karol1001 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Witam.Razem z nowym motocyklem dostałem niezalany jeszcze akumulator. Nie chciałbym go "składać" przed pierwszą jazdą, więc póki co myślałem o podłączeniu do motocykla (gsx-r 600 2006) innego 12voltowego akumulatora żeby sprawdzić czy kierunkowskazy są światłami pozycyjnymi (moto to wersja usa). Co sądzicie? Na tym niewłaściwym akumulatorze nie chce odpalać silnika - chcę tylko przekręcić kluczyk i zobaczyć co się świeci, a co nie.Pozdrawiam.Karol. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orzyl Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 mysle ze smialo mozesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Bez problemu.Tylko nie pomyl biegunów.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Bez najmniejszych obaw o ile jest to akumulator motocyklowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 a co za roznica ( to tak jak z olejem) - dopoki nie odpalisz moto na dluzej to moze byc i 12V od duzego diesla , ale odpalenie i zmuszenie alternatora do naladowania takiego klocka moze skonczyc sie spaleniem instalacji. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cubamen Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 bez obaw :cool: :) :buttrock: pzdr :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orzyl Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 ale on nie chce nawet odpalac!! czytajcie. tylko sprawdzic swiatla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 wiem, ale gdyby jednak zachcialo mu sie :D Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperPL Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Zalej akumulator który dostałeś i podłącz. Duży akumulator krzywdy nie zrobi, jednak przy takich numerach łatwo o jakąś gafę i snop iskier :D Ps. Podniecenie robi swoje :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 (edytowane) Witam.Razem z nowym motocyklem dostałem niezalany jeszcze akumulator. Nie chciałbym go "składać" przed pierwszą jazdą, więc póki co myślałem o podłączeniu do motocykla (gsx-r 600 2006) innego 12voltowego akumulatora żeby sprawdzić czy kierunkowskazy są światłami pozycyjnymi (moto to wersja usa). Co sądzicie? Na tym niewłaściwym akumulatorze nie chce odpalać silnika - chcę tylko przekręcić kluczyk i zobaczyć co się świeci, a co nie.Pozdrawiam.Karol.Witam!Możesz podłączyć każdy akumulator motocyklowy 12 woltowy, lub na kablach rozruchowych każdy samochodowy. Pamiętaj tylko o biegunach. Możesz odpalić i nic się nie stanie jeżeli regulator jest sprawny. Nie ważne jakiego akku użyjesz. Regulator jest od tego aby prąd ładowania nie był większy niż ustalony przez producenta. Po prostu przy dużych pojemnościach akumulatorów musisz go długo ładować do stanu pełnego naładowania, przy małych krócej. Przy naładowanym w pełni akumulatorze regulator ograniczy prąd ładowania praktycznie do zera. Pamiętaj również o tym aby niechcący nie dotknąć przewodem lub złączem plusowym do masy, bo wtedy faktycznie poleci snop iskier, zrobi się spawarka i o spalenie instalacji nie trudno.Pozdrawiam!Robert Edytowane 28 Grudnia 2007 przez robik64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Witam.Razem z nowym motocyklem dostałem niezalany jeszcze akumulator. Nie chciałbym go "składać" przed pierwszą jazdą, więc póki co myślałem o podłączeniu do motocykla (gsx-r 600 2006) innego 12voltowego akumulatora żeby sprawdzić czy kierunkowskazy są światłami pozycyjnymi (moto to wersja usa). Co sądzicie? Na tym niewłaściwym akumulatorze nie chce odpalać silnika - chcę tylko przekręcić kluczyk i zobaczyć co się świeci, a co nie.Pozdrawiam.Karol. W czym tkwi problem aby zalac akumulator? To jest 10 min roboty, odpowiedni roztwor kupisz na stacji benzynowej albo w sklepie motoryzacyjnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Witam No OK moze zalac ten akumulator i pewnie go zaleje w najblizszym czasie ale kolega pyta czy moze podpiac jakikolwiek inny akumulator - odpowiedz brzmi moze i wlasciwie na wszystko co bylo zawarte w pytaniu odpowiedz uzyskal. Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol1001 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Dziękuję za odpowiedzi :) Akumultor chce podłączyć motocyklowy 12V i nie będę na nim odpalał motocykla. W czym tkwi problem aby zalac akumulator? To jest 10 min roboty, odpowiedni roztwor kupisz na stacji benzynowej albo w sklepie motoryzacyjnym.Roztwór mam i zalanie to nie problem. Problem jest taki, że ja nie chce odpalać i jeździć teraz na motocyklu, więc do wiosny musiałbym go podłączać do prostownika, a tak nie będę miał kłopotu. Aku pożyczę od któregoś z moich licznych kolegów z forum (pozdrawiam chłopaki :biggrin:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDY Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Jedyną sensowną rzecz jaką możesz zrobić, to poczekaj z zalaniem go do wiosny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lepi Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Nie ważne jakiego akku użyjesz. Regulator jest od tego aby prąd ładowania nie był większy niż ustalony przez producenta. Po prostu przy dużych pojemnościach akumulatorów musisz go długo ładować do stanu pełnego naładowania, przy małych krócej. Przy naładowanym w pełni akumulatorze regulator ograniczy prąd ładowania praktycznie do zera. Z tym nie sposob sie zgodzic.1. Regulator (napiecia defacto) sluzy do regulacji napiecia w instalacji a nie do ograniczania pradu ladowania. Chyba ze sa jakies inne wymyslne konstrukcje o ktorych (jeszcze) nie wiem.2. Regulator nigdy nie ograniczy pradu ladowania do zera. Aby to zrobic, napiecie w instalacji musialoby byc rowne napieciu akumulatora. Podsumowujac, jesli nie odpalisz motocykla mozesz podlaczyc dowolny akumulator 12 woltowy. Jesli chcesz odpalac to akumulator nie powinien byc o duzo wiekszej pojemnosci (mysle o rzedzie wielkosci) i do tego mocno rozladowany. W takim przypadku moglby pobrac prad ladowania wiekszy niz przewidziany w twojej instalacji.pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.