5mm.Regulowany oczywiscie dlugoscia pancerza linki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojemnosc aku jest oczywiscie wazna, ale ja zwrocilbym bardziej uwage na prad rozruchowy. Jakie masz to aku ? Jezeli akumulator ma juz kilka latek na karku to oczywiscie trzeba bedzie zmienic na nowy.

Chyba to nie az tak duzy wydatek ? :banghead:

 

PS. Odnosnie Twojego problemu z odpalaniem to nie napisales o nim NIC . Wiemy tylko ze masz ladowanie 13,5V ...

 

Ok.piszę dosłownie:motocykl nie ma siły obrócić wału.Jak go troche przepchnę na biegu do przodu to wtedy zazwyczaj odpala. Niekiedy odpala też odrazu.

 

Akumulator mam nowy,ale troche za słaby.(taki dostałem wraz z kupnem motocykla)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje zrobic tak: naladowac aku prostownikiem na full i wtedy probowac odpalic.

 

hmm ... moze trzeba by sprawdzic pobor pradu rozrusznika ? Czy jak krecisz rozrusznikiem (w przypadku gdy rozrusznik slabo kreci) to czy wszystko przygasa (chodzi o wystepujace kontrolki) ?

Nie zaszkodzilo by sprawdzic przewody od aku do rozrusznika i mase (czy przewody/srednica jest oryginal ?).

Pozniej sprawdz tak jak wspomniales odpreznik (czy w ogole dziala). Jezeli to nie poskutkuje to zostaje do sprawdzenia rozrusznik - jego lozyskowanie, szczotki itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps.Ladowanie srednie na poziomie 13.5 V jest jaknajbardziej prawidlowe.Wiec zaden regulator. :)

Chyba jednak nie bardzo...

Prawidłowe napięcie ładowania winno zawierać się pomiędzy 13,9 - 14,4 V (dla akumulatorów 12V)

Do czasu, kiedy skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że w kraju jest tylu idiotów. (by S. Lem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna to strescic tak, ze ladowanie jest na poziomie nisko srednim, pojemnosc aku za mala, bardzo mozliwe ze akumulator byl zalozony nowy ze sklepu przed sprzedaza i nigdy nie doladowany do 100% prostownikiem, co trzeba zrobic po zakupie.

Do tego objaw z niemoznoscia przekrecenia silnika, bez ruszenia najpierw motocyklem wskazuje na jakies opory mechaniczne w samym rozruszniku, lub po prostu za gesty w niskiej temperaturze olej.

Pierwszy krok to dla mnie naladowanie aku do pelna, potem sprawdzenie ladowania z wlaczonymi swiatlami, na koniec sugestia Urala o sprawdzeniu poboru pradu przez rozrusznik.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amperomierzem włączonym szeregowo między akumulator a rozrusznik.

A widziales Rafciu taki amperomierz??? Ty wiesz jak prad tam plynie?.

 

albo prosciej czyms np takim (to nie jest zadna reklama z mojej strony tylko przyklad) :

 

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=281735083

dzieki Ural, to jak widze jest rozwiazanie :icon_twisted:

 

 

Ja wlasciwie uzywalem voltomierza... Po przylaczeniu do akumulatora i uruchomieniu rozrusznika sprawdzam odczyt miernika 9 V lub mniej wskazuje na nadmierny pobór prądu przez rozrusznik. Może być to

spowodowane złym połączeniem lub uszkodzonym rozrusznikiem; lub akumulator jest zbyt mały w stosunku

do potrzeb pojazdu.

Zawsze nalezy pamietac o tym ze pomiarow dokonujemy na cieplym silniku

 

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...