Skocz do zawartości

GSXR 750 z 88r zablokowana skrzynia biegów


squash
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Mama taki motorek z orginalnym silnikiem z 88r. Niestety Skrzynia zaczęła szfankować. Najpierw problem był z drugim biegiem (przy mocnym przyśpieszaniu szarpał). Teraz Skrzynia zablokowała się na 3 i 4 biegu. Mogę zmieniać tylko pomiędzy tymi dwoma. I teraz pytanie: Czy jest możliwość aby jakoś odblokować skrzynie i wrócić na pierwszy bieg (tylko on mi jest potrzebny) Rozumiem że drugiego biegu już nie uratuje. Chodzi mi o to czy jak rozbiore silniczek to jakoś odblokuje skrzynkę i wrócę na pierwszy bieg. W planach już jest inny silnik ale zima jest długa i mam czas pogrzebać a chciał bym mieć jeszcze trochę porzydku z tego silnika. Podkreślam że najbardziej mi zależy na pierwszym biegu.

 

Z góry dzięki POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak napisałeś ,rozbierz silniki wtedy zobaczysz jak wyglądaja koła zębate i wodziki oraz wałek separatora,może najpierw zobacz czy automat zmiany biegów nie jest uszkodzony,ale jeżeli dajesz mocy jak na zdjęciu to chyba czeka Cię remont skrzyni!!! :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz drugi bieg się popsuł właśnie od przebijania biegów na kole ale skrzynia się zblokowała przy normalnej jeździe. To znaczy drugi bieg od tamtej pory omijałem (z jedynki od razu na trójkę). A można trochę więcej informacji co i jak zrobić. Mam jakieś tam doświadczenie w motorkach, sam sobie ustawiam zawoki i takie tam ale skrzynia to dla mnie czarna magia. Da radę coś wymodzić po zdjęciu miski czy odrazu rozpoławiać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak Ghostrider,musisz rozebrać,przez miskę nic nie zobaczysz za dużo,może faktycznie wodziki !

Ale to musisz niestety rozebrać,strach do kieszeni,poproś kolegę,popisz, porysuj sobie schematy i dasz radę ! :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może jeszcze dodam że dźwignia zachowuje się następująco: daje mu kopytem w dół, wskakuje 3 bieg i dźwignia zostaje na dole, ciągnę w górę wskakuje 4 bieg (nie da się trochę podciągnąć dźwigni i dać na 2 bieg) Podobnie na 4 biegu nie ma żadnego luźnego ruchu tylko w dół. No ale nic, ferie będę miał po sesji to się dziada rozbierze. Teraz to mi pozostaje podziękować za odpowiedzi i życzyć wesołego 08 POZDRAWIAM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie pękł wodzik drugiego biegu. Czyli ten pierwszy od strony zębatki zdawczej. Jak chcesz zajeździć tą skrzynie i silnik do końca tylko na pierwzszym biegu. Musisz go rozpolowić zdemontowć uszkodzony wodzik i kolo zębate ktorym on steruje. A następnie zmontować wszystko bez tych części. Powinna wtedy dzialć jedynka i trójka. Jak się nie myle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie pękł wodzik drugiego biegu. Czyli ten pierwszy od strony zębatki zdawczej. Jak chcesz zajeździć tą skrzynie i silnik do końca tylko na pierwzszym biegu. Musisz go rozpolowić zdemontowć uszkodzony wodzik i kolo zębate ktorym on steruje. A następnie zmontować wszystko bez tych części. Powinna wtedy dzialć jedynka i trójka. Jak się nie myle.

 

 

 

Witam

Niestety wyjęcie wodzika nic tu nie pomoze gdyż nie mam nic mylnego jak uważanie ze jeden wodzik odpowiada tylko za 3 i 4 bieg,gdyż zasadniczo wszystkie 3 wodziki odpowiadają za każdy bieg,wyjęcie obojetnie którego wodzika spowoduje zablokowanie a przy dużej predkosci obrotowej silnika wyłamanie sprzegieł kłowych lub trybów.Na początku radziłbym zdjącie dekla sprzegłowego nastepnie sprzegła i dokładne obejrzenie mechanizmu zmiany biegów(być może tu cosik zaszwankowało).jezeli to nie pomoze wtedy miska olejowa gdyż wbrew pozorom po zdjęciu miski troche tu widać (zwłaszcza jezeli uzyje sie odpowiedniego małego lusterka).ostatecznie rozbiórka silnika tzn połowienie gdyż nie trzeba w tym modelu demontować głowicy i cylindrów

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Niestety wyjęcie wodzika nic tu nie pomoze gdyż nie mam nic mylnego jak uważanie ze jeden wodzik odpowiada tylko za 3 i 4 bieg,gdyż zasadniczo wszystkie 3 wodziki odpowiadają za każdy bieg,wyjęcie obojetnie którego wodzika spowoduje zablokowanie a przy dużej predkosci obrotowej silnika wyłamanie sprzegieł kłowych lub trybów.Na początku radziłbym zdjącie dekla sprzegłowego nastepnie sprzegła i dokładne obejrzenie mechanizmu zmiany biegów(być może tu cosik zaszwankowało).jezeli to nie pomoze wtedy miska olejowa gdyż wbrew pozorom po zdjęciu miski troche tu widać (zwłaszcza jezeli uzyje sie odpowiedniego małego lusterka).ostatecznie rozbiórka silnika tzn połowienie gdyż nie trzeba w tym modelu demontować głowicy i cylindrów

 

pozdrawiam

 

Jak wyjmie się wodzik i koło ktore on przesuwa to nic się nie zablokuje. Pomijam fakt że takie rozwiązanie to straszne druciarstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kola w skrzyni zabezpieczone sa zegerami przed przesunieciem, wiec wyjecie wodzika z kolem nie grozi zablokowaniem skrzyni.

Proponuje zrobic z tego seven/eleven.

Lub nawet twelve.

88r ma juz kola 17 i przod z cartridge`m.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne objawy występowały w skrzyniach których ugiołem albo rozwalałem wodziki. W większosci przypadków skrzynie nadawałay sie na złom. Odzyskanie 1 biegu moze być niemozliwe w tym przypadku(ciekawe czy jeszcze coś zostało z sprzegieł kłowych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...