Skocz do zawartości

"Forumowy klub V-Stroma" ( DL 650 , DL650 , DL 1000 , DL1000 )


Rekomendowane odpowiedzi

MaG_1975 Tak już kupiłem, zarejestrowałem i opłaciłem teraz tylko czekam na pogodę aby nim przyjechać do domku, póki co stoi sobie grzecznie na ogrzewanym parkingu podziemnym u poprzedniego właściciela :rolleyes: Dzięki i Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Nie jestem pewny czy w dobrym dziale pisze.

Zamierzam zrobic sprzeglo w moim DL-u 1000

Do wymiany idzia tarcze,przekladki,sprezyny sprzeglowe.

Czy robil to ktos z forum?

Chodzi mi o to co moze mnie zaskoczyc w trakcie robienia,Nie chce by okazalo sie ze czegos mi brakuje.

Chodzi mi o jakies porady.

Robilem juz taka naprawe samemu ale w cbr 900.I tam poszlo bez problemow i niespodzianek.

Z mojego doswiadczenia wiem ze musze miec:

tarcze

przekladki

sprezyny

uszczelke pod dekiel

nowy olej i filtr oleju.

 

Czy cos jeszcze?

 

Pozdrawiam,Michal

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nie jestem pewny czy w dobrym dziale pisze.

Zamierzam zrobic sprzeglo w moim DL-u 1000

Do wymiany idzia tarcze,przekladki,sprezyny sprzeglowe.

Czy robil to ktos z forum?

Chodzi mi o to co moze mnie zaskoczyc w trakcie robienia,Nie chce by okazalo sie ze czegos mi brakuje.

Chodzi mi o jakies porady.

Robilem juz taka naprawe samemu ale w cbr 900.I tam poszlo bez problemow i niespodzianek.

Z mojego doswiadczenia wiem ze musze miec:

tarcze

przekladki

sprezyny

uszczelke pod dekiel

nowy olej i filtr oleju.

 

Czy cos jeszcze?

 

Pozdrawiam,Michal

 

W rocznikach 2002-3 zalecano wymianę całego kosza...przekładek raczej się nie wymienia , najszybciej zużywają się tarcze i ewentualnie sprężyny.. trza sprawdzić w serwisówce jakie wymiary kwalifikują tarcze i spręzyny do wymiany. No a może przede wszystkim podaj powód dlaczego robisz sprzęgło? Wtedy będzie wiadomo na co trzeba zwrócić uwagę.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Sprzeglo musze zrobic poniewaz mi sie juz przeslizguje.Musze delikatnie operowac gazem by sie rozpedzal.

Przed przeslizgiwaniem byly tez takie objawy ze na jedynce przyspieszajac na samym poczatku czyli 1000-1500 obrotow cos drgalo w okolocach sprzegla.

Historia sprzegla w moim moto jest taka ze rok temu mechanik regenerowal mi kosz sprzeglowy.Po tym zabiegu chodzilo duzo ciszej.Ale koniec zeszlego sezony zaczelo sie slizgac.

Musze tez zregenerowac wysprzeglik bo mi plyn hydrauliczny ucieka a nigdzie na wierzchu nie ma wycieku.Wiec trzeba go zregenerowac.Graty do tego juz mam.(90 zeta uszczelniacz i jakas tam jeszcze tulejka-uszczelniqaczo-oring,sam nie wiem jak to nazwac)Ponoc jak nie pomoze bo moze byc wytarty korpus to trzeba wymienic caly wysprzeglik ok 370zeta w serwisie.

 

generalnie jak juz bede mial wszystko rozebrane to chce zrobic po calosci.No moze przekladki zostawie jak beda trzymaly grubosc serwisowa.Moga tez byc przypalone wiec niezaleznie od grubosci pojda do wymiany.

 

Czy moze ktos mi podac grubosc przekladek jaka jest w serwisowce i wartosci sily dokrecania srow od sprezyn?

 

A teraz pomyslalem jeszcze o lozysku w sprzegle,moze tez wymienic?

 

Pozdrawiam,Michal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako całkowity laik powiem jedynie, iż w tym temacie sporo ludzi pisało na poprzednich stronach (niestety nie jestem w stanie podać których :banghead: ) o wymianie całego kosza ale z innego modelu, to ponoć załatwia sprawę skutecznie jeśli chodzi o modele 2002-3 Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako całkowity laik powiem jedynie, iż w tym temacie sporo ludzi pisało na poprzednich stronach (niestety nie jestem w stanie podać których :banghead: ) o wymianie całego kosza ale z innego modelu, to ponoć załatwia sprawę skutecznie jeśli chodzi o modele 2002-3 Pozdro

 

Hej.

Wymiana calego kosza zalatwia sprawe na jakis czas.Z czasem i ten nowo zamontowany tlucze,taki jego urok.

 

Tak mi jeszcze przyszlo do glowy ze moze wymienie naped.I tu zrodzl sie dylemat.Ile zebow z przodu ile z tylu?Ma ktos jakies wrazenia z eksperymentowania zembatkami?

 

Pozdrawiam,Michal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wreszcie odebrałem swoją pierwszą poważną maszynkę a nawet zrobiłem nią już całe 200m :buttrock: W związku z tym, iż wypadało by uzupełnić wiedzę teoretyczną przed ruszeniem na nauki praktyczne nasuwa mi się pewne pytanie (pewnie nie ostatnie) :icon_mrgreen: Czy istnieją pewne granice zmiany biegu na wyższy w DL1000 jak np. 20km=1, 40km=2, ... I jak się zabrać za wymianę żarówek w leflektorach, w ściągniętej servisówce jest co po kolei odłączać i jakie żarówki ale jak się dostać do tego miejsca to już brak opisu... :rolleyes:

 

Za wszelkie odpowiedzi z góry WIELKIE DZIĘKI :notworthy:

 

Dobra, dojście do żarówek znalazłem, uznajmy iż nie zadałem takiego pytania :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wreszcie odebrałem swoją pierwszą poważną maszynkę a nawet zrobiłem nią już całe 200m :buttrock: W związku z tym, iż wypadało by uzupełnić wiedzę teoretyczną przed ruszeniem na nauki praktyczne nasuwa mi się pewne pytanie (pewnie nie ostatnie) :icon_mrgreen: Czy istnieją pewne granice zmiany biegu na wyższy w DL1000 jak np. 20km=1, 40km=2, ... I jak się zabrać za wymianę żarówek w leflektorach, w ściągniętej servisówce jest co po kolei odłączać i jakie żarówki ale jak się dostać do tego miejsca to już brak opisu... :rolleyes:

 

Za wszelkie odpowiedzi z góry WIELKIE DZIĘKI :notworthy:

 

Dobra, dojście do żarówek znalazłem, uznajmy iż nie zadałem takiego pytania :banghead:

 

 

Jeśli chodzi o zmianę biegów w DLu to raczej nie sugerować się prędkością a obrotomierzem. Niestety zestrojenie komputera w DLu zwłaszcza tych sprzed 2004 roku nie jest zbyt fortunne przez co do 4 tys obr silnik nie wykazuje porażającej kultury pracy... ale od 4 tys wzwyż jest już gładko i jedwabiście, zatem trza go kręcić troszkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Mam pytanie o zamienność części między małym i dużym V-Stromem. Posiadam dużego, wymagającego lekkiego liftingu polegającego między innymi na wymianie stelaża owiewki i stelaża zadupka. Na alledrogo jest mnóstwo ogłoszeń z częściami do małego a do dużego nie za bardzo. Czy orientujecie się, czy te części można między tymi modelami zamiennie używać? Nadmienię, że posiadany przeze mnie model to K2.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Sprzeglo musze zrobic poniewaz mi sie juz przeslizguje.Musze delikatnie operowac gazem by sie rozpedzal.

Przed przeslizgiwaniem byly tez takie objawy ze na jedynce przyspieszajac na samym poczatku czyli 1000-1500 obrotow cos drgalo w okolocach sprzegla.

Historia sprzegla w moim moto jest taka ze rok temu mechanik regenerowal mi kosz sprzeglowy.Po tym zabiegu chodzilo duzo ciszej.Ale koniec zeszlego sezony zaczelo sie slizgac.

[...]

Hej,

...a po jakim przebiegu zaczęło Ci się ślizgać sprzęgło?

 

[...]

Musze tez zregenerowac wysprzeglik bo mi plyn hydrauliczny ucieka a nigdzie na wierzchu nie ma wycieku.Wiec trzeba go zregenerowac.Graty do tego juz mam.(90 zeta uszczelniacz i jakas tam jeszcze tulejka-uszczelniqaczo-oring,sam nie wiem jak to nazwac)Ponoc jak nie pomoze bo moze byc wytarty korpus to trzeba wymienic caly wysprzeglik ok 370zeta w serwisie.

[...]

...też miałem problem z wysprzęglikiem ...przy przebiegu 70k km ...uciekł mi prawie cały płyn hydrauliczny ...z zewnątrz nie było widać gdzie spierdziela ...dopiero po odkręceniu dekielka zębatki zdawczej ...a może tylko samego wysprzęglika ...widać było wyciek .........po rozebraniu wysprzęglika, okazało się, że niezły jest tam syf (brud i rdza) .....ale jako, że trzeba było działać szybko (na dniach dalszy wyjazd) ......cylinderek i tłoczek zostały przetarte papierem 5000 na wodzie ...uszczelka przemyta ....no i test ...przez kilka dni ...jak i przez późniejsze 6k km płynu nie ubyło .........teraz wysprzęglik został wymieniony na nówkę ...ale to tylko dlatego, że udało mi się go kupić w dobrych pieniądzach oraz żeby wdupiemieć tę kwestię...

...ponadto ...tutaj na forum Dominik Szymański podawał kiedyś patent aby zminimalizować zasyfianie wysprzęglika .............patrz druga cześć tego postu: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...0entry1520020

 

 

[...]

Tak mi jeszcze przyszlo do glowy ze moze wymienie naped.I tu zrodzl sie dylemat.Ile zebow z przodu ile z tylu?Ma ktos jakies wrazenia z eksperymentowania zembatkami?

 

Pozdrawiam,Michal

 

...u mnie w K6 ...albo K5 (bo moto kupione w grudniu 2005 ...ale Suzuki mówiło, że to już model K6 - nie wiem czy istnieją jakiekolwiek różnice pomiędzy K5 i K6 :) ) ...nominalnie było 17-przód i 41-tył ...co nie było fajne przy niskich i średnich obrotach ...więc przy wymianie napędu z przodu zostało 17 zębów a na tył powędrowała zębatka 43 ...i jest fajnie :D .............tyle, że licznik zacznie Ci już kłamać dużo bardziej niż normalnie kłamie (zawyża) ....ale na to też jest sposób czyli SpeedoHealer

 

 

Witajcie.

Mam pytanie o zamienność części między małym i dużym V-Stromem. Posiadam dużego, wymagającego lekkiego liftingu polegającego między innymi na wymianie stelaża owiewki i stelaża zadupka. Na alledrogo jest mnóstwo ogłoszeń z częściami do małego a do dużego nie za bardzo. Czy orientujecie się, czy te części można między tymi modelami zamiennie używać? Nadmienię, że posiadany przeze mnie model to K2.

 

Pozdrawiam

 

...tylny stelaż raczej się różni ...w małym DiLdo ;) ...zwanym tudzież 'damką' :D ...jest krótszy ...odnośnie stelaża czachy nie wiem ........ale może porównaj numery części z 'parts catalogue' od dużego i małego ...i jeśli są takie same to raczej nie ma bata żeby były to inne stelaże ...................ale raczej będą się różniły bo w tysiącu K2 nie ma regulowanej szyby ...a w małych, już we wszystkich, była regulowana szyba ...i otwory do tej regulacji są właśnie na stelażu czachy

 

 

pozdr,

w

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam male pytanko do osob ktorym mechanika stroma nie jest obca. Wg. serwisowki co 4 lata nalezy wymieniac wezyk paliwa, jakis do skraplania i przewody hamulcowe. Jak ma sie dosc krotki zalecany czas "uzywalnosci" tych elementow do wlasciwej zywotnosci kiedy bezpiecznie mozna ich uzywac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WIBRUJE JAK ZAGESZCZARKA

No wiec tak sprzet ma 57tys przebiegu, sprowadzony rocznik 2002 dl1000. Sprzeglo oczywiscie dosyc glosnie ale ponoc ten typ tak ma , silnik ponoc tez ma miec wibracje bo to Vka. Czytalem opinie poprzednikow wiec nie odsylajcie do szukaj i bylo i czytalem ale takie ostre wibracjie to ja nie wierze.

Dodam ze moje doswiadczenie z Vka jest znikome, jezdzilem kiedys troszke varadero i teraz kupilem sztormiaka.

Wczesniej jezdzilem tylko rzedowkami w sportach, a te silniki sa zajebiscie kulturalne.

Wiec tak na wolnych idealnie, telepanie sie po miescie na 2 tys idealnie, rozpedzanie miedzy 3 a 4 tys taaaagedia.

Od 4 do 6 lepiej ale i tak telepie. Dalej strasznie narasta odkrecenie trojeczki do konca ( licznikowe 180 ) robi sie juz nietyle co nieprzyjemne ale niebiezpieczne. Maszyna traci stabilnosc i bez wzgledu na jakim biegu jedziemy jest niemilo(kierownica zaczyna telepotac jak ja troche puscimy). Sport przy stales predkosci ok 200 byl wrecz nudny idealne prowadzenie, pelna stabilnosc, tylko wiatr.

Nie wiem od czego zaczac sprawdzanie sprzeta i szukanie winny, moze ten typ tak ma.

Opony sa praktycznie nowe meltezery, maja ciezarki wiec chyba wywazone. Lagi nie ciekna. Motor wyglada na bezwypadkowy. Jazda bez kufrow. Pierwsze moje wrazenie bylo ze opona na przodzie uszkodzona- taka turbulencja z przodu. Jednak to raczej wykluczylem przy duzej predkosci jak wysprzeglimy no efekt znika, przy hamowaniu silnikiem jest niezle, natomiast rozpedzanie tragedia.

Do silnika nie zagladalem jeszcze wiec ani luzow zaworowych, swiec, rozrzadu nie patrzalem. Wedlug wczesniejszego wlasciciela bylo to robione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną wibracji jest sprzęgło. Miałem podobną przypadłość w K2, czyli takim jak Twój. W tych modelach sprzęgło było wadliwe już przy zejściu z taśmy (rozchodzi się o kosz sprzęgła, jakieś sprężynki czy coś, nie wiem dokładnie). W moim po ok. 40 kkm wymagało regeneracji (koszt ok. 200 PLN). Cała sprawą zajął się mechanik, gdybyś potrzebował więcej szczegółów to napisz, dopytam. Dla Ciebie jedyny mankament to to że sprawa została rozwiązana w Warszawie...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...