Skocz do zawartości

"Forumowy klub V-Stroma" ( DL 650 , DL650 , DL 1000 , DL1000 )


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

A jak wyglądają koszty serwisowe związane z utrzymaniem motorku?

(np. wymiana napędu, filtrów, itp.)

 

Może głupie pytanie, ale nie znalazłem na nie odpowiedzi w wątku :)

 

Pozdrawiam

 

Edytowane przez Jovik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi ci o nowy?

Przegląd kosztuje ok 500-700zł.

Generalnie w autoryzowanych serwisach to zdzierają że szok, przeginają po całości.

 

Ale przeżyłem szok ostatnio bo filtr powietrza mnie wyszedł 140 zł, więc jak promocja przy wszystkich szlifierkach (r6 - 268 zł :/)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nowy - aż tak dobrze polscy, pracujący studenci nie mają ;)

 

Rozważam zakup jednego z poniższego salonu:

Suzuki DL 650

 

Motocykl jest w moim górnym przedziale cenowym. Cena wydaje się podejrzanie niska, dlatego bałem się, że może utrzymanie kosztuje majątek...

 

Ale po Twojej odpowiedzi wnioskuję, że nie jest tak źle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nowy - aż tak dobrze polscy, pracujący studenci nie mają ;)

Motocykl po gwarancji więc podstawowe rzeczy (jak np wymiana oleju) będziesz mógł zrobić sam.

Wymiana oleju bez filtra to 2,3l, z filtrem to 2,7l więc musisz kupić 3l - koszt +/- 150-250 zł w zależności jaki zalejesz (mówię o full syntetykach), filtr oleju oryginalny +/- 70 zł, "podróbka" +/- 30 zł, nasadka do grzechotki którą będziesz mógł odkręcić filtr oleju to 10-15 zł. Czyli max. ile możesz za pierwszym razem wydać to +/- 350 zł a jak postanowisz zaoszczędzić to +/- 200 zł więc jak sądzę nie jest to oszałamiająco duża kwota. Z tego co widzę w harmonogramie przeglądów jeżeli przy przebiegu 18 kkm nie został zrobiony przegląd to należy oprócz wymiany oleju wymienić filtr powietrza a następnie przy 24 kkm należy wymienić świece. Oprócz tego zaleca się wymianę co 2 lata: płynu chłodzącego, i płynu hamulcowego a co 4 lata przewodu paliwowego, przewodu chłodnicy, i przewodów hamulcowych.

 

pozdrawiam

E"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Na wstępie, przywitać kolegów chciałby z klubu V-Stroma chciałbym (Przesiadka z R1150R na KLV 1000) i przy okazji wypytać jaki OLEJ lejecie w wasze maszynki bo moje doświadczenia z MOTUL-EM są nie najlepsze.

Edytowane przez Bandit22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie, przywitać kolegów chciałby z klubu V-Stroma chciałbym (Przesiadka z R1150R na KLV 1000) i przy okazji wypytać jaki OLEJ lejecie w wasze maszynki bo moje doświadczenia z MOTUL-EM są nie najlepsze.

Nie mam pewności czy Suzuki jako takie dedykuje oleje konkretnego producenta do swoich motocykli - do mojego serwis autoryzowany leje Shella a wiem, że w innym serwisie stosują Castrola. Gdybym miał sam wybrać olej do swojego motocykla (być może zrobię to po gwarancji bo na samodzielnie dostarczony olej serwis "kwęka") to stawiam na Bel-Raya.

Na czym polegają te nie najlepsze doświadczenia?

 

pozdrawiam,

E"

Edytowane przez EARL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie, przywitać kolegów chciałby z klubu V-Stroma chciałbym (Przesiadka z R1150R na KLV 1000) i przy okazji wypytać jaki OLEJ lejecie w wasze maszynki bo moje doświadczenia z MOTUL-EM są nie najlepsze.

 

...ja leje Castrol Power 1 Racing 10W50 ...kiedyś nazywało się to R4 Superbike 10W50 ...ale zdarzało się też lać Castrola 10W40 oraz Shella Advance Ultra4 10W40 ...hm... a może 15W50 - nie pamiętam .....i też motór śmigał :D

...generalnie tylko pełne syntetyki...

 

...a co masz do zarzucenia olejom Motula ...no i konkretnie któremu?

 

pozdr,

w

Edytowane przez wojtasik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja do dl650 leję Castrol Power 1 GPS (4T 10W40).

Witam

Ja leję do swojej DL 1000 tylko motula produkty za nakazem kolegi mechanika i praktyka na wielu moto. Poza tym chciałbym zadać pytanie: Co jest z jazdą na dl 1000 ?? tzn na każdej opinii o tym moto jest napisane że 1- nie robić gwałtownych manewrów zmieniając kierunek jazdy

2- uważać na zakrętach (rondach)

3-i w ogóle to v-ka to inaczej się jeździ

Czy jest ktoś na forum co mi wytłumaczy o co chodzi?? :banghead: nadmienie ,że dopiero w styczniu zakupiłem dl 1000 i jeszcze nie miałem okazji nim pośmigać .mój wcześniejszy moto to kawa GTR 1000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D :D :D ...nie wiem o co chodzi ...ale przypuszczam, że może o to iż w dużych dl'ach ...na dole (dolny zakres obrotów) ...silnik jest trochę 'nieokrzesany' ......i żeby na to uważać ......ale bez przesady ...żeby tym straszyć.... :D

 

..........ja u siebie tę przypadłość ... złagodziłem poprzez wstawienie tylnej zębatki większej (od nominału) o jeden albo dwa zęby ......i jest git :D

 

 

pozdr,

w

 

 

ps.

:D :D :D :D ....a widzieliście już jakie moto startuje w konkursie ....Forumowy Motocykl Miesiąca – Marzec 2009 ? :wink:

Edytowane przez wojtasik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D :D :D ...nie wiem o co chodzi ...ale przypuszczam, że może o to iż w dużych dl'ach ...na dole (dolny zakres obrotów) ...silnik jest trochę 'nieokrzesany' ......i żeby na to uważać ......ale bez przesady ...żeby tym straszyć

Witam

Może masz racje ,zdziwiło mnie jak każdy kogo spotkałem (motocykliste) to kazał uważać bo to V-ka i ciągnie. No nie mam doświadczenia z tym moto a i krótko jeżdżę ale jak to mówią u nas pojeździmy - zobaczymy!

Dzięki za odpowiedź , trochę mnie uspokoiłeś

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno kupowalem olej w Motobocie. Zadzwoniłem do gościa ( bo cenię sobie od paru lat jego kompetencje na rynku) co poleca i... uslyszałem wykład . Nie będę przytaczał treści lecz wniosek był jeden- Repsol. Nadmieniam, że argumentacja bardzo rzeczowa a znajomość rynku obrotu olejami, ich właściwości, ich miejsca produkcji, marketingu itd. imponująca.

Cena za 4 litry 10W40 118 zł , 10W50 droższy.

 

Apropos jazdy dużym Dl-em . Przesiadłem się z rzędówki nakeda na DL i miłość od pierwszej jazdy. Oczywiście Wojtasik ma rację duża zębatka do tyłu i koniec szarpania na rondzie na dwójce.

Edytowane przez Nikodem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam Wszystkich.

Po wymianie filtrow,oleju,ustawieniu luzu zaworowego i wsadzeniu KN moto spala mi wiecej paliwa.

Zdziwilem sie po majowce kiedy z bagazem i plecakiem spalil 7,5-8 L. Wczesniej przed zabiegami w trasie bral 5,2-5,5 L.

Podjechalem na stacje diagnostyczna na analize spalin i okazalo sie ze mieszanka ma za duzo paliwa.

Wiec tu moje pytanie.Jak zmiejszyc dawke paliwa w DL 1000?

Pozdrawiam serdecznie,Michal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...