squash Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 Jak w temacie. Mama taki motorek z orginalnym silnikiem z 88r. Niestety Skrzynia zaczęła szfankować. Najpierw problem był z drugim biegiem (przy mocnym przyśpieszaniu szarpał). Teraz Skrzynia zablokowała się na 3 i 4 biegu. Mogę zmieniać tylko pomiędzy tymi dwoma. I teraz pytanie: Czy jest możliwość aby jakoś odblokować skrzynie i wrócić na pierwszy bieg (tylko on mi jest potrzebny) Rozumiem że drugiego biegu już nie uratuje. Chodzi mi o to czy jak rozbiore silniczek to jakoś odblokuje skrzynkę i wrócę na pierwszy bieg. W planach już jest inny silnik ale zima jest długa i mam czas pogrzebać a chciał bym mieć jeszcze trochę porzydku z tego silnika. Podkreślam że najbardziej mi zależy na pierwszym biegu. Z góry dzięki POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maneta Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 tak jak napisałeś ,rozbierz silniki wtedy zobaczysz jak wyglądaja koła zębate i wodziki oraz wałek separatora,może najpierw zobacz czy automat zmiany biegów nie jest uszkodzony,ale jeżeli dajesz mocy jak na zdjęciu to chyba czeka Cię remont skrzyni!!! :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
squash Opublikowano 30 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 A widzisz drugi bieg się popsuł właśnie od przebijania biegów na kole ale skrzynia się zblokowała przy normalnej jeździe. To znaczy drugi bieg od tamtej pory omijałem (z jedynki od razu na trójkę). A można trochę więcej informacji co i jak zrobić. Mam jakieś tam doświadczenie w motorkach, sam sobie ustawiam zawoki i takie tam ale skrzynia to dla mnie czarna magia. Da radę coś wymodzić po zdjęciu miski czy odrazu rozpoławiać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GHOSTRIDER11 Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 nic niewykombinujesz przez miske musisz go polowic tak sobie mysle ze pewnie uszkodzil sie wybierak ew przeskakujaca 2 wygiela os wodzikow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maneta Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 jak Ghostrider,musisz rozebrać,przez miskę nic nie zobaczysz za dużo,może faktycznie wodziki !Ale to musisz niestety rozebrać,strach do kieszeni,poproś kolegę,popisz, porysuj sobie schematy i dasz radę ! :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
squash Opublikowano 30 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 To może jeszcze dodam że dźwignia zachowuje się następująco: daje mu kopytem w dół, wskakuje 3 bieg i dźwignia zostaje na dole, ciągnę w górę wskakuje 4 bieg (nie da się trochę podciągnąć dźwigni i dać na 2 bieg) Podobnie na 4 biegu nie ma żadnego luźnego ruchu tylko w dół. No ale nic, ferie będę miał po sesji to się dziada rozbierze. Teraz to mi pozostaje podziękować za odpowiedzi i życzyć wesołego 08 POZDRAWIAM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 Prawdopodobnie pękł wodzik drugiego biegu. Czyli ten pierwszy od strony zębatki zdawczej. Jak chcesz zajeździć tą skrzynie i silnik do końca tylko na pierwzszym biegu. Musisz go rozpolowić zdemontowć uszkodzony wodzik i kolo zębate ktorym on steruje. A następnie zmontować wszystko bez tych części. Powinna wtedy dzialć jedynka i trójka. Jak się nie myle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gikser Opublikowano 1 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2008 Prawdopodobnie pękł wodzik drugiego biegu. Czyli ten pierwszy od strony zębatki zdawczej. Jak chcesz zajeździć tą skrzynie i silnik do końca tylko na pierwzszym biegu. Musisz go rozpolowić zdemontowć uszkodzony wodzik i kolo zębate ktorym on steruje. A następnie zmontować wszystko bez tych części. Powinna wtedy dzialć jedynka i trójka. Jak się nie myle. Witam Niestety wyjęcie wodzika nic tu nie pomoze gdyż nie mam nic mylnego jak uważanie ze jeden wodzik odpowiada tylko za 3 i 4 bieg,gdyż zasadniczo wszystkie 3 wodziki odpowiadają za każdy bieg,wyjęcie obojetnie którego wodzika spowoduje zablokowanie a przy dużej predkosci obrotowej silnika wyłamanie sprzegieł kłowych lub trybów.Na początku radziłbym zdjącie dekla sprzegłowego nastepnie sprzegła i dokładne obejrzenie mechanizmu zmiany biegów(być może tu cosik zaszwankowało).jezeli to nie pomoze wtedy miska olejowa gdyż wbrew pozorom po zdjęciu miski troche tu widać (zwłaszcza jezeli uzyje sie odpowiedniego małego lusterka).ostatecznie rozbiórka silnika tzn połowienie gdyż nie trzeba w tym modelu demontować głowicy i cylindrów pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 3 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2008 Witam Niestety wyjęcie wodzika nic tu nie pomoze gdyż nie mam nic mylnego jak uważanie ze jeden wodzik odpowiada tylko za 3 i 4 bieg,gdyż zasadniczo wszystkie 3 wodziki odpowiadają za każdy bieg,wyjęcie obojetnie którego wodzika spowoduje zablokowanie a przy dużej predkosci obrotowej silnika wyłamanie sprzegieł kłowych lub trybów.Na początku radziłbym zdjącie dekla sprzegłowego nastepnie sprzegła i dokładne obejrzenie mechanizmu zmiany biegów(być może tu cosik zaszwankowało).jezeli to nie pomoze wtedy miska olejowa gdyż wbrew pozorom po zdjęciu miski troche tu widać (zwłaszcza jezeli uzyje sie odpowiedniego małego lusterka).ostatecznie rozbiórka silnika tzn połowienie gdyż nie trzeba w tym modelu demontować głowicy i cylindrów pozdrawiam Jak wyjmie się wodzik i koło ktore on przesuwa to nic się nie zablokuje. Pomijam fakt że takie rozwiązanie to straszne druciarstwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Kola w skrzyni zabezpieczone sa zegerami przed przesunieciem, wiec wyjecie wodzika z kolem nie grozi zablokowaniem skrzyni.Proponuje zrobic z tego seven/eleven.Lub nawet twelve.88r ma juz kola 17 i przod z cartridge`m. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Podobne objawy występowały w skrzyniach których ugiołem albo rozwalałem wodziki. W większosci przypadków skrzynie nadawałay sie na złom. Odzyskanie 1 biegu moze być niemozliwe w tym przypadku(ciekawe czy jeszcze coś zostało z sprzegieł kłowych). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.