Skocz do zawartości

Pompa wody KLR 600


dowian
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z pompą wody: idzie olej przez otwór inspekcyjny pod pompą.

Czy do naprawy potrzebny mi jest zestaw naprawczy, czy dostanę takie uszczelnienie w sklepie motoryzacyjnym ?

I jeszcze jedno: czy muszę demontować prawą pokrywę silnika?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak poszly uszczelnienia na pompie , zdaje sie ze w KLASA widzialem takie , ale radzil bym ich nie kupowac bo z uszczelek to maja straszny szmelc , zapytaj w sklepie MOTOBOT ( koszta ok 80 - 90 zl ) , sprowadza w ciagu 2 tygodni oryginalne pewne uszczelnienia , musisz wymienic nie tylko uszczelnienia pompy ale rowniez warto wymienic maly simmering pod nimi ( tego nie ma w zestawie naprawczym pompy - ale dobry simer kosztuje najwyzej pare zl) . Mniej wiecej robisz to tak , zdejmujesz pokrywe sprzegla , widzisz otwor walka pompy , wydlubujesz simmering i wybijasz od srodka pokrywy blaszana miseczke z uszczelnieniem pompy ( sa wklejone w blaszana miseczke i dosc mocno to siedzi , tymbardziej ze pewnie masz je od nowosci) , staraj sie robic to deliaktnie z wyczuciem bo mozna uszkodzic dekiel jak zaczniesz tam napier..alac czyms ciezkim i duzym :D . Nastepna sprawa to przykrecenia wirnika , spotkalem sie z przypadkami urwania gwintu na tym walku , wiec i tam nie skrecaj na hama , daj lepiej klej do zabezpieczania gwintow i skrec srednio mocno. W razie Wu - gdybys jednak urwal gwint :P - to wymiana walka nie jest zbyt skomplikowana , bez paniki, ale otym pogadamy jak jednak go urwiesz :biggrin:.

 

 

p.s moze pokrywy narazie nie sciagaj , wymien seme uszczelnienia ( wydlubujesz ta blaszana miseczke ze srodka pompy) , gdyby jednak cieklo nadal , to bedziesz musial zdjac pokrywe i wymienic simmering , ale wtedy nie ruszasz uszczelnien , tylko wirnik sciagasz )

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopie. Powinieneś nosić czerwone gacie na spodniach bo dla mnie jesteś SUPERMENEM. :wink:

Chociaż korci mnie jak cholera żeby utaplać się w błocie to chyba zrzuce pokrywę i wymienie wszystkie uszczelnienia żeby mieć święty spokój.

Widziałem też taki zestaw naprawczy w larssonie (ok. 80zł ) tylko nie wiem jak z jakością.

acha, jeszcze coś:

sprawdzałem ładowanie i jest ok 13,5 v . Trochę dziwnie to wygląda bo jak podłącze miernik pod akumulator i odpale moto to ładowanie rośnie mniej więcej 0,1 v na 1 sekundę.

Mam nadzieję , że tak powinno być to przynajmniej coś by się samo naprawiło. :bigrazz:

Edytowane przez dowian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowałem w larsonie ten zestaw. Myśle że godny polecenia i tej ceny :clap:

13,5V troche mało. Ale tym sie póki co nie przejmuj. Najwyżej zabraknie Ci świateł bo układ zapłonowy żyje własnym życiem :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gorzej jak ma rozrusznik a aku bedzie niedoladowane , wtedy bedzie chlopaki ! pchamy :) ( mialem tak jak mi aku zdechlo :icon_razz: - ciezko zapchac 170 kilowego singla :clap: ) . Ja mam 13.5 -13.8 na swiatlach i 14 - 14.5 bez swiatel.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam opcje ( mozliwosc) zamontowania noznego rozrusznika - ale seryjnie nie byly montowane ( moglbym zamontowac uzywany zestawa noznego rozrusznika od KLR 600 bo sa identyczne jak do 650) ale jakos niechce mi sie przy tym dlubac :icon_question: ) , Wydaje mi sie ze w KLR 600 tez nie bylo dwa w jednym , dopiero po 86 wstawili magiczny guziczek do 600 - zostawiajac tylko miejsce na zamontowanie calego osprzetu kopajkowego.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano właśnie. Przydałby sie ten guziczek:D Ale niestety u mnie nie ma nawet opcji rozrusznika:P Chociaż jak mam teraz silnik w częściach to mógłbym coś pomyśleć, przekombinować ale nie bardzo mi sie chce. A i tak wiele pracy mnie jeszcze czeka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście jestem posiadaczem obu wariantów odpalania :buttrock: Dlatego go kupiłem.

Życie nauczyło: miałem quada z rozrusznikiem i padniętym aku. Takie coś pchać po polach to dopiero frajda.

Ostatnio pale moto tylko "z kopa" bo rozrusznik(chociaż po naprawie) nie daje rady, zwłaszcza z zimnym silnikiem. Może to wina akumulatora (może jest za mały bo prąd trzyma) ubolewam że nie ma na nim żadnych oznaczeń.

Co do zależności układu zapłonowego od aku, to trochę się zdziwiłem, wydawało mi się że nie odpale bez aku , nawet kopajką. :buttrock:

Uszczelnienie kupie w larssonie - będe miał za pare dni.

Szampańskiej zabawy i żadnych kłopotów ze sprzętami w Nowym Roku. :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i rozebrałem prawą stronę silnika. Komplet naprawczy ma być lada dzień. Niestety i tu przede mną zaglądał jakiś "kowal". :biggrin: Wyjście z pompy oznaczone "cyl" podłączone było pod chłodnice (chociaż z temp. nie miałem problemów). Wałek na kórym osadzona jest przeciwwaga i śmigiełko pompy jest skrócone o kawałek gwintu(nakrętka załapana była na jakieś 2-3 zwoje).

--- Jak to można naprawić ? Można dotoczyć taki wałek ? Czy dużo z tym zachodu? A może dać nakrętkę na klej ?

--- Wklejać uszczelnenia czy tylko wbić ?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelnienia tylko zaloz , nie klej ich , z tym walkiem to mowilem ze to mozna uje..ac i ktos to zrobil przed toba . Ale jak sie trzymalo teraz to powinno i dac rade pozniej.. .Ale jesli go chcesz nowego to w skrocie wyglada to tak:

zdejmujesz alternator , rozpinasz caly uklad balansowy z lancuszka , zdejmujesz balansera , odkrecasz oslone lozysk ( takie cus czarne na srubki) i wybijasz caly walek z lozyskiem na strone wirnika pompy ( bo w srodku ma kolnierz) , potem walek w imadlo i czyms waskim i mocnym wybijasz walek wirnika pompy z walka balansowego , dotaczas taki sam tylko dluzszy o te 3 zwoje gwintu i wbijasz a najlepiej na prasie wciskacz z zachowaniem odpowiedniej odleglosci gwintu od walka ( co by go za gleboko nie wbic bo bedzie za krotki - w manualu mam to gdzies pokazane) . Ja tak zrobilem , a raczej moj stary bo pracuje w elektrowni gdzie maja i tokarnie i prasy i hartownie stali, kupilem taki walek uzywany ( caly walek balansowy z walkiem pompy) ale zostalem zlekka wyrolowany bo walek ma taki row od simera pompy ze raczej nie ma prawa trzymac szczelnie . Ogilnie zostawil bym to tak jak jest ( tylko dal srube na klej do gwintow) w razie odkrecenia sie, nic starsznego sie nie stanie , najwyzej zobaczysz ze sie przegrzewa i wtedy sie za to wezmiesz tak jak ma byc.

 

Ja usiebie tez pomylilem weze , temperatura byla na polowie skali i raczej nizej nie dalo sie zejsc ( normalnie na niecalym 1/4 zakresu) - a z glupoty skrocilem weze bo cos mi tu nie pasowaly :banghead::D potem sie polapalem ze zle je zalozylem :crossy:.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedż.

Z tym wałkiem to faktycznie masz racje - dam sobie spokój (nakrętkę dam na klej). Długo mi się czytało a co dopiero to zrobić. :biggrin: A jeszcze jak mówisz , że jak się odkręci to nic nie narozrabia.

Wymieniłem uszcelniacz na połączeniu filtr oleju-pompa, na kopajce i ten na wałku pompy (pod tym uszczelniaczem ze sprężyną) i czekam na zestaw.

Z tymi wężami to wcale Ci się nie dziwie. Sam patrzyłem parę razy bo pasowało idealnie. Jak jest poprawnie to u mnie węże się krzyżują.

W miedzyczasie zdjąłem łańcuch i kąpie go w nafcie. Jest troche przytarty chociaż nie ma luzu i szkoda mi go wyrzucić.

Może znasz jakiś patent na rozruszanie go.

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko moczenie w nafcie , innego mi nic nie przychodzi do glowy . A z tym walkiem pompy , to mozna by sie ookusic o lekkie zeszlifowanie miejsca wirnika gdzie przychodzi nakretka na walku pompy , w ten sposob nakretka wkrecala by sie wiecej jesli byl by jeszcze gwint na walku.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...