Skocz do zawartości

Akumulator


karol1001
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Razem z nowym motocyklem dostałem niezalany jeszcze akumulator. Nie chciałbym go "składać" przed pierwszą jazdą, więc póki co myślałem o podłączeniu do motocykla (gsx-r 600 2006) innego 12voltowego akumulatora żeby sprawdzić czy kierunkowskazy są światłami pozycyjnymi (moto to wersja usa).

Co sądzicie? Na tym niewłaściwym akumulatorze nie chce odpalać silnika - chcę tylko przekręcić kluczyk i zobaczyć co się świeci, a co nie.

Pozdrawiam.

Karol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co za roznica ( to tak jak z olejem) - dopoki nie odpalisz moto na dluzej to moze byc i 12V od duzego diesla , ale odpalenie i zmuszenie alternatora do naladowania takiego klocka moze skonczyc sie spaleniem instalacji.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Razem z nowym motocyklem dostałem niezalany jeszcze akumulator. Nie chciałbym go "składać" przed pierwszą jazdą, więc póki co myślałem o podłączeniu do motocykla (gsx-r 600 2006) innego 12voltowego akumulatora żeby sprawdzić czy kierunkowskazy są światłami pozycyjnymi (moto to wersja usa).

Co sądzicie? Na tym niewłaściwym akumulatorze nie chce odpalać silnika - chcę tylko przekręcić kluczyk i zobaczyć co się świeci, a co nie.

Pozdrawiam.

Karol.

Witam!

Możesz podłączyć każdy akumulator motocyklowy 12 woltowy, lub na kablach rozruchowych każdy samochodowy. Pamiętaj tylko o biegunach. Możesz odpalić i nic się nie stanie jeżeli regulator jest sprawny. Nie ważne jakiego akku użyjesz. Regulator jest od tego aby prąd ładowania nie był większy niż ustalony przez producenta. Po prostu przy dużych pojemnościach akumulatorów musisz go długo ładować do stanu pełnego naładowania, przy małych krócej. Przy naładowanym w pełni akumulatorze regulator ograniczy prąd ładowania praktycznie do zera. Pamiętaj również o tym aby niechcący nie dotknąć przewodem lub złączem plusowym do masy, bo wtedy faktycznie poleci snop iskier, zrobi się spawarka i o spalenie instalacji nie trudno.

Pozdrawiam!

Robert

Edytowane przez robik64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Razem z nowym motocyklem dostałem niezalany jeszcze akumulator. Nie chciałbym go "składać" przed pierwszą jazdą, więc póki co myślałem o podłączeniu do motocykla (gsx-r 600 2006) innego 12voltowego akumulatora żeby sprawdzić czy kierunkowskazy są światłami pozycyjnymi (moto to wersja usa).

Co sądzicie? Na tym niewłaściwym akumulatorze nie chce odpalać silnika - chcę tylko przekręcić kluczyk i zobaczyć co się świeci, a co nie.

Pozdrawiam.

Karol.

 

W czym tkwi problem aby zalac akumulator? To jest 10 min roboty, odpowiedni roztwor kupisz na stacji benzynowej albo w sklepie motoryzacyjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

No OK moze zalac ten akumulator i pewnie go zaleje w najblizszym czasie ale kolega pyta czy moze podpiac jakikolwiek inny akumulator - odpowiedz brzmi moze i wlasciwie na wszystko co bylo zawarte w pytaniu odpowiedz uzyskal.

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi :) Akumultor chce podłączyć motocyklowy 12V i nie będę na nim odpalał motocykla.

 

W czym tkwi problem aby zalac akumulator? To jest 10 min roboty, odpowiedni roztwor kupisz na stacji benzynowej albo w sklepie motoryzacyjnym.

Roztwór mam i zalanie to nie problem. Problem jest taki, że ja nie chce odpalać i jeździć teraz na motocyklu, więc do wiosny musiałbym go podłączać do prostownika, a tak nie będę miał kłopotu.

 

Aku pożyczę od któregoś z moich licznych kolegów z forum (pozdrawiam chłopaki :biggrin:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie ważne jakiego akku użyjesz. Regulator jest od tego aby prąd ładowania nie był większy niż ustalony przez producenta. Po prostu przy dużych pojemnościach akumulatorów musisz go długo ładować do stanu pełnego naładowania, przy małych krócej. Przy naładowanym w pełni akumulatorze regulator ograniczy prąd ładowania praktycznie do zera.

 

Z tym nie sposob sie zgodzic.

1. Regulator (napiecia defacto) sluzy do regulacji napiecia w instalacji a nie do ograniczania pradu ladowania. Chyba ze sa jakies inne wymyslne konstrukcje o ktorych (jeszcze) nie wiem.

2. Regulator nigdy nie ograniczy pradu ladowania do zera. Aby to zrobic, napiecie w instalacji musialoby byc rowne napieciu akumulatora.

 

Podsumowujac, jesli nie odpalisz motocykla mozesz podlaczyc dowolny akumulator 12 woltowy. Jesli chcesz odpalac to akumulator nie powinien byc o duzo wiekszej pojemnosci (mysle o rzedzie wielkosci) i do tego mocno rozladowany. W takim przypadku moglby pobrac prad ladowania wiekszy niz przewidziany w twojej instalacji.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...